حمله تمساح به کودک ۸ ساله / محیط زیست سیستان وبلوچستان هشدار داد + تصویر

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: علی رغم هشدار های داده شده به اهالی روستاهای مجاور زیستگاه تمساح متاسفانه بار دیگر کودکی به محل زیست گاندوها نزدیک و مورد حمله تمساح قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: طی روزهای گذشته یک دختر ۱۰ ساله در روستای کشاری از توابع سرباز در سیستان وبلوچستان مورد حمله گاندو قرار گرفت که‌ نظیر این حادثه مجددا به وقوع پیوست.

​حمله مجدد گاندوها به یک‌کودک در چابهار

او افزود: ظهر امروز نیز یک پسربچه ۸ ساله به نام ذکریا که ساکن روستای کهیربرز در منطقه چابهار بود پس از نزدیک شدن به محل زیست گاندو مورد حمله تمساح قرار گرفت و از ناحیه ران پای چپ آسیب دیده و به بیمارستان انتقال یافت.

به گفته پورمردان؛ خوشبختانه جراحت وی سطحی بوده و تنها چند بخیه خورده است که به زودی نیز از بیمارستان مرخص می شود.

مسئول روابط عمومی محیط زیست سیستان وبلوچستان ضمن هشدار نسبت به وجود تمساح در منطقه گفت: شهروندان جنوب استان ازشنا کردن در اطراف رودخانه ها؛ هوتک هاو دریاچه‌ها محل زیست گاندو‌ها خودداری کنند.

اداره‌کل محیط زیست سیستان وبلوچستان اعلام کرد: با توجه به وجود خطر حمله تمساح پوزه کوتاه تالابی (گاندو) مخصوصاً به کودکان، به تابلو‌های نصب شده در اطراف دریاچه ها، سدها، هوتک‌ها و رودخانه‌ها دقت کرده و از شنا کردن در اماکن مذکور جداً خودداری کنند.

روابط عمومی محیط زیست سیستان وبلوچستان؛ هم استانی‌های فهیم و آگاه، جوانان و خانواده‌های عزیز و محترم از آنجایی که فصل گرما و تعطیلات تابستانی فرا رسیده است و بحمدالله امسال شاهد رحمت الهی و نزولات جوی خوبی در جنوب استان بودیم، از طرفی در اکثر مناطق حفاظت شده احتمال وجود و حضور تمساح (گاندو) وجود داشته که در این فصل با عنایت به زادآوری و تهاجمی بودن این گونه‌ی در معرض انقراض، احتمال بروز حوادثی تلخ وجود دارد؛ لذا اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ضمن آرزوی سلامتی برای هم استانی‌های عزیز مجدانه استدعا دارد با توجه به وجود خطر حمله تمساح پوزه کوتاه تالابی (گاندو) مخصوصاً به کودکان، به تابلو‌های نصب شده در اطراف دریاچه ها، سدها، هوتک‌ها و رودخانه‌ها دقت کرده و از شنا کردن در اماکن مذکور جداً خودداری کنند.

پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان  نیز در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در خصوص انتشار برخی اخبار با موضوع مرگ تمساح در جنوب استان گفت:  برخی با انتشار تصاویری از تلف شدن تمساح ها سعی در نشان دادن تهاجم اهالی روستاهای مجاور زیستگاهای تمساح به این جانور دارند که این موضوع ابداً صحیح نبوده و مردم فهیم منطقه درک بالایی از رفتارشناسی و ارزش این گونه ی منحصر به فرد دارند.

وی ادامه داد در صورت مشاهده ی تلفات در انواع گونه های حیات وحش تنها پس از نمونه برداری، کالبد شکافی و بررسی کارشناسی میتوان در خصوص علت تلف شدن جاندار اظهار نظر قطعی کرد.

انتهای پیام/پ

حمله تمساح پوزه کوتاه به کودک

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار