تشخیص بیماری ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو در تربت جام از ابتدای سال

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۴ نفر با علائم تب کریمه کنگو به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند و تحت درمان قرار گرفتند.

تشخیص بیماری ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو در تربت جام از ابتدای سالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رحیمیان معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از خطرناکترین بیماری‌های مشترک انسان و دام با علائم تب، بیحالی، خونریزی از حفرات مختلف بدن و خونریزی‌های زیر پوست است.

او با اشاره به راه‌های انتقال بیماری به انسان افزود: گزش کنه، له کردن کنه روی پوست بدن، خوردن گوشت، جگر، قلوه  نپخته، تماس با گوشت یا امحاء و احشاء دام آلوده، انتقال از طریق تماس با خون و ترشحات فرد بیمار از راه‌های انتقال این بیماری خطرناک به انسان است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:پارسال ۸ نفر مبتلا به این بیماری شناسایی و درمان شدند و هم چنین از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۴ نفر با علائم فوق به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

رحیمیان تصریح کرد: به همه همشهریان توصیه می‌شود جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری خطرناک از مصرف گوشت نیم پز و نپخته جدا خودداری کنند، گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز و مورد تائید و ممهمور به مهر شبکه دامپزشکی تهیه و در غیر اینصورت حداقل ۲۴ ساعت آن را در دمای یخچال ۸-۴ درجه نگهداری و بعد مصرف نمایند.
 
او ادامه داد: در صورت تمایل به مصرف جگر حداقل ۴۸ ساعت آن را در یخچال نگه داری و بعد مصرف نمایند، از تماس با لاشه، احشاء، خون و ترشحات دامی بدون استفاده از وسایل حفاظتی مانند دستکش، روپوش و ... خودداری کنند.

انتهای پیام//س. ج


توصیه یهداشتی برای درمان تب کنگو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.