برخورد قاطع سامانه همتا با تخلف جعل شناسه

سامانه همتا در جدیدترین اطلاعیه‌ای خود اعلام کرد با تخلف گسترده‌ای که به تازگی در طرح رجیستری در حال وقوع است، برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

سامانه همتا با تخلف جعل شناسه برخورد می‌کندبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در جدیدترین اطلاعیه منتشر شده توسط سامانه رجیستری تلفن همراه با نام همتا اعلام شده است که از این پس با تخلف جعل شناسه در سامانه همتا برخورد قاطع خواهد شد.

پیش‌تر کمیته اجرای طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)  اعلام کرده بود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان سامانه همتا و پس از پایش شبکه‌های اپراتوری، مشاهده شده است که متأسفانه برخی افراد سودجو اقدام به جعل شناسه IMEI از طریق کپی کردن و بازنشانی شناسه‌های معتبر روی دستگاه‌های غیرمجاز (قاچاق شده، سرقت شده و ...) کرده‌اند، تا از این طریق طرح رجیستری را دور زده و با فعالسازی دستگاه‌های غیرمجاز، توانایی فروش آن‌ها به قربانیان را داشته باشند.حال بار دیگر این سامانه با اشاره به تخلف جعل شناسه در این سامانه خبر از برخورد قاطع با متخلفان داده است.

در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند با پایش مستمر شبکه‌های اپراتوری توسط سامانه کشف تخلف که به عنوان یکی از زیرسامانه‌های سامانه همتا مشغول به فعالیت است، تخلفی گسترده که به تازگی در حوزه طرح رجیستری در حال وقوع بود، شناسایی گردید.

با بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید که در این تخلف افراد سودجو با سوء استفاده از شناسه IMEI دستگاه‌های مجاز قصد دور زدن طرح رجیستری را داشتند. در همین راستا تاکنون بیش از ۵۰ هزار دستگاه با شناسه جعلی که از طریق این تخلف قصد معرفی خود به عنوان دستگاه قانونی به شبکه‌های اپراتوری را داشتند، توسط سامانه همتا مسدود گردید.

به اطلاع تمامی افرادی که قصد دارند به انحاء مختلف طرح رجیستری را دور بزنند می‌رساند، تمامی فعل و انفعالات دستگاه‌های با قابلیت نصب سیم کارت در شبکه‌های اپراتوری به صورت مستمر تحت بررسی سامانه کشف تخلف طرح رجیستری است و هرگونه رفتار مشکوک و غیرعادی در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت سیستمی و بدون دخالت انسان شناسایی شده و در صورت محرز شدن تخلف، بدون فوت وقت با آن برخورد مقتضی صورت می‌پذیرد.

اکیداً به خریداران محترم توصیه می‌شود در صورتی که قصد خرید دستگاه با قابلیت نصب سیم کارت دارند جهت جلوگیری از متضرر شدن، حتما پیش از خرید از طریق #۷۷۷۷* استعلام اصالت نموده و حتما مدل و برند ذکر شده در پاسخ استعلام اصالت HAMTA را با مدل و برند دستگاه و همچنین جعبه دستگاه تطابق دهند و در صورت هرگونه مغایرت، اکیدا از خرید دستگاه صرف نظر نمایند.

در صورتیکه افرادی بدون اطلاع از جعلی بودن شناسه این دستگاه‌ها اقدام به خرید نموده و از این محل متضرر شده باشند، می‌توانند با مراجعه به سازمان تعزیرات حکومتی (http://www.tazirat۱۳۵.ir/) و سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان (http://www.cppo.ir/) نسبت به ثبت و تنظیم شکوائیه و احقاق حقوق تضییع شده خود اقدام نمایند.

طبق ماده ۳۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین بند‌های الف و ب از ماده ۶ قانون جرایم رایانه‌ای، هرکس مرتکب جعل شناسه گوشی تلفن همراه (IMEI) بشود، مجرم شناخته شده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. مجازات تعیین شده برای مرتکب درخصوص این جرم، حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون ریال تا یکصد میلیون ریال یا هردو در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار