مقام امنیتی عراق اعلام کرد؛

جنگنده‌های عراقی البغدادی را فلج کردند

نهاد‌های امنیتی عراق اعلام کردند سرکرده اصلی گروه تروریستی-تکفیری داعش در سوریه است، اما کاملا زمین‌گیر شده و توان راه‌رفتن ندارد.

جنگنده‌های عراقی البغدادی را فلج کردند و توان راه‌رفتن نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان‌های اطلاعاتی عراق می‌گویند ابوبکر البغدادی، سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در سوریه حضور دارد و علی‌رغم شرایط جسمانی وخیم تلاش می‌کند از فروپاشی کامل این گروه جلوگیری کند.

«علی البصری» رئیس تیم اطلاعاتی ویژه «الصقور» عراق در گفت‌وگو با روزنامه رسمی «الصباح» این کشور گفت: پس از فروپاشی نظامی و سازمانی داعش در عراق و سوریه، بغدادی مدام از سوی معاونان عرب و غیرعرب خود تهدید می‌شد، اما او توانست شکاف‌های موجود بین عناصر باقی‌مانده را رفع کند.

به گفته «البصری» سرکرده داعش همچنان در بین تروریست‌های باقی‌مانده خارجی و عرب نفوذ بالایی دارد.

با این حال این مقام ارشد امنیتی عراق تأیید کرد که پیش از آزادسازی منطقه «هجین» در جنوب شرق استان دیرالزور سوریه، جنگنده‌های نیروی هوایی عراق تجمع سرکرده‌ها و عوامل اصلی داعش در این منطقه را بمباران کردند که در جریان این عملیات ترکِش یک موشک به ستون فقرات بغدادی اصابت کرده، هم‌اکنون فلج شده و توان حرکت ندارد.

اوایل اردیبهشت امسال گروه تروریستی-تکفیری داعش فیلمی از ابوبکر البغدادی منتشر کرد که برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۴ او را نشسته در اتاقی نشان می‌داد که در حال گفت‌وگو با تعدادی از عناصر تروریستی بود.

ارتش سوریه و عراق طی سال‌های گذشته با کمک رشادت و ایثارگری نیرو‌های مقاومت و کشور‌های حامی آن‌ها موفق شدند داعش و گروه‌های تروریستی  تحت حمایت غربی‌ها و کشور‌های مرتجع منطقه را از نظر سازمانی در هم بکوبند و تمام سرزمین‌های اشغال‌شده توسط این گروه تکفیری را آزاد کنند. هم‌اکنون عناصر تروریستی داعش صرفاً به صورت پراکنده در بخش‌هایی از خاک سوریه و عراق فعال هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۴۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
به جهنم انشاالله تمام دشمنان ایران فلج بشن ورامین گیربشن به اسفل سافلین خیلی خوشحال شدم
آخرین اخبار