طاهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روند صلح باید از یک محور پیگیری شود/ آرام آرام به مذاکرات مستقیم دولت و طالبان نزدیک می شویم

رئیس مطبوعات و روابط استراتژیک شورای عالی صلح افغانستان تاکید کرد که روند صلح باید از یک محور پیگیری شود.

 

روند صلح باید از یک محور پیگیری شود/ آرام آرام به مذاکرات مستقیم دولت و طالبان نزدیک می شویمسید احسان طاهری، رئیس مطبوعات و روابط استراتژیک شورای عالی صلح افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بحث های مربوط به صلح باید از یک محور پیگیری شود و آن محور امروزه توسط رئیس جمهور در قالب وزارت دولت در امور صلح تنظیم شده است.

وی اظهار داشت: در پروسه صلح افغانستان لازم است گام های موثر تر و جدی تری میان همکاران افغانستان برداشته شود تا به زودی مردم افغانستان شاهد پیشرفت هایی در زمینه صلح باشند و ما بتوانیم به سوی صلح پایدار حرکت کنیم.

طاهری درباره نشستی که قرار است در ۲۷ اگوست ماه آینده میان علمای دینی افغانستان و پاکستان درباره صلح در اندونزیا برگزار شود گفت: هیاتی که به کشور اندونزیا می رود برای تسهیل روند صلح افغانستان است نه اهداف دیگر؛ هر هیاتی که برای پیشبرد روند صلح به کشورهای مختلف سفر می کند در هماهنگی با دولت افغانستان و نهادهای مسئول است.

وی تاکید کرد: هر قدمی که در داخل یا خارج از کشور در راستای صلح افغانستان برداشته می شود برای رسیدن به روزی است که مذاکرات رسمی میان دولت افغانستان به عنوان نظام جمهوری اسلامی افغانستان و بین گروه طالبان به عنوان مخالفین مسلح آغاز شود.

رئیس مطبوعات و روابط استراتژیک شورای عالی صلح افغانستان افزود: ما ضرورت داریم که جنگ پایان یابد و صلح تامین شود و امیدواریم به زودی روزی را شاهد باشیم که مذاکرات رسمی و مستقیم با محوریت و مالیکت دولت افغانستان آغاز شود.

سید احسان طاهری عنوان داشت: ما آرام آرام به مذاکرات مستقیم دولت و طالبان نزدیک می شویم، این مساله ایجاب می کند که بحث های صلح از یک محور انجام شود و آن محور امروزه توسط رئیس جمهور در قالب وزارت دولت در امور صلح تنظیم شده است. این وزارتخانه تشکیلات مشخص خود را دارد و کارهای تسهیل گری و موضوعات مرتبطی که به روند صلح افغانستان مربوط است را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: شورای عالی صلح افغانستان به اصلاحاتی نیاز دارد و رئیس جمهور نیز فرمانی صادر کرده تا اصلاحات مورد نیاز در شورای عالی صلح انجام شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار