باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

مافیای کنکور به دنبال افزایش ظرفیت پزشکی در بهارستان/ مسئولانی که سودای پزشک‌شدن فرزندشان را دارند


علاقه بسیاری از جوانان به قبولی در کنکور پزشکی و پولدار شدن و از سویی دیگر ظرفیت کم دانشگاه‌ها مشکل اساسی است.


به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  عشق به قبولی در پزشکی، پولدار شدن، تضمین شغل و از این دست موضوعات تب پزشک شدن و رقابت در کنکور تجربی را داغ کرده است و برخی به دنبال افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در رشته پزشکی هستند تا صف پشت کنکور پزشکی را کمی خلوت کنند.

افزایش_ ظرفیت_تهدید_سلامت، موضوعی که شنبه شب با ۵۷ هزار توئیت به هشتگ داغ تبدیل شد چرا که برخی از طرحی جدید در مجلس خبر می‌دادند، گمانه زنی‌ها درست بود چرا که ۸۶ نماینده طرح دو فوریت «افزایش صد درصدی ظرفیت‌های پزشکی و انتقال به داخل دانشجویان علوم پزشکی در صورت داشتن شرایط» را امضا کردند تا در صحن علنی مطرح شود.

در توضیحات این طرح آمده است که سرانه پزشکی در ایران در مقایسه با کشور‌های منطقه و پیشرفته و ظرفیت پایین پذیرش دانشجوی پزشکی در مقایسه سایر کشور‌های دنیا از جمله دلایل مطرح شده برای این طرح دو فوریتی مطرح شده است.

هر چند به گفته برخی‌ها کلید زننده این طرح دو فوریتی یکی از مسئولان است که فرزند پشت کنکوری در رشته تجربی دارد و برای دومین سال در آزمون شرکت خواهد کرد.

البته پس از راه افتادن جریان مخالفت دانشجویان و دست اندرکاران حوزه سلامت با این طرح دو فوریتی برخی از نمایندگان اعلام کردند که امضا خود را پس خواهند گرفت و برخی نمایندگان از جمله نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت که مخالفان این طرح هستند از تلاش برای رد این طرح و برگردانندن نظر امضاکنندگان سخن گفتند و حالا کمپین پس گرفتن امضا راه افتاده است.

تعداد پزشکان بیکار کشور زیاد است

سعید نمکی وزیر بهداشت در گفت وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن مخالفت صریح با طرح نمایندگان برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی گفت: ما معتقدیم که ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی و باری که بر دوش این مراکز درمانی بعد از فارغ‌التحصیلی پزشکان می‌افتد برای نظام سلامت، نظام سیاسی و نظام اجتماعی کشور مشکل آفرین است.

وی ادامه داد: مسئله کمبود پزشک ناشی از توزیع نامناسب فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی در سراسر کشور است و در حاضر هم تعداد بسیار زیادی پزشک بیکار در کشور داریم.

نمکی تأکید کرد: ما باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای ماندگاری پزشکان مناطق محروم انجام دهیم و برنامه‌های انگیزشی بهتری را در کشور اجرا کنیم.

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت ۳۰ درصد پزشکان را بومی جذب می‌کند و تا ۲ الی ۳ سال آینده این پزشکان فارغ التحصیل خواهند شد و نیاز مناطق محروم برطرف می‌شود.

نمکی با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی به نفع کشور نیست، گفت: اگر وزارت بهداشت تشخیص بدهد میزان ظرفیت پذیرش نیرو‌های بومی را افزایش خواهد داد.

افیای کنکور به دنبال افزایش ظرفیت پزشکی در بهارستان/ مسئولانی که سودای پزشک شدن فرزندشان را دارند

کمبود متخصص در مناطق محروم دلیل افزایش ظرفیت پزشکی

میر حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که یکی از امضا کنندگان طرح دو فوریتی افزایش صد در صدی ظرفیت پذیرش پزشکی استدر گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت امضای طرح اظهار کرد: مناطق محروم با کمبود پزشک مواجه هستند و نیاز مردم در این مناطق به پزشک متخصص به میزان کافی نیست به همین دلیل می‌توان با افزایش ظرفیت نیاز مناطق محروم را برطرف کرد.

وی درباره اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی ظرفیت پذیرش این میزان دانشجو را ندارند، گفت: بخش خصوصی آماده است تا در زمینه آموزش پزشکی مشارکت کند و از ظرفیت این بخش برای تربیت پزشک استفاده کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جدایی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت گفت: باید آموزش پزشکی از وزارت بهداشت جدا شود و در بسیاری از کشور‌های دنیا مدل آموزشی به همین شکل است وزارت بهداشت نمی‌تواند هم زمان پزشک تربیت کند و از طرفی به وضع بهداشت و درمان کشور برسد؛ اکنون بیمارستان‌های کشور با چالش‌های بسیاری مواجه هستند.

شرایط ظرفیت پزشک را نداریم

حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه مخالف افزایش ظرفیت پزشکی هستیم، گفت: در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی این امکان فراهم نیست تا ظرفیت‌ها را افزایش دهیم و این به بدنه آموزش پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آسیب وارد می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: نباید فقط به تعداد پزشکان تربیت شده فکر کنیم بلکه کارایی و توانمندی پزشکان بسیار حائز اهمیت است و این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

افیای کنکور به دنبال افزایش ظرفیت پزشکی در بهارستان/ مسئولانی که سودای پزشک شدن فرزندشان را دارند

عجولانه نمی‌توانیم ظرفیت پزشک را زیاد کنیم

رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامیدر گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه موافق طرح‌های این چنینی نیستیم، گفت: در افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی باید تمام مؤلفه‌های موثر را در نظر گرفت چرا که تربیت پزشک باید مانند یک بسته کامل دیده شود.

وی تاکید کرد: تصمیم‌های آنی و عجولانه‌ای، چون این طرح نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید و افزایش ظرفیت پزشکی راهکار مناسبی برای پوشش نیاز مناطق محروم به حساب نمی‌آید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ظرفیت پزشکی به طور کمی اُفت کیفیت تحصیلی را به دنبال دارد و این اعتبار غنی و قابل توجه مسائل پزشکی جمهوری اسلامی ایران که بالاتر از کشور‌های منطقه و در سطح بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیاست با افزایش کمی اُفت می‌کند.

ذخایر غنی پزشکی با افزایش ظرفیت آسیب می‌بیند

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: با افزایش کمی ظرفیت پذیرش دانشجو ذخیره غنی پزشکی کشور دستخوش مسائلی می‌شود که جبران آن به سادگی ممکن نخواهد بود.
رنجبرزاده گفت: باید به نحوی عمل شود که بتوان به میزان مناسب متخصص در سراسر کشور توزیع شود و باید از دولت و وزارت بهداشت بخواهیم تا با حفظ کیفیت در صورت امکان کمیت افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون بهداشت تصریح کرد: اینکه برخی افراد که در این زمینه صاحب تخصص نیستند درخواست افزایش ظرفیت بدهند و این مسئله اجرایی شود آسیب رسان خواهد بود.

افیای کنکور به دنبال افزایش ظرفیت پزشکی در بهارستان/ مسئولانی که سودای پزشک شدن فرزندشان را دارند

افزایش ظرفیت را باید همه جانبه دید

باقر لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که برخی نسبت سرانه پزشک به جمعیت را بهانه افزایش ظرفیت پزشکی می‌دانند، گفت: سرانه پزشک به جمعیت در کشور‌های مختلف متفاوت است و این سرانه به میزان درآمد و نحوه خدمت رسانی در حوزه سلامت بستگی دارد، در کشوری که نظام ارجاع وجود دارد پزشک عمومی باید بیشتر تقویت شود چرا که مردم زیادی تحت پوشش پزشکان عمومی هستند، ما باید همه جوانب را در افزایش ظرفیت پزشکی ببینیم وقتی انتظار داریم تعداد پزشکان افزوده شود باید درآمد پزشک نیز افزایش پیدا کند.‌

نمی‌توانیم به یکباره شوک افزایش ظرفیت پزشکی داشته باشیم

معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: ما در افزایش ظرفیت پزشکی، سرانه پزشک به ازای جمعیت را نیز لحاظ کردیم و مؤلفه‌های متعددی در تربیت و رشد پزشک در نظر گرفته‌ایم که از جمله آن می‌توان به درآمد ناخالص ملی، توان تربیت در دانشگاه‌های علوم پزشکی و در آمد پزشکان و سرانه به ازای جمعیت اشاره کرد و نمی‌توانیم به یکباره شوک افزایش ظرفیت پزشکی داشته باشیم و پزشکان زیادی تربیت کنیم.

لاریجانی بیان کرد: نمی‌خواهیم به یکباره آمار پزشکان را بالا ببریم و به یکباره تربیت پزشکان به حداقل برسد و طبق آمایش سرزمین و محاسبات نیروی انسانی به تدریج نیاز کشور به پزشک در مناطق مختلف کشور برطرف می‌شود.

لاریجانی با بیان آمار دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: اکنون ۴۵ دانشگاه دندانپزشکی در کشور داریم، در حالی که در اروپا تعداد دانشگاه‌های دندانپزشکی به عدد ۲۰۰ می‌رسد. طبق آمار هر کشور تقریبا ۱۰ دانشگاه دندانپزشکی دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: در ۱۰سال اخیر ۷ دانشگاه علوم پزشکی، ۱۷ دانشکده علوم پزشکی، ۲۱ دانشکده دندانپزشکی، ۷ دانشکده داروسازی و ۳۸ دانشکده پرستاری تاسیس شده است.

افیای کنکور به دنبال افزایش ظرفیت پزشکی در بهارستان/ مسئولانی که سودای پزشک شدن فرزندشان را دارند

۵۵ هزار دانشجوی پزشکی داریم

لاریجانی با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر ۷۴۴ دوره دکتری پزشکی داشتیم، گفت: تعداد رشته محل‌ها گسترش چشمگیری داشته است و اکنون در رشته پزشکی حدود ۵۵ هزار دانشجوی علوم پزشکی داریم، همچنین حدود ۱۰۰ هزار نفر پزشک در کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۴ هزار دانشجوی دندانپزشکی در کشور داریم، ادامه داد: ۳۰ درصد دانشجویان پزشکی در چند سال گذشته به صورت بومی جذب شده‌اند و باید ۱۰ سال در استان‌های خود خدمت کنند. همین نسبت در دندانپزشکی نیز وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به آمار دانشجویان در رشته‌های علوم پزشکی ادامه داد: اکنون ۱۱ هزار دانشجوی داروسازی، ۵۰ هزار دانشجوی پرستاری و ۹ هزار دانشجوی مامایی در کشور مشغول به تحصیل هستند.

لاریجانی افزود: طی ۱۰ سال گذشته ظرفیت‌های رشته‌های پزشکی ۷۵ درصد، ظرفیت دندانپزشکی ۲۷ درصد، رشته داروسازی ۴۹ درصد، پرستاری ۱۳۷ درصد و مامایی ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی به رشد ظرفیت در تخصص‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: در رشته ارتوپدی ظرفیت ما طی ۱۰ سال، ۱۰۵ درصد رشد داشته و در رشته اورژانس رشد ظرفیت به قدری بوده که ۸۰ درصد صندلی‌های ما در سال ۹۸ خالی مانده است.

مافیای کنکور به دنبال افزایش پذیرش ظرفیت پزشکی

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدت هاست موضوع افزایش ظرفیت رشته‌های تحصیلی علوم پزشکی در محافل غیرتخصصی مطرح می‌شود و نوعی فضاسازی تبلیغاتی و یکسویه مشاهده می‌شود که ازین رویه خیر و برکتی برای مردم، نظام سلامت و آموزش عالی در علوم پزشکی بر نخواهد خواست.

افیای کنکور به دنبال افزایش ظرفیت پزشکی در بهارستان/ مسئولانی که سودای پزشک شدن فرزندشان را دارند

کیانوش جهانپور افزود: ظرفیت پذیرش دانشجوی علوم پزشکی در کشور موضوعی نیست که صرفا با تحلیل تک عاملی مثل نیاز آنی یا موضعی و برخی برآورد‌های غیراصولی از نیاز آتی کشور قابل برآورد باشد و ده‌ها عامل نظیر امکانات و زیرساخت‌های آموزشی، درآمد سرانه، تولید ناخالص داخلی، سهم سلامت در تولید ناخالص داخلی، ساختار نظام سلامت، جایگاه پژوهش در تولید ناخالص داخلی، عوامل متعدد فرهنگی، نرخ رشد اقتصادی و درجه توسعه یافتگی و. در این برآورد‌ها باید مورد مداقه قرار گیرد و صرفا تمایل انبوه متقاضیان یا حتی نیاز‌های فعلی نمی‌تواند پاسخی صحیح و علمی برای آن باشد.

وی افزود: متاسفانه رویکرد ژورنالیستی افراد ناآشنا به موضوع و گردانندگان بازار کاذب کنکور، هزار و یک مشکل بی ربط را به ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تقلیل داده است.

جهانپور گفت: وزارت بهداشت بعنوان متولی آموزش پزشکی و تولیت سلامت، نمی‌تواند و نباید خود را در مسیر این امواج سرگردان قرار دهد و مبنای کلیه سیاست‌ها و تصمیم سازی‌ها در این حوزه، مدل‌های علمی مبتنی بر شواهد و مدارک و تجارب ملل خواهد بود و در حال حاضر ظرفیت اضافی برای پذیرش بیشتر در این رشته‌ها وجود ندارد و حتی در صورت وجود چنین ظرفیتی، سودمندی و مطلوبیت آن زیر سوال است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ادامه عنوان کرد: سیل داوطلبان یا عدم توزیع متناسب دانش آموختگان نمی‌تواند مبنای تصمیم گیری درست در این حوزه باشد، مضافاً آنکه زیرساخت‌های آموزشی هم اقتضای پذیرش بیش ازین ندارد و رعایت حداقل‌های لازم مانع ازین خواهد که به تقاضا‌های کاذب در این خصوص پاسخ داده شود، و سوال اینجاست کدام تخت و بیمارستان آموزشی معطل مانده است که امکان افزودن بر ظرفیت فعلی را فراهم آورد.

افیای کنکور به دنبال افزایش ظرفیت پزشکی در بهارستان/ مسئولانی که سودای پزشک شدن فرزندشان را دارند

وزارت بهداشت در پی ارایه کارنامه‌ای مملو از اعداد و ارقام نیست

وی با بیان اینکه تجربه ملل حاکیست سرانه تعداد پزشک و دندانپزشک و داروساز و ماما و پرستار و ... لزوما ارتباط مستقیمی با کیفیت خدمات سلامت و نیز تعرفه و هزینه خدمات درمانی ندارد و چه بسا از جایی این رابطه معکوس هم خواهد شد، تاکید کرد: کدام کشور از طریق افزایش نامتعارف و نامتناسب ظرفیت دانشجو و تعداد پزشک توانسته است هزینه درمان مردم و نظام سلامت را کاهش دهد، وزارت بهداشت در پی ارایه کارنامه‌ای مملو از اعداد و ارقام نیست و مصمم است که کیفیت را فدای کمیت ننماید و قدر مسلم تمایلی به تکرار برخی خطا‌ها در گسترش بی رویه آموزش عالی و دوره‌های تحصیلات تکمیلی، در این نهاد وجود ندارد، هر تصمیمی که امروز اتخاذ شود یک دهه بعد نتایج آن مشخص می‌شود، این در حالیست که ظرفیت‌های فعلی در رشته پزشکی و دندانپزشکی می‌تواند پازل نیاز‌های واقعی سال‌های آتی را بتدریج پر کند، در رشته داروسازی هم حدود ۵۰ درصد متخصصین داروسازی بیکار هستند و یا در جایگاه تخصصی خود کار نمی‌کنند و جمعیت داروسازان عمومی هم طی ده سال آینده دوبرابر می‌شود

وی در پایان تاکید کرد: بسیاری از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به حساسیت موضوع و پیامد‌های آن واقفند و با هرگونه شتابزدگی در تصمیم گیری پیرامون این مهم مخالفند، مجموعه وزارت بهداشت نیز اسناد جامعی مبتنی بر مطالعات متعدد و روشمند در این زمینه تنظیم نموده که عملا نقشه راه تربیت نیروی انسانی در حوزه علوم پزشکی است و البته کماکان هم از بحث و بررسی پیشنهادات علمی و روشمند اهل فن در این رابطه استقبال کرده و بهره خواهد گرفت.

حالا باید منتظر ماند و دید بهارستانی‌ها در خانه ملت چه سرنوشتی را برای تربیت پزشکی در کشور رقم می‌زنند و کمبود متخصص در مناطق محروم به دلیل توزیع نادرست دلیلی مناسبی برای افزایش ظرفیت پزشکی محسوب می‌شود؟ یا باید به جای باز کردن درب دانشگاه با ایجاد انگیزه و مدیریت پذیرش پزشکان را در مناطق محروم تربیت کرد تا شاهد عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی باشیم.

انتهای پیام/

گزارش از: هانیه جلیل نژاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس جامعه شناسی
۲۱:۲۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
نباید به پزشکان اجازه تاسیس مطب بدهند . مالیات از آنهایی که درآمد زیاد دارند بگیرند . چون خیلی از آنها مالیات نمی‌دهند .درمان باید مانند کشور های پیشرفته برای مردم رایگان باشد . حقوق پزشکان و پرستاران باید فقط توسط دولت پرداخت شود نه خودشان مطب بزنند . کسانی را برای رشته های پزشکی انتخاب کنند که واقعاً وجدان دارند و و دوست دارند به مردم کمک کند و به نیت پول به این رشته نمی آیند و با جون مردم بازی نکنند و باید عدالت برقرار شود و فرق زیادی بین حقوق مهندس و پزشک و وکیل و تکنسین و بازیگران و فوتبالیست ها نباشد . هدف فقط خدمت باید به مردم باشد نه پول و شهرت و ... دانشگاه سراسری فقط در کشور باید باشد و بقیه دانشگاه ها باید جمع بشوند و بقیه به فکر مهارت باشند . در کشورهای پیشرفته تعداد دانشگاه ها خیلی کمتر است نسبت به ایران .
انشاالله کشور پیشرفت خواهد کرد با تلاش جوانان ایرانی و متدین .توصیه میکنم به شما جوانان حتما دنبال مهارت آموزی باشید نه مدرک . جامعه به افراد متخصص نیاز دارد .
خلاصه کلام درمان رایگان برای مردم یعنی از هیچ بیماری پول نگیرند و حقوق پزشکان توسط خود دولت پرداخت شود و اجازه تاسیس مطب به آنها داده نشود .
خوشحال میشم نظرتان تون بنویسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
قوه محترم قضائیه ومجلس محترم لطفا به علت بی عدالتی در کنکور 98 به داد کنکور نظام قدیمها برسید.
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
افزایش پزشک بنفع مردم هست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
با نظر شما کاملا موافق هستم اون هم به چند دلیل .
خیلی از استعدادهای کشور بخاطر استرس کنکور و مافیای آن نمیتونن رشته مورد نظرشون قبول بشن .
انحصار در پزشکی سبب ایجاد نوعی تبعیض میگردد ، وقت مردم میخواد معطل در صف ماندن باشد و این سبب مافیای کنکوری و سردراودن انواع مدارس و کلاسهای کنکوری شود ک فقط و فقط پول مردم بالا میکشن .
خیلی از مناطق کشور هستن که پزشک ندارند و در حال حاضر پزشک با هر سطح سوادی مطمئن شرایط کاری براش اماده و مهیاست ولی در صورت رقابت و زیاد شدن ظرفیت پزشک نجبور اطلاعات و اون تحربیاتش بیشتر کند .
و هزاران دلیل دیگر ....
United States of America
فرزند انقلاب
۲۲:۳۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
جالبه اونایی که مهندسن فقط موافق افزایش ظرفیتن تا همه باهم برن اسنپ. کاش ایرانی ها به جای ضربه به هم به فکر اعتلای کشورمان باشند.
نه تنها پزشکی نباید زیاد بشه بلکا مهندسی هم باید کم بشه و پول این دانشگاه ها صرف تولید ملی ایران بشه مثل کشور های پیشرفته تا دیگه هیچ مهندسی هم بیکار نباشه. هر رشته باید اندازه ظرفیت جامعه نیرو بگیره نه بیشتر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
من مهندسم ولی از افزایش ظرفیت مهندسی ناراحت نیستم. مشکل م افزایش ظرفیت نیست بلکه رکود اقتصادی است. اتفاقا الان که ظرفیت مهندسی بالا رفته مهندسا با تلاش و انگیزه بیشتری کار می کنند و مثل سابق ماشین تولید امضا نیستند
Netherlands
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
واقعا که خجالت نمیکشن با این درامدهای نجومی و این بی عدالتی که نسبت به سایر اقشار در برابر پزشکان در همه زمینه میشه باز هم میرن میشینن بس دم در وزارتخونه که درامدمون کمه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تنها راهش اینه که ظرفیت پزشکی در تمام سطوح زیاد بشه شاید این بساط برچیده بشه دیگه واقعا شورشو دراوردن انگار که نمیبینن مردم با چه بدبختی زندگی میکنن
Germany
Mohsen
۱۰:۰۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
با سلام،اولا نه خودم پشت کنکوریم و نه از بستگانم،ثانیا چرا نباید در کشورمون هزینه درمان ارزان بهره مند بشیم،مثلا برای عصب کشی یه دندون هزینه گزاف به دندانپزشکی بدیم،باید این انحصار شکسته شه،و بیماری مردم پول کلانی در نیارند،که باعث بشه همه دانش آموزان به سمت رشته های تجربی سوق پیدا کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
خیلی خوب میشه. اولا دوستانی که میگن 11هزار نفر پزشکی میگیرن اینطوری ها هم نیست برای پزشکی فقط 2 هزار نفر برمیدارن بقیه پرستارو..هستن.تازه بیشترشونم با سهمیه ان یکم زیاد کنن بقیه که سهمیه ندارن هم بتونن قبول شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام افزایش ظرفیت پزشکی سرمایه گزاری عالی برای اینده مملکت است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام ، لطفا ظرفیت پزشکی را در رشته های تخصصی مخصوصا در چشم پزشکی شبکیه افزایش دهید .با تشکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
سلام
نظام پزشکی یه فراخوان بزنه تا دوستان محترم متوجه تعداد پزشکان بیکار بشن.حداقل ما توی فامیلمون دو تاش رو داریم
تازه پزشکای عمومی بدبختم با درامد زیر 4-5 میلیون هم که تا دلتون بخواد داریم
تعداد پزشک مهم نیس به قول اون خانوم محترم که به وزیر بهداشت میگفت "دکتر خوب بیارین"،افزایش ظرفیت ها پزشک خوب رو بدنبال نداره و این صف های طولانی که دوستان میگن به خاطر ویزیت شدن توسط پزشک خوب و متبحره که مد نظرشونه وگرنه دوستانی که میخوان توسط پزشک متخصص ویزیت بشن و نمیخوان توی صف باشن تا دلتون بخواد متخصص خلوت داریم که بهشون معرفی کنیم
پس صادقانه بگین که توی صف موندن برای ویزیت توسط یک پزشک کاربلده که این مشکل با افزایش ظرفیت نه تنها حل نمیشه بلکه بدتر هم میشه
پس خودمون رو گول نزنیم و میدون رو باز نکنیم برای یه سری مسیولین که بخوان بچه شون رو اینطوری وارد این رشته ها کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
مشکل تشکیل صف پزشکای خاص را هم به راحتی با تعیین سقف تعداد مراجعان روزانه میشه حل کرد
Iran (Islamic Republic of)
رزمنده
۰۲:۵۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
مافیای کنکور درپی افزایش ظرفیت پزشکی..
بدیهی است که سلامت جامعه بایستی ازاولویتها باشدامامتاسفانه عده ای باسواستفاده ازموقعیتهایشان حتی سععی در متقاعد نمودن بقیه درقبول این موضوع نمایند تا شایدنوردیده شان به آرزوی دیرینه اش برسدلکن عقل سلیم حکم میکند تا منافع و مصالح ملی را بر مصالح شخصی ترجیح دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
باید اول تعیین تکلیف کنن میخوان مدرک پزشکی رو زیاد کنن یا پزشک رو . در حال حاضر نه زیر ساخت لازم موجوده نه این سهمیه های عجیب مخصوصا در تخصص های پزشکیه اجازه به کسایی که علاقه به پزشک دارنرو میده وارد این حرفه بشن فقط کافیه یه نگا به شرایط بیمارستان های دولتی بندازید در حال انفجاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
واقعا یه سری نماینده دور هم جمع شدن معلوم نیست بچه چند تاشون پشت کنکوره میخواد ظرفیت زیاد بشه بچه اش بره پزشک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
دم شما گرم ممنون حرف دل دانشجوهای پزشکی رو زدید یکی پیدا شد از ما دفاع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
ظرفیت رو زیاد کنن آقازاده ها برن تو بی سواد دکتر بشن پولدار بشن خون مردم رو بکنن تو شیشه
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۴:۲۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
احساس همدردی و کمک به هم‌نوع مرده.کسایی که فقط بخاطر پول به رشته پزشکی رو میارن بهتره که هیچ وقت نرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
درکنکور سال 97 سوالات و جواب کنکور لو رفت و برخی به راحتی در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی قبول شدند و بچه های درس خوان و با معدل بالای درسی حقشان ضایع شد
Iran (Islamic Republic of)
بتول خدا خیرتون بده ما هرچی داریم از شهدا وجانبازان عزیز داریم
۱۱:۱۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
خدا خیرتون بده واقعا حقشون تلاش کردن زحمت کشیدن ما هرچی داریم از شهدا وجانبازان عزیز داریم که جانشان را درراه ممکلت دادند
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
با سلام
معتبرترین رشته علمی شناخته شده ایران در جهان رشته پزشکی است که با افزایش ظرفیت پذیرش کیفیت را فدای کمیت می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
سام
۰۹:۱۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
زمانی که ۶۰درصد قبولی ها در رشته پزشکی از طریق سهمیه هستش.پس دور از انتظار نیست که این مافیای کنکوراند تا قوانینی وضع کنند وفرزندان بی سواد خود را وارد رشته های پزشکی کنند و۳۰ درصد سوال های کنکور را رایگان در اختیار انها قرار دهند.وجای تاسف دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
همین افرادی که مخالف افزایش ظرفیت پزشکی هستند حتما حتما خودشان یا نزدیکانشان از این بازار انحصاری سود میبرند وافزایش ظرفیت موقعیتشان را تضعیف میکند مگر همین آقایان مافیایی در دانشکده های مهندسی را باز نکردند ومحدودیت ورود رشته های فنی را برنداشتند ،چرا کسی مخالفت نکرد،چرا مگر حساسیت رشته های فنی کمتر از رشته های پزشکی است ،مگر کیفیت ساخت ساختمانها،پلها،راهها،وبطور کلی هرنوع سازه مهندسی با جان وسلامت انسانها در ارتباط نیست ،چرا همین مسئولین تصمیم گیر برای جامعه،آن قضیه را نمیبینند چون منافعشان درگرو آن رشته هانیست ولی الان شده اند دلسوز مردم ومملکت بخدای احد وواحد ایننان دروغ میگویند فقط وفقط بفکر موقعیت خودشان هستند .آیابا افزایش تعداد مهندسان از تعداد افراد با سوادوبا استعداد این رشته هاکم شده است آیا از کیفیت سازه های مهندسی کاسته شده است.اتفاقا با افزایش تعدادافراد متخصص هر رشته ای رقابت برای ارائه با کیفیت ترخدمات بیشتر فراهم میشود.
Sweden
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
بی سوادی تو سطح نماینده های مجلس هم دیده میشه مشکل کمبود پزشک متخصص تو کشور وجود داره اما دغدغه نماینده مجلس نیس دغدغش ظرفیت پزشکی کنکوره و پزشک عمومی واقعا جای سواله از بی سوادیشونه که نمیدونن یا خودشونو به کوچه علی چپ زدن؟
Iran (Islamic Republic of)
Amin
۱۱:۱۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
نه داداش اتفاقا پزشک عمومی کم داریم .باسواد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۰۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
افزایش ظرفیت پزشکی=تهدید سلامت جامعه
وقتی هم اکنون مردم از بیسوادی و خطاهای بیشمار پزشکان گلایه مند هستند (که خود ناشی از کیفیت بسیار پایین آموزش پزشکی است)، افزایش ظرفیت بدون فراهم کردن حداقل امکانات آموزشی، نتیجه ای جز هزاران پزشک بیسواد نخواهد داشت و سلامت جامعه با خطر جدی مواجه خواهد شد؛ بهتر است به جای افزایش ظرفیت، کیفیت آموزش و اسکان پزشکان را در سراسر کشور ارتقا دهیم تا توزیع عادلانه و مناسبی داشته باشیم و همه پزشکان به شهرهای بزرگ هجوم نیاورند.
Sweden
مهدی
۰۸:۰۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
من نمیفهمم چطوری میگن ظرفیت کمه؟ ایران سالی 10 هزار تا پزشک جدید میگیره چطوری کمه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
واقعا متاسفم واسه پزشک هایی که به فکر پول توی جیبشونن و مخالف افزایش ظرفیت هستن شماها مثلا قسم پزشکی خوردین که به فکر سلامت مردم باشین ؟!!!!!!!! قانون وقواعد حوزه سلامت نیاز به بازسازی زیادی داره... از طرفی تعجبی نداره وزیر بهداشت خودش دکتره معلومه طرف کی هست این وزیر.... اقای وزیر بهداشت اینجا باید به فکر آبرو باشی نه در بیمارستانی که بالش نداشت ......
France
نوید
۲۰:۵۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
شما نه نگران وضع مملکتی نه سطح بهداشت. شماها فقط نگران درآمد پزشک ها هستین ولی نمیبینید که یه آدم تا میخواد بشه یک پزشک خوب کل جوانیش رو میذاره تا مثلا تازه توی ۳۴سالگی بشه یک پزشک متخصص تازه وارد. آخرشم چه ظرفیت زیاد بشه چه نشه اونهایی که میخوان یک پزشک خوب ویزیتشون کنه نه تنها که از صبح تا ظهر که در آینده ای نه چندان دور از صبح تا شب توی مطب منتظر خواهند موند تا نوبتشون بشه، چون بدون فراهم کردن زیرساخت ها افزایش ظرفیت یعنی نابودی سطح بهداشت و درمان کشور و افزایش پزشک های بیسواد... تهش برای پزشک خوب هیچ فرقی نخواهد داشت این وضع..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
اینایی که میان میگن پزشکی ظرفیتش زیاد بشه و این حرفا ،اولا اینکه طوری میگن انحصار رو بشکنین که انگار خودشون بیان داخل با رتبه های بالا ،بوعلی سینا میشن،مومن تو اگه واقعا قوی هستی توی همین شرایط قبول میشی و میشی بوعلی سینا،انتظار نداشته باشین با رتبه ی ده هزار قبول بشین و پزشک بشین و بگین من میشم پرفسور سمیعی،مگه پزشکی مثل مکانیکیه هر کسی واسه خودش یه مغازه باز کنه و دنبال مشتری بگرده،سلامت انسان در خطره، یه عده میان میگن پس سهمیه ای ها با رتبه بالا میان داخل چی،نظرم اینه که این کار اشتباهه ولی دلیل نمیشه که یه کار اشتباه دیگه ای رو ما روش انجام بدیم و ظرفیت رو زیاد کنیم که طرف بدون سهمیه با ده هزار قبول بشه به جای هزار و شخص سهمیه ای با دویست هزار قبول شه به جای صد هزار،در ضمن چهار تا دانش اموز گوشی و اینستا دست گرفتن و میان کمپین اری به ظرفیت راه میندازن،بچه تو اگه درس خون بودی گوشی تو میذاشتی کنار درستو میخ‌وندی،مملکت بچه بازی نیس که یه ادمی برای جذب رای بیاد این مسخره بازی ها رو راه بندازه و یه عده دانش اموز و بچه بیان بگن اره راست میگه،دوستان رشته های دیگه هم بدونن اگه رشته ی شما خراب شده و اشباع شده دلیل نمیشه بخاین بقیه رشته هایی که یکم خوب مونده رو بکشین پایین تا عقده تون خالی شه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
چی میگی رقابت میلی متری شده دیگه از فشار روانی نزدیک سکته مغزی بکنن با درصدای میانگین 80 رتبه های بالا آوردن بعد نشستی میگی توام بخون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
با سلام
تنها رشته ایی که امیدی برای پیدا شدن شغل داره رشته های پزشکیه.لطفا با افزایش ظرفیت این رشته ها رو هم مثل رشته های مهندسی نابود نکنید. نماینده های محترم مجلس کلا بشینن خونه و نیایند سر کار بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
سهمیه ها باید حذف بشه.بخصوص در رشته پزشکی.باید افراد باسواد قبول بشن.قبولی در رشته پزشکی با سهمیه یعنی بازی با جان مردم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۲۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام.عرض ادب همین مافیا نمیزارن پزشک زیاد بشه اگه پزشک زیاد بشه انحصار میشکنه دیگه از زیادی پول نمیان تو کار بساز بفروش یا سرمایه گذاری در کارهای دیگر.اگه انحصار در رشته پزشکی و وکالت شکسته بشه اهمیت رشته ریاضی وانسانی به معنای واقعی کلمه خودشو نشون میده تو این مملکت به جای اینکه پول تو کشاورزی ودامداری وتولید وکارگر ورشته مادر که انسانی وریاضی هست تزریق بشه که تا99درصد شغل ساز هست ومملکت تو10سال میشه عین اروپا وکشور پیشرفته محسوب میشیم به جای اینکه پول رو به پزشکی فقط اختصاص دادن که با بیت المال تجارت میکنن.ممنون اردبیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
باباجون من کنکور قبول نمیشم میشه واسم دانشگاه تاسیس کنی اخه دوست دارم یه سلفی با عروسکام تو مطب داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
اسکندری
۰۰:۰۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
با سلام
بعد از انقلاب پزشکان با جدا کردن مراحل پذیرش رشته پزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت و درمان ، زرنگی کرده و مانع از افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی و حتی تعداد دانشگاه علوم پزشکی شدند تا همیشه به دلیل کمبود پزشک و متخصصین آن ، درآمدهای پزشکان بالا باشد و ازسوی دیگر براساس آمار رسمی بیش از ۷۰ درصد متخصصین پزشکی در تهران متمرکز شده اند و این موضوع جای تاسف فراوان دارد . بنده به شدت با افزایش تعداد دانشجویان پزشکی چه با افزایش تعداد دانشگاه و چه با افزایش ظرفیت دانشگاه های موجود موافقم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
خدا به شما عقل سلیم و اندکی تفکر و اطلاع عنایت کنه.
United States of America
حمید
۲۲:۳۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
خوبه شما تاریخ نویس نشدین از دکتر مرندی که ادغام رو انجام داد دعوت بشه تا توضیح بده. اتفاقا خود پزشکا شدیدا به ادغام اعتراص کردند وبشدت هم تنبیه شدند.کاری که انجام دادن دقیقا برای افزایش تعداد دانشجو از 700 نفر به 7000 نفر بود در سال 1365. تعداد دانشکده پزشکی هم شدیدا افزایش پیدا کرد واستاندارد تاسیس دانشکده پزشکی که حداقل یک بیمارستان 500 تختخوابی مجهز باید باشد برای 50 دانشجو رعایت نشد وبا بیمارستان 70 تخت بدون استاد صلاحیتدار هم دانشجو پذیرش کردند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۵۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
عده ای از فرزندان پولدار ها و برخی مسولین در خارج از کشور در رشته های پزشکی تحصیل می کنند .این عده چون توان قبول شدن در آزمون سراسری را نداشتند برای درس خواندن در دانشگاههای خارج از کشور مشغول تحصیل هستند و به ناحق این عده پس از گذراندن واحدهایی درسی خاصی می توانند تقاضای ادامه تحصیل در هر یک از دانشگاههای پزشکی داخل کشور ،بدون هیچ آزمونی ثبت نام و ادامه تحصیل دهند. این امر خلاف عدالت است و باید جلوی این سوءاستفاده و حق کشی را گرفت. به صرف پول داشتن یا نفوذ نباید عده ای حق داشته باشند همه چیز را دور بزنند .باید جلوی این مسخره بازی ها گرفته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
این برداشت که پزشکان باید در زمینه سیاست گذاری کلان عرصه سلامت جایگاه اول را دارند و باید به سخن آنان گوش کرد حاکی از عمق سفاهت است !!!
پزشک حداکثر می تواند در زمینه ای که آگاه است که مشمول آخرین لایه حاکمیتی ، یعنی لایه تکنیکال می شود اظهار نظر کند و نظر پزشک در طراحی اجتماعی آخرین رتبه و منزلت را دارد و نهایتا می تواند به عنوان مشاور اقدام کند . چون تخصص آن متناسب با لایه تکنیکال حد اکثر در مصادیق پزشکی است ، مثلا تزریقات و درمان درد ! نه سیاست گذاری !!!
جامعه پزشکی از کمترین سواد در این لایه برخودار است و آنها که دوگانه علوم انسانی - پزشکی را مطرح می کنند در فهم شان از طراحی های اجتماعی از بیخ و از فلسفه علم مشکل دارند .
تمام این مصیبت ها ناشی از این است که متوجه نیستیم باید سیاست گذاری به دست سیاست گذار کلان باشد نه دکتر و مهندس !!!!!!!!
این مسئله انحصار زدایی یک کار مترقی است که چه وزرات بهداشت بخواهد و چه نخواهد در تحولات اجتماعی رخ خواهد داد و در مسائل آینده پژوهی پنبه آن زده شده است .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۲۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
ارایه سهمیه های بی معنی و حتی در حکم ظلم به دنیای علم و علم اموزی باعث ورود افرادی به صحنه هایی شد که دبگران با درس خواندن بیشتر از انان نتوانستند وارد بشوند ایا واقعا اسم کنکور یا هر ازمون ورودی برای ورود به دانشگاه ها به معنی سنجش دانش اموز از لحاظ علمی با این سهمیه های نادرست نیست.
Iran (Islamic Republic of)
اشكان
۲۲:۵۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
ايران نسبت به كشور هاي پيشرفته خيلي كم پزشك داره ، اين موضوع رو به راحتي ميشه با ديدن صف هاي چند ساعتي پشت در اتاق پزشك ها متوجه شد ، باتوجه به اين كه جمعيت كشور داره رو به پيري ميره و در بيست سال اينده با يك جامعه ي سالخورده مواجه ايم بايد ظرفيت پزشكي افزايش پيدا كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
واویلا از جهل مردم . دوست عزیز کم نیستن پزشک هایی که توی مطب مگس میپرونن اون چیزی که شما میگین مربوط به پزشک های توانا است که صف طولانی برای دریافت نوبت دارن در ضمن با افزایش سهمیه ها افراد متخصص وارد جامعه نمیشن بلکه پزشکان بی سواد در جامعه زیاد میشن
Netherlands
lمن یه نفر
۲۱:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
درضمن عزیزان جوری میفرماین جان بیماران در خطره که انگار الان که فقط رتبه به اصلاح پایین های کنکور میرن پزشکی ما کم خطاهای گریه دار میبینیم ازشون الانم یاد گرفتن هی میگن متخصص کم داریم که ظرفیتو اونجا زیاد کنن فقط(البته عمومی ها متخصص ها که اصلا راضی به این افزایش نخواهند بود) برن بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
این سهمیه ها سواد پزشکی رو کاهش می دهد پزشکی استعداد وهوش میخادجان مردم قرار نیست بازیچه دست یک عده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
با کاهش ظرفیت کیفیت پزشکی بهتر نمیشود بلکه با افزایش ظرفیت پزشکان مجبور به افزایش امکانات و کیفیت هستند تا مشتریاشون بیشتر بشه،باید ظرفیت خیلی بیشتر شود تا پزشکان مغرور نباشند و در یک دقیقه مریض را معاینه نکنند انهایی که مخالف افزایش ظرفیت هستند منافع مالشان را در خطر میبینند و به فکر مردم نیستند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مازیار
۲۲:۳۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
این همه رای بدیم برن تو مجلس قانون واسه سربازی بچشون و پزشکی قبول شدن و حقوقا بالا تصویب کنن عجب وای بر شما
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۲۲:۲۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
اکثر کسایی که وارد رشته ی پزشکی میشن سهمیه دارن
France
یک بی طرف
۲۲:۱۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
راستش من کاری ندارم اما مثلا توی المان فقط بچه هایی که نمرات ابیتور(همون دیپلمشون) یک هست(که تقریبا معادل ۱۹ و ۲۰ خودمون)اجازه ورود به حرفه پزشکی رو دارند
همه جهان این رشته رو مختص نخبه هاشون میدونن
راستش من دوست ندارم این جور طرح های نپخته ای به اینده این مملکت اسیب وارد کنه
فکر کنم سلامت و پزشکی تنها حیطه ای هست که هنوز میتونیم بهش ببالیم
چه بر سر مهندس هامون اوردن
...
کاش سهمیه های اضافی رو حذف کنن و نخبه ها رو بگیرن
ما مردم ایران ناراحت نیستیم اگر فرزندان نخبمون سطح زندگی های بالایی داشته باشن ما از این سهمیه ها بیشتر ناراضی هستیم
البته که بعید میدونم اصلا توان اجرایی کردن همچین طرح هایی رو هم داشته باشن مملکت پول نداره بعد می خواد خرج های مسائل اموزشیش رو دو برابر کنه و یا که نه شاید با همون خرج های سابق می خواد تعداد پزشک بی کیفیت تری رو تربیت کنه
بذارید حداقل اگه پول میدیم خیالمون راحت باشه از بابت سواد پزشک...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
اگر این طور هم باشه کم نداریم معدل 20 نهایی که پشت کنکور میمونن
Netherlands
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
کار خوب پزشکی با رتبه ی خوب فرق داره گرچه که باید دانشجو ثابت کنه درس خونه ولی کار عملی هم خیلی مهمه من کلی پزشک دیدم که رتبه های دو رقمی داشتن ولیکن در عمل واقعا بی کفایت بودن بالعکسش رو هم دیدم
Germany
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
تا حالا که ما یادمونه همینجور بوده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
اجازه بدهید که افراد مستعد وارد این رشته شوند. مافیایی نکنید.
الان وکالت و پزشکی انحصاری شده. مانع ورود میشوند تا در حد رشته های پر درآمد بماند.
بعضی وکلا و پزشکان. خون مردم را تو شیشه کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۲۲:۰۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
ماهم مثل بقیه کشور ها اگر اونامشککل پیدا کرد ماهم مثل بقیه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
مردم فهیم ایران ، باور کنید توی کلاس ما الان ۱۱۰ هستن ، کلاسی که ۷۰ نفر بیشتر ظرفیت ندارم. سر کار های عملی مثل تشریح جسد که میریم خیلی شلوغه به سختی میشه درس یاد گرفت ، حالا انتظار دارین ظرفیت ها دو برابر هم بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
دادگر
۲۱:۱۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
تمام مسولین ایثارگر هستند وسهمیه دارند افزایش ظرفیت باعث می شود جوانان شایسته ومستعد کشور که به خاطر سهمیه ها محروم ماندند به آرزویشان برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
خب به آرزوشون نرسن باید تلاش کنن تا مثل بقیه ی افراد که سهمیه ندارن در رشته ی مورد نظرشون قبول بشن
Netherlands
مسعود
۲۱:۰۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
مافیای پزشکی نمیخواد که تعداد زیاد بشه مبادا درامدشون کم بشه.
خیلی از اینایی که تو کنکور موفق نمیشن پتانسیل پزشک شدن دارند.
من خودم مهندسی خوندم، چرا دروازه رو برای مهندسی باز کردن اما این اتفاق برای پزشکی نمی افته؟؟؟؟
Spain
مريم
۲۰:۳۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام در حال حاضر پزشكان بيكار زيادي در كشور داريم و اين زياد بودن درامد و مافيا مربوط به گروه محدودي از پزشكان است
پزشكان طرحي پس از ١٠ الي ١٢ سال درس خواندن و مشقت كشيكهاي سخت و طاقت فرسا تازه در ٣٠ سالگي از خانواده جدا ميشن و براي طرح به شهر هاي محروم فرستاده ميشوند و طي يكسال ماهيانه ٢/٥ تا سه ميليون حقوق دريافت ميكنند و كارانه ها بكسال تاخير پرداخت دارند
وضعيت پزشكان عمومي كه از اين هم بدتر است . اين اشتباه مردم است كه خودشان فقط به پزشكاني مراجعه ميكنند كه بطرق مختلف مثلا شركت در برنامه هاي تلويزيوني اسم در كرده اند در صورتيكه متخصصان بسيا خوب زيادي هستند كه دارن مگس مبپرانند و چون وارد گروه محدود مافيا نشده اند مردم به انان مراجعه نميكنند
طبيعتا اون گروه محدود پزشك هم كه با هجوم مردم روبرو هستن والزاما پزشكان خوبي هم نيستند وقت كافي براي بيماران نميگذارند
عزيزان بچه هاتون بايد عاشق پزشكي باشند اگرنه در اين راه طولاني و پر مشقت صدمه فراواني ميبينند . اين پزشكان پولدار كه شما ميبينيد تنها ١٠ تا ٢٠ درصد پزشكان رو شامل ميشن كه در صنوف ديگر هم وجود دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
دوست عزیز،الان من پزشک میشناسم ک طرحشو رو با ناز و منت رفته منطقه ی محروم ۱۵میلیون میگیره،ضمنا بقیه هم زحمت میکشند،واینا دلیل نیست ک ظرفیت هارو محدود نگه دارند و ما ب خاطر مافیا و باند بازی ۳ماه نوبت بمونیم،یعنی این وسط سلامتی مردم منم نیس؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
باسلام
دوستان، در همین تاریخی که من دارم باهاتون صحبت میکنم، وضعیت آموزشی و امکانات آموزشی تمامی دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد کشور افتضاحه،حالا یکی تهرانه کمتر بده ولی یکی در شهر های دیگس که فاجعه واقعیه، بودجه بسیار بسیار کمی داده میشه،حداقل امکانات نیست، هزینه آموزش یک پزشک عموم بسیار بالاست ولی با شرایط اقتصادی فعلی برای همین ظرفیت فعلی هم امکان إموزش اصولی نیست، لطفا درک کنید
حتی باافزایش هرچند برابری ظرفیت، تنها باعث پایین آمدن همین تعداد از پزشکان خوبی که می‌توانستند باسواد فارغ التحصیل بشند میشم، در نتیجه میزان آمار اشتباهات پزشکی سر به فلک میزاره، مردمم فقط به همون 4تا پزشکی که می‌شناسن مراجعه می‌کنند، وضع خیلی بدتر میشه
التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
افتضااااح؟!!!!!!!!!
پرستاری طرحش ۳میلیون میگیره
دکتر طرحش رو بالای ۶میلیون میگیره
شما ب این میگین افتضاح؟!!!!!
افتضاح یعنی ی بیمار ب خاطر درمانش۳ماه نوبت وایسته
Iran (Islamic Republic of)
mm
۱۹:۲۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
طرف سه ماه باید بامرگ دست وپنجه نرم کنه تا نوبتش بشه تازه اینقدر آزمایش وعکس بیهوده میگیرن سه ماه دیگه طول میکشه طرف مریضی دیگه به لب مرز رسیده اونوقت میگن برو بستری شو چون دیگه پول هاشو از ش گرفتند وبا بی احترامی ردش میکنند به خدا حیفه با این مردم اینجوری رفتا رمیشه پزشک متعهد داشته باشیم وهر موقع که نیاز باشه همون روز معاینه شه نه کلاس بزاریم نوبتش 3 ماه یابیشتر .....
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۵۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
ازمایش و عکس بیهوده؟اون بنده خدا 11 سال درس خونده شما با کدوم منطق و اطلاعاتی میگی بیهوده؟خب عزیز من برید پیش یه پزشک شناخته نشده تر واقعا تمام دکترا وقتاشون سه ماهست یا اونی که شما می خوای سه ماهست
اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
افزایش پزشک و البته متخصص باعث میشه درآمد ها بین افراد بیشتری تقسیم بشع ، وقت بیشتری برای بیماران داشته باشن و ...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۲۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
عزیزان دقت کنید بچه های مسئولین که اصلا افتخار نمیدن ایران درس بخونن میرن روسیه، قبرس، بلاروس و.... پزشکی میگیرن. از بچگی یادمه هر موقع میرم تامین اجتماعی یا بیمارستان به چشم یه مجرم بهمون نگاه میکنن. مگه ما اینقد مهندس بیکار نداریم. حداقل پزشک میتونه به درد خودش و خونوادش بخوره. اگه مافیایی هست خود پزشکا هستن که نمیذارن تعداد بره بالا. سال 97 نسبت به سال 96 نزدیک2 هزار پزشک کمتر گرفتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
پزشکی شغل مهم و حساسی است و با جان مردم سروکار داره
الکی که نیست
هر کسی نباید وارد این رشته بشه
فقط درس خون ها و فقط دلسوزها
جای پز دادن هم در این رشته وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۰:۴۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
اگه مهمه پس چرا یه کسی با مجموع ۱۰۰ در کل دروس باید پزشکی ملی بخونه اون تهدید برای جان مردم نیست .تهدید برای جان مردم یا تهدید برای درآمد نجومی شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
پزشکی علم تجربی هستش و میشه با تجربه یاد گرفت
زیاد هم حساس نیست و اگه هم باش ب اندازه ی مهندسی با ارزش نیست،ولی متاسفانه کمبود ظرفیت باعث شده که جان و سلامتی مردم بازیچه ی قشر پول دوستی ب اسم قشر پزشک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
نسبت به سایر کشورها با توجه به شاخص های جمعیت در پزشک کمبود داریم از طرفی رفتن افراد به خارج از کشور وخروج ارز ..درستی این تصمیم را بیشتر نمایان می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
به نظرمن پزشکی رشته بسیار سنگین وطولانی مدت استوباید بدون سهمیه هر کس که مستعد است وعلاقه دارد وارد این رشته شود افرادی که باسهمیه وارد شدهاند با زحمت بسیار این رشته را به پایان رسانده اند وبعد از پایان هم خیلی تمایل به کار کردن در این رشته را نداشته اند پزشکی رشتهای است که علاوه بر استعداد صبر وتحمل زیاد می خواهد که در اکثر دانش اموزان نیست ظرفیت واداره جامعه پزشکی هم را باید خود وزارت بهداشت وزیر نظر پزشکان بررسی کنند نماینده ای که از گروه علوم انسانی باشد اصلانمی تواند درک این رشته ومشکلات انرا داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
اتفاقا اونی ک علوم انسانی می‌دونه باید وارد ماجرا بشه
پزشک ها پول دوست شدند و اصلا فکری ب سلامت مردم نمیکنند و کارشون شده خالی کردن جیب مردم با تعرفه های مختلف ک صدمه ی شدید جانی و مالی ب همراه داشته
علوم انسانی اینجا ب درد میخوره،دکتر شریف تربیت بده،ک متاسفانه کمبود پزشک اکثر دکترها رو پول دوست و ناشریف کرده
Iran (Islamic Republic of)
کاظم پور
۱۸:۵۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
در عصر قدیم که کنکور و این انحصارات و محدودیت ها نبود صرف علاقه شخص به مطالعه در زمینه مورد علاقه خود می پرداخت و اتفاقا در آن زمینه بالاترین کارایی و کیفیت را پیدا می کرد و منشاء خیر و برکت برای خود و خانواده و کشور و حتی بقیه کشورها می شد
شما از پزشکان ایرانی نظیر ذکریا رازی و ابن سینا و ... تا دانشمندان مطرح اروپای قدیم را در نظر بگیرید که محدودیت کنکور نداشتند نظیر انیشتین جیمز وات و ... که منشاء خدمات بی نظیری برای جامعه بشریت بوده اند
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۸:۵۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
با باند بازی میخان ظرفیت پزشک کم نگه دارن که همیشه تو بورس باشن و پزشک کم باسه.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۸:۴۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
مافیا ها نمیذارن ظرفیت افزایش پیدا کنه نکنه مراجعه کنندگان خودشون‌کم بشه دیدین تمام مخالف ها پزشک هستن چون میترسن مطبشون خالی بشه
در ضمن اگه واقعا نگران سطح اموزش پزشک ها هستین سهمیه ها را بردارین تا رقابتی بشه
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۱۸:۴۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
همین مدعیان رفع انحصار که پول پزشکارو تو بوق و کرنا کردن هر سال از سهمیه دانشگاه های دولتی کم میکنن و دانشجوی پولی که نه فوق پولی میگیرن. هرجا ی پردیس سبز شده پزشک میده بیرون اونم با پولای هنگفت که فقط از پس خانواده های ثروتمند برمیاد بعد میاد طبقه مستضعفو تحریک میکنه که آی پزشکا فلان و بهمان.
Sweden
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
در کل بسیای از والدین ایرانی عشق دکتری برای بچه هاشون را خیلی دارند ،چشم رو هم چشمی ایرانی خخخخخخخ.
دکتری خوبه و ایران نیاز یادی دارد ولی باید دید خو جوان چی دوست داره و ایا خودش فکر میکند میتواند موفق باشه در این حرفه .اگر مثلا کاسبی دوست داشته باشه خوب دکتر خوبی نخواهد بود و مشگل برای جامعه بیچاره ،،،،،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
دوست عزیز مشکل ما فقط و فقط کمبود پزشک و مافیای پزشکی هست که با جون مردم معامله میکنند و هزینه های هنگفت دست مردم میزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
کسانی که میگن دو برابر بشه ظرفیت پزشکی، میدونن که دانشگاه‌ها پتانسیل این افزایش رو دارن؟ همین الان میتونن اوضاع دانشگاه‌های علوم پزشکی رو ببینن.
پزشک زیاد بشه خیلی هم خوب هست ولی اول باید وضع دانشگاه‌ها بهتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
اینهمه مهندس بیکار داریم خوب اگه پزشک بودن حداقل بدرد خانواده خودش می خوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
لایک داری
دمت گرم ،واقعا حرفت عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
اونجوری میشدن دکترای بیکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
یادش بخیر حسینی بای دو گزارش متفاوت از بومی سازی کنکور 97.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
خداوند تمامی مریض ها رو از دست دکترهای نپخته بی تخصص نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
الهییییی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
الهی آمین. خداوند هممون رو نجات بده از بی تخصصی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
اولا کار پزشک در مرحله اول درمان نیس،بلکه پیشگیری هست و با این ظرفیت کم مافیای بزرگ پزشکی تشکیل شده که نه تنها در عرصه ی تشخیص و پیشگیری ناکارآمد هستند بلکه در عرصه تشخیص و درمان نیز ناکارآمد هست...
کمبود پزشک سلامت مردم رو به نابودی کشیده و جیب دکترهای ک اکثرا مطب رو با بقالی اشتباه گرفتند رو پر کرده
France
نوید
۲۰:۵۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
شما نه نگران وضع مملکتی نه سطح بهداشت. شماها فقط نگران درآمد پزشک ها هستین ولی نمیبینید که یه آدم تا میخواد بشه یک پزشک خوب کل جوانیش رو میذاره تا مثلا تازه توی ۳۴سالگی بشه یک پزشک متخصص تازه وارد. آخرشم چه ظرفیت زیاد بشه چه نشه اونهایی که میخوان یک پزشک خوب ویزیتشون کنه نه تنها که از صبح تا ظهر که در آینده ای نه چندان دور از صبح تا شب توی مطب منتظر خواهند موند تا نوبتشون بشه، چون بدون فراهم کردن زیرساخت ها افزایش ظرفیت یعنی نابودی سطح بهداشت و درمان کشور و افزایش پزشک های بیسواد... تهش برای پزشک خوب هیچ فرقی نخواهد داشت این وضع..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
. آموزش پزشکی= افتضاح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
ما در کشور پزشک کم نداریم ولی باید نگاه ما به پزشکیوتغییرو کند پزشکی هم یک شغل است مثل بقیه شغلها با کمی استرس بیشتر و مسئولیت بیشتر با هجمع و فشار و اجبار و...ویا افزایش نمی توان سلامت یک جامعه را تامین کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
پس با فرمایشات جنابعالی با کمبود پزشک و ظرفیت محدودش هم نمیشه سلامت جامعه رو تضمین کرد
پس الان مناطق محروم باید بدون پزشک بمونن ...
ی مهندس عمران وقتی نقشه ی ی ساختمان رو امضا می‌کنه تا آخر عمرش متعهد هست و باید جواب بده
یک پزشک هم قبل عمل هیچ گونه تعهدی ب آموزشش نداره و تمام مسعولیت ها رو به عهده ی همراه بیمار میزاره،این استرس نداره ک عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
آقا یعنی چی مافیا هستش
دکتر خیلییی کم شده
مافیا در صورت کم بودن اتفاق میوفته ن در صورت زیاد شدن
در ایران پیشگیری وجود ندارد و همه ش درمان ناقص ک باعث افزایش بیماری شده
نظام پزشکی ما ن تنها مفید نیست برای مردم بلکه باعث افزایش بیماری ها و تعرفه های پزشکی شده ک جیب مردم رو ب خاطر عملکرد ناصحیح وزارت بهداشت که ب خاطر کمبود دکتر ک کار پیشگیری رو درست انجام نداده،خالی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۱۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
کمبود پزشک در این کشور کاملا مشهود است و افرادی که مخالفت میکنند با امنیت سلامت مردم بازی میکنند.
و در آینده جامعه ای بیمار و صف‌ها و نوبت‌های طولانی با پزشکان پر مدعا و کم کار روبرو خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
دقیقا الان پزشک ها ویزیت ۳۰ثانیه ای دارند
حتی جواب سلام دادن رو ندارند و این ک پرمدعا هستند
اگه پزشک زیاد بشه وقت بیشتری برای ویزیت میزارن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فرید
۱۸:۲۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
ما خیلی کمبود ها داریم ولی قرار بر این نیست کی غیر کارشناسانه عمل کنیم الان با اینکه اکثر نخبه های کشوری به سمت رشته ی های پزشکی اومدن حتی رتبه های برتر رشته ی ریاضی و انسانی بازهم میبینی کیفیت اموزشی پایینه وای به اون روزی که ظرفیت رو افزایش بدن و ورود به این رشته پولکی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
راستی در پزشکی می دونید برای هر چند هزار نفر یک پزشک باید باشد
یکی کمی منطقی بودن بد نیست
United Arab Emirates
محمد
۱۷:۰۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
ظرفیت باید منطقی افزایش پیدا کنه ، همه مردم طعم صف های طولانی رو چشیده اند
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر
۱۸:۰۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
دقیقا،ساعت ۱۰صبح تا حدود ۱۵ منتظر بودم ویزیت چشم پزشک بشم
اینور اونور عمل می‌ره دکتر ، ما رو هم کاشته بود مطب
اگه پزشک زیاد شده من ۵ساعت منتظر ی آدم پول دوست نمیشم ک ن تنها ب سلامتی مردم ارزش نمیزاره بلکه ب وقت مردم هم بها نمیده
United States of America
امیرمحمد
۱۶:۴۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
خدا خیرتون بده ، افرین احسنت
United States of America
ا
۱۶:۴۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
افرین احسنت
Iran (Islamic Republic of)
Amin
۱۶:۲۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
چرا ظرفیت ها نباید زیاد بشه .نکنه بازار کار پزشکان مهم تر از سلامت مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
کنکور باید باشه و گرنه هر بیسواد و سهمیه داری
وارد دانشگاه میشه.
باید همه سهمیه ها حذف بشه تا هیچ بیسوادی
وارد دانشگاه نشه.فقط باسواد و پراز معلومات وارد
دانشگاه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
مگه الان سهمیه دار وارد نمیشه سالانه یازده هزار خطای پزشکی داریم از سال نود وشش آشکارا سهمیه عادی برای بزشکی زیر چهل درصد شد این یعنی ظلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
کنکور باید باشه ولی نخبگان بیشتری باید جذب کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
کنکور عمر بچه هامون رو تباه کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
اتفاقا با توجه به مقایسه در برابر کشورهای دیگه افزایش سهمیه ها خیلی هم عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
شما یا مطالعه ندارید یا واقعا مطالعه ندارید،یا اصلا اهل مطالعه نیستید،میشه دو سه تا کشور نام ببرید البته با قیاس جمعیت
دوست عزیز ترکیه اینقدر پزشک داره ک طرح پزشک خانواده کمبود پزشک نداره،ب نظرت الان ما چرا نمی‌تونیم این طرح رو انجام بدیم چوووووون پزشک کم هست و این کمبود ینی صدمه ب سلامتی مردم
Netherlands
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
عجب تیتر خوبی زد : (مافیای کنکور به دنبال افزایش ظرفیت پزشکی در بهارستان/ مسئولانی که سودای پزشک‌شدن فرزندشان را دارند)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
کجاش خوبه
مافیا خودش هست که اجازه افزایش را نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
خدا بهمون رحم کنه. خدایا مریض مون نکن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهلا
۱۴:۳۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
این شد حرف منطقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
آره
جیب شما ب سلامتی مردم ارجحیت داره
وجدان داشته باش دوست عزیز
الان به خاطر کمبود پزشک و کادر درمانی،با‌جون مردم بازی میشه
جون مردم مهم نیست ب نظرت ؟!!!!
تعرفه های پزشکی ب خاطر کمبود پزشک و فرار مالیاتی ن تنها باعث غول شدن دکترها شده،بلکه باعث شده ب خاطر ثروت به کار مهندسی و بساز بفروشی هم وارد شده و امنیت شغلی مهندس ها ضربه بزنند
این کمبود ن تنها به جان و مال مردم ضربه میزنه بلکه باعث صدمه و لطمه ب کار مهندس ها و یا هر کار دیگه ای شده که دلیلش کمبود پزشک و درآمد نامتعارف پزشک ها میباشد
وجدان رو ب پول نفروشیم خاهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
واقعا حرف دل بسیاری از دانشجویان پزشکیو زدین واقعا دستتون درد نکنه که حداقل شما از ما حمایت میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
پزشک باید زیاد بشه عزیز دل من
کار شما پیشگیری هست ن این که جیب مردم رو ب خاطر و عملکرد ناصحیح نظام بهداشت خالی کنید
اولا کار پزشک در مرحله اول درمان نیس،بلکه پیشگیری هست و با این ظرفیت کم مافیای بزرگ پزشکی تشکیل شده که نه تنها در عرصه ی تشخیص و پیشگیری ناکارآمد هستند بلکه در عرصه تشخیص و درمان نیز ناکارآمد هست...
Germany
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
چقدر جالبه که بعد از گلایه وزیر بهداشت از سهمیه های علوم پزشکی که 60 درصد دانشجویان رو تشکیل میده این داستانها شروع شده تا روی صحبتهای وزیر سرپوش بذارن بگن ما ظرفیت پزشکی رو زیاد نمیکنیم و به همینی که هست قانع باشین
Germany
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
من ورودی سال 83 صنایع غذایی دانشگاه تهران هستم و هیچ علاقه ای به رشته ام نداشتم در ورودی ما 25 نفر صنایع غذایی بودن وقتی رفتم تسویه حساب کنم گفتن که من شاگرد اول ورودی خودمون شدم و بین همه ورودیهای 83 نفر اول شدم من اصلا باورم نمیشد چون خیلی درس بخون نبودم وقتی دلیلشو پرسیدم گفتن که 18 نفر از ورودی های 83 صنایع غذایی با سهمیه شاهد وارد دانشگاه شدن و 1 نفر هم سهمیه فرزندان هیئت علمی داشته و من در بین 7 نفر سهمیه آزاد شاگرد اول شده بودم خخخخخ
آخرین اخبار