کشف طوفان‌های نابودگر روی سطح خورشید

ناسا به تازگی طوفان خورشیدی بسیار بزرگ و نابودگری را روی سطح خورشید کشف کرده است.

کشف طوفان‌های نابودگر روی سطح خورشیدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امواج بسیار داغ پلاسما سبب به وجود آمدن لکه‌های خورشیدی شده و نشانه‌ای برای پایان یک چرخه خورشیدی است. دانشمندان ناسا به تازگی طوفان عظیم و نابودگری را که بر اثر امواج پلاسما به وجود آمده، کشف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: تلسکوپ ایکس‌ری روسیه درک انسان‌ها نسبت به جهان هستی را تغییر می‌دهد

اکتشافات و اطلاعات ارسالی جدید ماهواره‌های موجود در فضا اخیرا اطلاعات دانشمندان از چرخه‌های خورشیدی را افزایش داده است. در هر چرخه خورشیدی فعالیت‌ها و واکنش‌های شیمیایی عظیم و بزرگی در خورشید رخ می‌دهد. میدان مغناطیسی این ستاره غول پیکر هر 11 سال یکبار از شمال به جنوب و یا بالعکس تغییر می‌کند. در طول این چرخه‌های خورشیدی فعالیت‌های شیمیایی درون خورشید سبب به وجود آمدن سونامی‌هایی عظیم از پلاسمای داغ می‌شود. پزوهش‌های جدید نشان داده است لکه‌های خورشیدی بر اثر همین سونامی‌های عظیم ایجاد می‌شود.

لکه‌های خورشیدی نتیجه ایجاد طوفان‌های عظیم روی سطح این ستاره

یکی از دانشمندان ناسا در مصاحبه با رسانه‌ای آمریکایی گفت: اکتشافات اخیر دید ما نسبت به خورشید را تغییر داده و اکنون می‌توانیم به جرات بگوییم تا پیش از این نمیدانستیم دقیا در خورشید دنبال چه چیزی هستیم. حالا با دقت بسیار بیشتری نسبت به قبل می‌دانیم درون خورشید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

کشف طوفان‌های نابودگر روی سطح خورشید

در هر طوفان عظیم خورشیدی مقدار بسیار زیادی پلاسما به سطح این ستاره می‌رسد و اختلاف دمای آن با مواد موجود روی سطح لکه‌های تیره‌ای را ایجاد می‌کند. شدت این طوفان‌ها یا سونامی‌های عظیم خورشیدی در حدی است که به مرور سبب تغییر در میدان مغناطیسی خورشید می‌شود. دانشمندان سرعت حرکت این طوفان‌ها تا ۳۰۰ متر بر ثانیه اعلام کردند.

کشف طوفان‌های نابودگر روی سطح خورشید

دانشمندان با بررسی شواهد و اطلاعات بدست آمده زمان وقوع طوفان عظیم خورشیدی بعدی را سال آینده میلادی بیان کردند. فناوری‌های کنونی به محققان و دانشمندان اجازه می‌دهد تا در زمان طوفان شاهد فوران عظیم مواد پلاسما از عمق خورشید باشند.

اکتشافات دانشمندان دانش بشر در مورد طوفان‌های خورشیدی را افزایش می‌دهد

برچسب ها: بهترین ها ، خواندنی ، ناسا
محمد
۱۴:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
شاید دوره خشکسالی و پر بارشی در زمین هم به این موضوع بستگی داره!؟
کسی چیزی میدونه؟