در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تاخیر در زمان اجرای مالیات بر عایدی، سمّی مهلک برای بازار مسکن

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران گفت: تاخیر در اجرای طرح مالیات بر عایدی، مانند سمّی مهلک برای بازار مسکن به شمار می‌رود.

تاخیر در زمان اجرای مالیات بر عایدی، سمّی مهلک برای بازار مسکنحسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از خارج شدن طرح مالیات بر عایدی مسکن از دستور کار دولت خبر داد و گفت: متاسفانه دولت لایحه اخذ مالیات از عایدی مسکن را به مجلس ارایه نکرد و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیار فراوانی برای حوزه مسکن می‌شود.
 
وی با بیان اینکه امیدواریم دولت دوباره طرح اخذ مالیات بر عایدی مسکن را بازنگری کند، گفت: در صورتی که این طرح به مرحله اجرایی نرسد سوداگری در بازار مسکن افزایش می‌یابد و میزان معاملات مسکن بیش از گذشته کاهش می‌یابد.  تاخیر در اجرای این طرح، مانند سمّی مهلک برای بازار مسکن به شمار می رود.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران افزود: اگر در سال ۹۲ تا ۹۳ طرح مالیات بر عایدی مسکن در مجلس مطرح  می‌شد و به تصویب می‌رسید ما هم اکنون شاهد افزایش صد در صدی قیمت مسکن و کاهش ۶۷ درصدی معاملات مسکن نبودیم.

عقبایی با اشاره به اینکه هم اکنون شرایط بازار مسکن به گونه‌ای شده است که از هر ۱۰۰ معامله تنها ۳۰ معامله به مرحله نهایی خرید و فروش می‌رسد، گفت: دولت باید طرح مالیات بر عایدی مسکن را به تصویب برساند، چرا که این طرح یک عامل بازدارنده بزرگ برای حوزه مسکن به شمار می‌رود.

وی افزود: باید طرح مالیات بر عایدی مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی دولت به ویژه وزارت اقتصاد و دارایی باشد چرا که با اخذ مالیات میزان واحد‌های خالی از سکنه که در اختیار بانک‌ها است کاهش می‌یابد و ما شاهد افزایش معاملات مسکن خواهیم بود. با حذف این طرح در دراز مدت موج گرانی دوباره به بازار مسکن باز می‌گردد و شرایط رکود تورمی بیشتری بر بازار مسکن حاکم خواهد شد.

عقبایی تصریح کرد: حذف مالیات بر عایدی مسکن به نفع جریان سرمایه گذاران و سوداگران بزرگ خواهد بود و معمول مردم به ویژه اقشار متوسط و کم درآمد جامعه که همواره با مشکل مسکن رو به رو هستند زیان خواهند دید.

انتهای پیام/
 

کاهش ۶۷ درصدی معاملات مسکن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار