کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای طرح‌های آبخیزداری

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری بیش از ۷۰ درصد می‌توان جلوی خسارت‌های سیل را گرفت.

کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای طرح‌های آبخیزداریمحمد مهدی آرتیمانی، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفت و گو  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در برخی نقاط استان همدان امسال شاهد بودیم با آمدن سیل در این مناطق خسارت‌های کمتری به مردم و کشاورزان و مراتع استان وارد شد.

او گفت: امسال در استان همدان ۳۲ طرح آبخیزداری در دست انجام است و از طریق آن‌ها با ایجاد سازه‌های در مراتع استان کنترل سیلاب ها، افزایش پوشش گیاهی و افزایش تغذیه سفره‌های زیر زمینی خواهیم داشت.

آرتیمانی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح‌ها ۳۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتبار اختصاص یافته است افزود:طرح‌های آبخیزداری امسال شامل ۱۱ طرح جنگل کاری در ۳ هزار و ۶۴۸ هکتار و بوته کاری در ۷ هزار هکتار و عملیات‌های مکانیکی است.

او خواستار مشارکت مردم در طرح‌های آبخیزداری شد و افزود:اجرای طرح‌های آبخیزداری نوعی عملیات پیشگیرانه از خسارت‌های ناشی از سیل و بارندگی‌های سیلابی است و باعث می‌شود آب بیشتری در خاک نفوذ کند و هم منابع آب زیر زمینی تقویت شود و هم از شسته شدن سطح رویین خاک که برای کشت و زارعت مفید است جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ا

اجرای ۳۲ طرح آبخیزداری در استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.