آمریکا مجددا حریم هوایی ونزوئلا را نقض کرد

فرماندهی عملیات راهبردی ونزوئلا اعلام کرد هواپیما‌های آمریکایی بار دیگر حریم هوایی این کشور را نقض کردند.

هواپیما‌های آمریکا باز هم حریم هوایی ونزوئلا را نقض کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندهی عملیات راهبردی ونزوئلا، از شاخه‌های نیرو‌های مسلح، اعلام کرد هواپیما‌های آمریکایی بار دیگر حریم هوایی این کشور را نقض کرده‌اند.

فرماندهی عملیات راهبردی ونزوئلا در صفحه توئیتر خود نوشت: امروز (شنبه) هواپیما‌های جاسوسی آمریکا بار دیگر وارد منطقه تحت کنترل ونزوئلا شدند و امنیت هوایی و معاهدات بین‌المللی را نقض کردند. آمریکا به اهانت آشکار به کشور ما ادامه می‌دهد.

این اولین بار نیست که هواپیما‌های جاسوسی آمریکا طی چند روز گذشته حریم هوایی ونزوئلا را نقض می‌کنند. اوایل این هفته وزارت دفاع ونزوئلا اعلام کرد چنین مواردی را به عنوان تهدید جدی تلقی می‌کند. آمریکا هفته پیش نیز در نشانه‌ای تازه از تشدید دشمنی میان دو کشور، ونزوئلا را متهم کرده بود که یک فروند جت جنگنده این کشور به گونه‌ای " تهاجمی" یک هواپیمای‌ای پی-۳ نیروی دریایی آمریکا را در حریم هوایی بین‌المللی مورد تهدید قرار داده است. ونزوئلا روز جمعه اعلام کرد هواپیمای آمریکایی به حوزه اطلاعاتی پروازی منطقه اقتصادی انحصاری این کشور "رخنه" کرده بود. دو هواپیما برخوردی نداشته‌اند و در این واقعه به کسی آسیب نرسید.

وزیر دفاع ونزوئلا تایید کرد فرماندهی عملیات راهبردی ونزوئلا بر اساس دستورات قانونی خود یک فروند هواپیمای جاسوسی‌ای پی- ۳ نیروی دریایی آمریکا مجهز به سامانه‌های شناسایی و جاسوسی رادیوالکترونیک و قابلیت‌های ضد زیردریایی را در منطقه اقتصادی انحصاری ونزوئلا رهگیری کرده است. او افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ مورد رخنه این نوع هواپیما‌ها به داخل حوزه اطلاعاتی پروازی منطقه اقتصادی انحصاری ما گزارش شده است و آن‌ها ضمن خودداری از اطلاع‌رسانی، از اجرای قوانین هوانوردی که برای همه کشور‌ها لازم الاجراست، خودداری می‌ورزند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
ازایران پدافند ببرن بزننش. این لعنتیای متجاوزو تا نزنن ول کن نخواهد بود
آخرین اخبار