توسعه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در بوستان‌های قم در دستور کار است

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: ۵۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی در سطح بوستان‌های استان فعال هستند که به منظور توسعه ورزش همگانی، توسعه این ایستگاه‌ها با همکاری شهرداری در دستور کار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان قم  با اشاره به تدوین سند توسعه ورزش همگانی در قم گفت: بر اساس این سند، جمعیت فعال در حوزه فعالیت‌های ورزش در قم از ۲۱ درصد کنونی به ۳۵ درصد تا افق سال ۱۴۰۴ برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این سند، جمعیت فعال در حوزه فعالیت‌های ورزشی در این استان به بیش از ۴۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با بیان اینکه با تصویب نهایی این سند در شورای ورزش همگانی استان به ریاست استانداری قم، روند اجرایی شدن آن آغاز می‌شود، عنوان کرد: در این سند سهم دستگاه‌های مختلف برای توسعه ورزش همگانی و تحقق این چشم انداز تعیین شده است.

منعم با اشاره به تلاش برای توسعه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در بوستان‌های قم تصریح کرد: هم اکنون ۵۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی در سطح بوستان‌های استان فعال هستند که به منظور توسعه ورزش همگانی، توسعه این ایستگاه‌ها با همکاری شهرداری در دستور کار است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم افزود: هم اکنون تعدادی ایستگاه ورزش عصرگاهی استان فعالیت دارند که در تلاش برای پیدا کردن راهکار‌هایی برای افزایش این ایستگاه‌های در بوستان‌های استان هستیم که لازمه آن تامین مربی در این زمینه است.

وی ادامه داد: به منظور توسعه ورزش صبحگاهی به دنبال اختصاص سانس ساعت ۶ تا ۸ صبح تمام اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به ورزش هستیم که این موضوع به عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار بررسی شورای ورزش همگانی استان است.

بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن انجام شده در کشور، استان قم جمعیتی حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار تن دارد.

انتهای پیام/ح

۲۱ درصد از جمعیت قم فعالیت ورزشی انجام می‌دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار