خطیب جمعه قزوین:

حفظ عظمت نماز جمعه نیازمند بسیج همگانی است

امام جمعه قزوین گفت: برگزاری باشکوه‌تر و حفظ عظمت نماز‌های جمعه نیازمند بسیج همگانی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین با بیان اینکه وظیفه همه مومنان است که برای حفظ عظمت نمازجمعه و مساجد و نماز‌های جماعت بسیج شوند اضافه کرد: نماز‌های جماعت شبیه چشمه‌هایی هستند که در هر مسجد و محله‌ای می‌جوشند و زمانی که آن‌ها خوب بجوشند جاری شده و رود بزرگ نماز جمعه را پرخروش می‌کنند.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: علما، روحانیت، حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و جماعت و قشر‌های مختلف مردم و رسانه‌ها و دولت و مدیران وظیفه سنگینی در این حوزه دارند و باید در باشکوه‌تر شدن نماز‌های جماعت در مساجد بکوشند.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به ۴۰ سالگی برگزاری نمازجمعه در کشور گفت: اولین نمازجمعه در تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی و با حکم امام راحل با شکوه و عظمت خاص و فراموش نشدنی برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: نماز جمعه امروز ۴۰ ساله شد و ۴۰ سال است که در بیش از ۹۰۰ شهر کشور نمازجمعه اقامه می‌شود.
 
امام جمعه قزوین گفت: ۹۰۰ اجتماع و ۹۰۰ سخنرانی در فضایی به نام نمازجمعه طی ۴۰ سال گذشته برگزار شده است، فضایی که آیات قرآن کریم قرائت و تفسیر می‌شود و مومنان دور هم جمع شده و از حال هم باخبر می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در سال ۱۳۶۷، یادآور شد: بعثی‌ها با حمایت غربی‌ها در جا‌های مختلف جبهه مزاحمت ایجاد کرده بودند، منافقین با حمایت صدام تصمیم به حمله‌ای گرفتند که می‌گفتند حتما جمهوری اسلامی را کنار می‌زنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: صدام نیز وقتی می‌خواست جنگ را آغاز کند، به خبرنگاران گفت بقیه مصاحبه را در تهران انجام می‌دهم، اما این آرزو را به گور برد و تشکیلات منحوس منافقین هم وعده مصاحبه در تهران را داده بودند و الحمدالله آن‌ها نیز این آرزو را به گور بردند و امروز نیز نسلشان رو به انقراض است

خطیب جمعه قزوین با اشاره به ۲۵ ذی القعده روز دحوالارض گفت: در این روز زمین از نقطه کعبه گسترش پیدا کرد و زمین از زیر آب بیرون آمد و کره زمین از خانه کعبه شروع به رشد کردن کرد، در حدیثی از امام رضا (ع) آمده است روز ولادت ابراهیم خلیل و عیسی (ع) و حرکت حضرت رسول اکرم (ص) از مکه برای حج الوداع در این روز رخ داده است.

وی افزود: زمانی که پیامبر اکرم (ص) در مدینه مستقر بودند چندبار عمره به جای آوردند، اما برای حج الوداع در سال ۱۰ هجری قمری اقدام فرمودند و در این مراسم به معرفی امیرمومنان به جانشینی خود پرداختند که ما عید سعید غدیرخم را در پیش داریم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به خدمات صدا و سیما افزود: اعتقاد داریم صدا و سیما کار‌های ارزشمندی را انجام می‌دهد و بسیاری از رسالت‌ها را به خوبی انجام داده است. کارکنان صدا و سیما در تعطیلات و شرایط سخت پای کار ایمانی خود بوده اند و قدردان زحمات آن‌ها هستیم.

وی افزود: مهمترین رسالت صدا و سیما این است که صدای عدالت مردم باشد و مردم احساس کنند که با مشاهده هر فیلم و سریال و خبر و برنامه‌ای درحال احقاق حق آن‌ها و تضعیف ظالمان است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: صدا و سیما باید مطالبه گر حق مظلومان باشد، باید صدا و سیما در این فضا کمک باشد و مردم و مسئولان را در مسیر حمایت از حق سوق دهد. همچنین در مسیر رسوایی ظالمان و تعدی گران به بیت المال قدم بردارد صدا و سیما فقط یک وسیله سرگرمی نیست.

وی با بیان اینکه صدا و سیما وسیله عدالت خواهی و حمایت از مظلومان است، خاطرنشان کرد: تعظیم شعائر دینی رسالت دیگر صدا و سیماست و در این راستا مردم انتظار دارند صدا و سیما همان چیز‌هایی را دنبال کند که قرآن، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) از ما انتظار دارند.

خطیب جمعه قزوین گفت: ارائه الگوی اسلامی یکی دیگر از وظایف صدا و سیماست. اگر خانواده‌ای در فیلم و سریال نشان داده می‌شوند برای خانواده‌ها الگو می‌شود و باید از الگوسازی‌هایی که بر خلاف معیار‌های دینی است، پرهیز شود.
انتهای پیام/.
 

اقامه نماز باشکوه جمعه در بیش از  ۹۰۰ شهر کشور 

برچسب ها: نماز جمعه ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.