فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح:

۵۰ درصد از سربازان تحصیلات دانشگاهی دارند

در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از سربازان تحصیلات دانشگاهی دارند و این موضوع ثروت و سرمایه بزرگی است.

۵۰ درصد از سربازان تحصیلات دانشگاهی دارندبه گزارش خبرنگار  حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در مراسم آیین تجلیل از مهارت آموختگان برتر نیرو‌های مسلح که صبح امروز با حضور سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا و برخی مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، گفت: سربازی ثروت و سرمایه ملی است.

او گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از سربازان تحصیلات دانشگاهی دارند و این موضوع ثروت و سرمایه بزرگی است.

سردار فرحی گفت: ما چالش بزرگی در بیکاری داریم و موضوع اشتغال مهم می‌باشد.

او با بیان اینکه همه دولت‌ها تلاش دارند از چالش بیکاری عبور کنند، افزود: وظیفه نیرو‌های مسلح برطرف کردن بیکاری نیست، اما این موضوع را از جمله وظایف خود می‌دانیم.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: ما به دنبال این هستیم مهارتی را آموزش دهیم که کیفیت و اشتغال را دنبال داشته باشد.

سردار فرحی گفت: خروجی ۴۰۰ هزار سرباز در سال آن قدر بزرگ است که نیرو‌های مسلح به تنهایی نمی‌توانند این موضوع را انجام دهند.

او بیان کرد: ما در قرارگاه با همکاری دوستان ۳۰ دستگاه و نهاد را مشخص کرده‌ایم و باید هر کدام نقش خود را ایفا کنند.

سردار فرحی گفت: ما تا به امروز با ۲۰ دستگاه تفاهم نامه امضا کرده‌ایم که مهم‌ترین آن بین ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت کار انجام شد.

او با بیان اینکه ۵ دستگاه از این ۲۰ دستگاه وارد فعالیت جدی شده‌اند، افزود: ما برای امسال یک شعاع ۵ گانه‌ای را تعریف کرده ایم و امسال برنامه آموزش حداقل ۲۰۰ هزار سرباز را داریم.

سردار فرحی گفت: برای کیفیت مهارت آموزی ۲۰ پارامتر را تعریف کرده‌ایم.

او بیان کرد: ما سامانه سرباز ماهر را آماده کرده‌ایم تا بتوانیم از قبل تا بعد خدمت افراد را رصد کنیم.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: بحث اشتغال هدف نهایی ما است و نهایتا باید به سمت اشتغال رویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سربازی ، نظام وظیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار