تجلیل از خبرنگاران گیلان در روزخبرنگار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت:در مراسم روز خبرنگار امسال از ٤٦٥ خبرنگار و عکاس تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به برگزاری مراسم استانی روز خبرنگار در رشت، گفت: در این مراسم از ٤٦٥ خبرنگار و عکاس خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و نشریات مکتوب گیلان تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه، گیلان جز معدود استان‌هایی است که برای برگزاری این مراسم، اعتبارات خاصی را پیش‌بینی می‌کند، افزود: این برنامه با محوریت خانه مطبوعات به‌عنوان تنها تشکل فعال مطبوعات استان و با هدف تقویت این خانه و واسپاری مسئولیت‌ها به صنوف و گسترش فعالیت‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به همکاری این اداره‌کل، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری گیلان با خانه مطبوعات در برگزاری هر چه بهتر این مراسم، گفت: مراسم تجلیل از خبرنگاران استان ساعت ١٠ صبح روز چهارشنبه ١٦ مرداد برگزار می‌شود.

فیروز فاضلی با بیان اینکه، بر اساس تصمیم گیری‌های صورت گرفته، تقدیر از ١٠٤ عضو فعال خانه مطبوعات گیلان به‌عنوان یکی از اولویت‌های مراسم تجلیل امسال است، افزود: فعالیت پایگاه‌های خبری و نشریات استان بررسی و ارزشیابی شده و پایگاه‌های خبری و نشریات فعال نیز تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه این مراسم از سال ۸۰ به صورت مستمر در گیلان برگزار می‌شود، گفت: تجلیل از خانواده شهدای رسانه گیلان (شهیدان اسحاقی، اخوان و ثابت‌قدم) یکی از بخش‌های ثابت مراسم گرامی‌داشت روز خبرنگار در گیلان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به فعالیت ٢١٣ نشریه مکتوب و ١٥٨ پایگاه خبری تحلیلی دارای مجوز در استان، گفت: گیلان یکی از برجسته‌ترین استان‌های کشور در حوزه خبر و فعالیت رسانه‌ها است.

فیروز فاضلی با بیان اینکه، حضور میهمانان کشوری از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی شده است ، تصریح کرد :  مازیار هوشمند مدیرعامل خانه مطبوعات کشور در این مراسم حضور خواهد داشت.

هفدهم مردادماه مصادف با شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به همراه ٩ دیپلمات ایرانی در افغانستان به عنوان روز خبرنگار نام گرفته است.

 

انتهای پیام / ق 

 

گرامی داشت روزخبرنگار در رشت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.