درخواست هند از ایران برای آزادی همه خدمه هندی کشتی توقیف‌شده «ریاح»

وزارت امور خارجه هند از ایران درخواست کرد ۳ تبعه هندی دیگر کشتی ریاح را هم آزاد کند.

درخواست هند از ایران برای آزادی همه خدمه هندی کشتی توقیف شدهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه هند امروز (شنبه) اعلام کرد ایران ۹ خدمه هندی کشتی «ریاح» را که در ماه جاری توقیف کرده بود، آزاد کرد و دهلی‌نو همچنان از ایران درخواست می‌کند ۳ خدمه دیگر هندی تبار این کشتی را آزاد کند.

روابط عمومی منطقه یکم دریایی سپاه در تاریخ ۱۳ ژوئیه از توقیف یک کشتی خارجی به «نام ام تی ریاح» که حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق بود، در خلیج فارس خبر داد. کشتی «ام تی ریاح» با ۱۲ خدمه هندی توقیف شد. ۹ نفر از این خدمه‌های هندی پیشتر آزاد شدند و هم اکنون در راه رسیدن به کشور خود هستند.

پیش از این هم نفتکش «استنا ایمپرو» جمعه گذشته پس از نقض قوانین بین‌المللی دریایی و ورود به آب‌های کشورمان از سوی نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز متوقف شد و با ۲۳ خدمه به سواحل بندر عباس منتقل شد. مالک این کشتی یک شرکت سوئدی است و در روز توقیف تحت پرچم انگلیس حرکت می‌کرد.

اوایل این ماه انگلیس یک نفتکش حامل نفت ایران را نزدیک جبل الطارق توقیف و ادعا کرد این نفتکش در حال حمل نفت برای سوریه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار