با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

بهره‌برداری از نگارخانه مروارید بندرلنگه

نگارخانه مروارید بندرلنگه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، نگارخانه مروارید بندرلنگه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

استاندار هرمزگان در این مراسم گفت: این نگارخانه با زیربنای ۲۰۶ متر مربع ساخته شده است.

فریدون همتی افزود: فضای داخلی این نگارخانه شامل تالار نگارخانه با ظرفیت ۳۵ قاب عکس، دفتر انجمن هنر‌های تجسمی و همچنین کارگاه چند منظوره تئاتر، موسیقی و هنر‌های تجسمی است.

وی گفت:: برای ساخت نگارخانه ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست اهالی فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان‌های غرب هرمزگان گفت: فراخوان شهر‌های خلاق به منظور تمرکز زدایی و برگزاری رویداد‌های فرهنگی هنر در استان‌ها و شهرستان‌ها اعلام شده است.

سید عباس صالحی با تاکید بر اینکه نیازمند ترکیب کردن ظرفیت‌های فرهنگی با اقدام‌های توسعه‌ای هستیم، گفت: باید به فرهنگ و هنر در حوزه توسعه ملی و منطقه‌ای توجه داشت و به سمت هم افزایی سایر حوزه‌ها با فرهنگ و هنر حرکت کرد.

همتی استاندار هرمزگان هم در این نشست گفت: یکی از کار‌های هنرمندان فرهنگ سازی در زمینه تلاش کار و کسب حلال است.

حجت السلام سید محمد جواد رکنی امام جمعه بندرلنگه در این نشست با اشاره به اهمیت هنر در کشور گفت: هنر نباید در ظاهر خلاصه شود چرا که هنر در ادبیات ما قراردارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

در این نشست نمایندگان هنرمندان شهرستان‌های بندرلنگه بستک پارسیان و بندرخمیر در غرب استان مسائل و مشکلات و خواسته‌های اهالی فرهنگ و هنر را بازگو کردند.

بندرلنگه در ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز هرمزگان قرار دارد.

انتهای پیام/ ب

نگار خانه مروارید شهرستان بندرلنگه افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.