فرماندارخاش:

روستائیان خاش با شرایط کم‌آبی مواجه شده‌اند

فرماندارخاش گفت: روستائیان و عشایر این شهرستان در فصل گرمای تابستان و تداوم خشکسالی‌ها با شرایط دشوار کم‌آبی مواجه شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، صاحب گل صالحی فرماندارخاش در بازدید مشترک خود به همراه نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی از روستا‌های اسماعیل آباد، اکبرآباد، ناصرآباد، افتخارآباد، نجف آباد و نوش آباد بخش مرکزی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر نیمی از منابع آبی خاش خشک شده اند و بارش‌های امسال و سال قبل تاثیر چندانی بر تقویت سفره‌های زیرزمینی نداشته، اختصاص اعتبارات لازم، لوله، اهدای تانکر، لایروبی چاه‌ها، قنوات و چشمه سارها، تقویت ناوگان آبرسانی سیار نیاز مهم برای رفع مشکلات حوزه تامین آب آشامیدنی روستائیان و عشایر منطقه است.

او بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد از شکایت‌های مردمی در مناطق مختلف خاش مربوط به مشکلات بی آبی و قطع مکرر آب بوده که لازم است در مرکز استان و کشور برای رفع این معضلات هر چه سریعتر تدابیری اتخاذ شود.

فرماندار خاش با اشاره به اینکه هم اینک به مردم بالای ۸۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود، اهمیت مشارکت خیران و سپاه را برای حل مشکلات حوزه آب آشامیدنی خواستار شد.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه دغدغه مهم مردم منطقه رفع مشکلات بی آبی است، گفت: تلاش برای ایجاد و فراهم کردن زیرساخت‌های آب و برق، مخابرات و ارتباطات، طرح‌های توسعه‌ای روستایی و رفع نیاز‌های آموزشی، فرهنگی و تفریحی باید به عنوان اولویت‌های مهم و شاخص در دستگاه‌های اجرائی دیده شوند.

علی کرد اظهار داشت: خشکسالی‌ها و در برخی موارد بارش‌های تند و سیل آسا، وزش توفان و تندباد خسارت‌ها و آسیب‌های جدی به شهرستان خاش وارد کرده است.

او افزود: ساکنان بخش‌های نوک آباد، ایرندگان، مرکزی، شهر خاش، حاشیه تفتان، سنگان، پشتکوه و ... چشم انتظار نگاه بلند دولت برای حل و کاهش دادن مشکلات هستند و نیاز است هر چه سریعتر برای رفع دغدغه‌های مردم تدبیر شود.

انتهای/گ

کم آبی در روستاهای خاش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار