دوره‌های آموزشی مهارتی ویژه تیم‌های واکنش سریع کشور به میزبانی هلال احمر گیلان در حال برگزاری است

دوره‌های آموزشی مهارتی ویژه تیم‌های واکنش سریع با حضور ۱۰۰ نجاتگر از سراسر کشور در مرکز آموزشی تخصصی امداد و نجات چاف لنگرود در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،مهدی ولی پور، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: دومین مرحله برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی ویژه تیم‌های واکنش سریع با حضور ۱۰۰ نفر از نجاتگران سراسر کشور از امروز به مدت ۵ روز در مرکز آموزشی تخصصی امداد و نجات چاف لنگرود برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به حادثه خیزی کشور و لزوم آمادگی تیم‌های امدادی و واکنش سریع جمعیت هلال احمر، اعضای تیم واکنش سریع شعبی که شهرستان‌های آن دارای جمعیت بالای ۱۲۰ هزار نفر است در این دوره حضور دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در این دوره اعضای تیم‌های استان‌های گیلان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی و البرز حضور دارند که از پنجم تا دهم مرداد تحت آموزش قرار می‌گیرند.

همچنین سیاوش غلامی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمرگیلان گفت: دوره آموزشی ویژه تیم‌های واکنش سریع با هدف ارتقای سطح مهارتی، حضور موثر و همچنین آمادگی آنان در برابر حوادث احتمالی در سه رسته جستجو و نجات در آوار، ارتفاع و فضای معلق و جاده برگزار می‌شود.

وی افزود: سر فصل‌های آموزشی دوره جستجو و نجات در آوار و فضای معلق شامل مقدمات جستجو و نجات، آشنایی با تجهیزات نجات در آوار، هدایت عملیات جستجو، فوریت‌های پزشکی در آوار، دوره ارتفاع و فضای معلق شامل پیمایش در کوهستان، هواشناسی، ابزار شناسی، بقا و تغذیه در کو. هستان، کمک‌های اولیه در کوهستان، خطرات کوهستان، بسکت کردن و حمل مصدوم، جهت یابی و دوره جاده شامل شرح وظایف نجاتگران، مبانی و پاییه‌های جستجو و نجات، تثبیت مصدوم، رهاسازی و تریاژ و آشنایی با تجهیزات امداد و نجات است که به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمرگیلان، با اشاره به اینکه این دوره برای تمامی اعضای تیم‌های واکنش سراسر کشور در ۵ منطقه تا پایان شهریور برگزار می‌شود، تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی از سوی یازده مربی مجرب کشوری در رسته‌های مختلف به شرکت کنندگان آموزش داده می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

جمعیت هلال احمر گیلان میزبان دومین مرحله برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی ویژه تیم‌های واکنش سریع کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.