کافی‌شاپ در خانه؛

با این شربت شگفت‌انگیز پیر نمی‌شوید/ مشکلات گوارشی خود را با هلو درمان کنید

محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: نوشیدن شربت هلو تأثیر چشمگیری در جوانسازی پوست و مو دارد و از بروز پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، هلو یک میوه‌ فوق العاده مفید برای سلامتی و  زیبایی پوست است که به حفظ تناسب اندام کمک می‌کند؛ هلو کالری بسیار پایینی دارد به طوری که هر ۶ عدد هلوی بزرگ تنها ۷۰ کالری دارد پس می‌تواند اثربخشی مناسبی بر کاهش وزن داشته باشد؛ این میوه حاوی ۱/۵ گرم پروتئین و ۰/۴ گرم چربی ناچیز است؛ در یک عدد هلوی بزرگ حدود ۲ گرم فیبر وجود دارد که بیشتر در پوست آن متمرکز می‌شود.

یک هلوی بزرگ حدود ۵۷۰ واحد ویتامین A برای بدن فراهم می‌کند که ۱۰ درصد بیشتر از میزان توصیه شده روزانه این ویتامین است. در هلو ۱/۴ میلی گرم نیاسین یا ویتامین B۳ وجود دارد؛  این میوه  با داشتن مواد مغذی مثل آهن و ویتامین K به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند همچنین این میوه منبع خوبی برای تامین بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود.

با شربت شگفت‌انگیز پیر نخواهید شد/ مشکلات گوارشی خود را با هلو درمان کنید


حیدرعظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: شربت هلو یکی از شربت‌های خوش‌طعم تابستانی است که در آن ویتامین‌های A، گروه ویتامین‌های B، B۱، B۲، B۳، B۶، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، گوگرد، منگنز، مس، پروتئین، پکتین، ازت، اسید سیتریک و غیره وجود دارد.

وی بیان کرد: از جمله خواص مهم این شربت می‌توان به تقویت بینایی اشاره کرد؛ خوردن این شربت خانگی از بروز آب مروارید جلوگیری می‌کند همچنین می‌تواند موجب تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها شود، نوشیدن شربت هلو سیستم عصبی و سیستم قلبی و عروقی را تقویت می‌کند

عظمایی گفت: هلو خاصیت آنتی اکسیدانی دارد پس می‌تواند برای پیشگیری از انواع بیماری‌ها از جمله سرطان مفید واقع شود؛ برای مثال شربت هلو یک همراه مناسب برای کمک به درمان افراد مبتلا به سرطان سینه، ریه و روده است.


بیشتر بخوانید: شربتی که ضربان قلبتان را مثل ساعت تنظیم می‌کند/ کبدتان را با عرق بید پاکسازی کنید


این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت هلو اگر با عسل ترکیب و شیرین شود خاصیت آنتی بیوتیکی بسیار بالایی پیدا می‌کند و می‌تواند به  روش درمانی سریع برای رفع عفونت‌های بدن تبدیل شود.

وی تاکید کرد: نوشیدن شربت هلو تأثیر چشمگیری در شادابی و جوانسازی پوست و مو دارد و استفاده از این ترکیب از بروز پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند همچنین برای زنان باردار به شدت توصیه می‌شود، خوردن هلو و شربت آن موجب تقویت عضلات قلب است و از بروز اختلالات قلبی جلوگیری می‌کند.

با شربت شگفت‌انگیز پیر نخواهید شد/ مشکلات گوارشی خود را با هلو درمان کنید


عظمایی تاکید کرد: این شربت با تأثیری که روی عملکرد و سلامت معده و روده دارد، می‌تواند منجر به درمان زخم معده شود یا به درمان افرادی که مشکلات روده‌ای مثل یبوست و بواسیر رنج می‌برد کمک کند؛ همچنین خوردن این شربت برای افراد کم خون یا  کودکانی که مشکل کم اشتهایی دارند، کمک می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره روش تهیه این شربت گفت: برای تهیه این شربت خوشطعم تنها به یک کیلو هلو رسیده و یک لیوان سکنجبین احتیاج دارید؛ کافیست هلو‌ها را با مخلوط هم بزنید و سکنجبین را به آن اضافه کنید؛ بهترین مقدار مصرف این شربت یک تا دو لیوان در طول روز است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار