مشاور معاون امور صنایع وزیر صمت:

سامانه "توانیران" به صورت آزمایشی به راه افتاد

فروتنی گفت: فعالیت آزمایشی سامانه توانیران(ثبت توانمندی‌های تولیدی و خدماتی کشور) به نشانی (www.tavaniran.ir) آغاز شد.

سامانه به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ ​کیومرث فروتنی  مشاور معاون امور صنایع و مسئول پیگیری اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور گفت: براساس ماده ۴ قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» مصوب ۱۳۹۸/۲/۱۵ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به راه اندازی سامانه‌ای به منظور ثبت توانمندی‌های تولیدی و خدماتی کشور و نیازمندی‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های مشمول قانون یاد شده، ​ گردیده است.

او در ادامه با اشاره به شروع فعالیت آزمایشی سامانه توانیران به نشانی (www.tavaniran.ir) افزود: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که با ثبت هر نیازمندی خارجی (طرف تقاضا) به صورت اتوماتیک، پیامی به تولید کنندگان آن نیاز (طرف عرضه) ارسال می‌شود و همچنین توانمندی‌های تولیدی و خدماتی نیز پس از ثبت به صورت خودکار به نیازمندان آن کالا و خدمات اطلاع رسانی می‌شود تا زمینه به هم رسانی نیاز‌ها و توانمندی‌ها و در نتیجه داخلی سازی نیاز‌های خارجی، کاهش ارزبری و حرکت سریعتر در جهت توسعه ساخت داخل فراهم شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: هرچند در قانون تنها دستگاه‌های دولتی، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های عمومی نسبت به ثبت نیاز‌های خارجی خود در سامانه مکلف شده اند، اما این سامانه به صورتی طراحی شده که در صورت علاقه مندی؛ بخش خصوصی نیز می‌تواند از این امکان استفاده کند تا بدین صورت تعمیق داخلی سازی و به هم رسانی کسب و کار‌ها فراهم شود.


بیشتر بخوانید: ۲۱ میلیارد دلار ارزش تولیدات مواد معدنی و زنجیره‌ای در سال گذشته


مشاور معاون امور صنایع و مسئول پیگیری اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور با اشاره به شروع فعالیت آزمایشی سامانه توانیران به نشانی (www.tavaniran.ir) افزود: با طی دوره آزمایشی و رفع نواقص احتمالی سامانه مذکور رونمایی می‌شود.

او در پایان سامانه قانونی توانیران را پل ارتباطی بین بنگاه‌های اقتصادی کشور اعم از واحد‌های تولیدی، پیمانکاری، ارایه دهندگان خدمات و ... با سایر بخش‌ها به ویژه سازمان ها، شرکت‌های دولتی و واحد‌های دولتی و غیر دولتی که نیازمند دریافت کالا و خدمات هستند عنوان کرد و افزود: این سامانه تنها سامانه‌ای است که براساس قانون اطلاعات تولیدات (اعم از کالا و خدمات) تمام بنگاه‌های اقتصادی مجاز کشور را گردآوری و ارایه می‌کند.

انتهای پیام/

"توانیران" سامانه‌ای به منظور ثبت توانمندی‌های تولیدی و خدماتی کشور 

برچسب ها: قیمت ، خودو ، خارجی ، ارزان ، وارداتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار