مدیرعامل توسعه خوشه سنگ قم عنوان کرد؛

صادرات ۶ میلیون دلاری سنگ قم به خارج از کشور/۲۵۰ واحد سنگ بری در قم فعالیت می کنند

مدیرعامل توسعه خوشه سنگ قم گفت:صادرات سنگ قم از حدود صد هزار دلار سال ۹۵ به ۶ میلیون دلار در سال ۹۷ رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،معصومی،مدیرعامل توسعه خوشه سنگ استان قم روز ششم مردادماه به مناسبت سه سال فعالیت خوشه سنگ قم در جمع خبرنگاران گفت:سالانه چهار میلیون متر مربع سنگ در قم تولید که بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع آن صادر می‌شود.

وی تصریح کرد:از حدود صد هزار دلار صادرات سنگ قم در سال ۹۵ به میزان ۵ تا ۶ میلیون دلار در سال ۹۷ رسید که مهترین علت آن تشکیل خوشه سنگ و تشکیل دو کنسرسیوم با حضور ۱۲ واحد سنگ در استان بوده است.

 معصومی با اشاره به اینکه ۲۵۰ واحد سنگ بری فعال در قم وجود دارد گفت:قم از نظر تعداد سنگ بری‌ها رتبه چهار کشور و از نظر کیفیت تولید رتبه سه کشور را دارد.

شعاعی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی نیز با اشاره به اینکه حمایت از صنایع کوچک و مرتبط همواره در دستور کار این شرکت است گفت:همه برنامه ریزی‌ها بر اساس نیاز واحد‌ها انجام خواهد شد.

در این مراسم از برترین‌های حوزه سنگ استان قم با اهدای کتاب (تلاشگذاران صنعت استان قم) که این شرکت منتشر کرده تجلیل شد.

 آشتیانی معاون شرکت شهرک‌های صنعتی نیز دراین جلسه از پایان مطالعات ساخت پایانه صادارت سنگ استان در شهرک صنعتی الغدیر خبر داد و گفت: در صورتی که خوشه سنگ استان یا سرمایه گذار دیگری آماده ایجاد این پایانه باشد شرکت شهرک‌های از آن حمایت خواهد کرد.

در استان قم ۲۵۰ واحد مرتبط با صنعت سنگ فعال است و ۴ هزار نفر در این واحد‌ها مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ش

صادرات سنگ قم

برچسب ها: صنعت ، رونق تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.