نوجوان ۱۴ساله، دهمین اهداء کننده عضو در کهگیلویه و بویراحمد

دهمین عمل اهداء عضو استان کهگیلویه و بویراحمد در سال۹۸ در دوگنبدان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،دکتر سبز ،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی این استان از دهمین مورد اهداء عضو در کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبر داد.

دکتر سبز با بیان اینکه مرحوم مهدی کریمی نوجوان ۱۴ ساله اهل گچساران و از طایفه نیمدور باشت، دهمین پیام آور ایثار و گذشتِ استان در سال۹۸ بود گفت: وی در سانحه رانندگی دچار ضربه و خونریزی‌های وسیع مغزی و در پی آن مرگ مغزی شد و با بزرگ منشی خانواده‌های کریمی و فولادی بخش به هموطنانش جانی دوباره بخشید.

وی ادامه داد: این خانواده‌های بزرگ و ایثارگر در لحظاتی جانکاه و طاقت فرسا، با تصمیمی درست و انسانی، زندگی دوباره را به چند نفر از هم سن و سالان فرزند عزیزشان اهداء کردند.

سید سینا سعیدی مسئول تیم فراهم آوری پیوند دانشگاه علوم پزشکی نیز ضمن تقدیر و تشکر از خانواده‌های کریمی و فولادی بخش گفت: این نوجوان ۱۴ساله که درتاریخ ۲۸ تیر ماه ۹۸ بر اثر سانحه رانندگی دچار ضربه مغزی شده و به کما رفته بود در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید رجایی دوگنبدان بستری شد.

وی افزود: متاسفانه تلاش‌های تیم جراحی مغز و اعصاب بیمارستان نتیجه بخش نبود و با تایید مرگ مغزی این مرحوم، تیم فوق تخصصی پیوند اعضاء مرکز ابوعلی سینای شیراز اولین ساعات صبح یکشنبه ششم تیرماه ۹۸ در بیمارستان شهید رجایی گچساران حضور یافتند و با همکاری تیم پیوند اعضاء استان کهگیلویه و بویراحمد کلیه‌ها و کبد وی از بدنش جدا شد تا با اهداء آن‌ها به دیگر جوانان و نوجوانان این سرزمین، جانی دوباره ببخشند.

انتهای پیام/پ

نوجوان ۱۴ساله، دهمین اهداء کننده عضو

برچسب ها: علوم پزشکی ، اهدا عضو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.