لاستیک های خارجی در مهر متوقف شد/توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در آباده

مهم‌ترین حوادث امروز ۸ مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۸ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پلیس لاستیک‌های خارجی را در مُهر متوقف کرد

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف ۱۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ غلامرضا فرمانی فرمانده انتظامی شهرستان مُهر اظهار کرد: ماموران کلانتری مرکز این شهرستان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون مشکوک و آن را توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از خودرو توقیفی، تعداد ۱۰ حلقه لاستیک خارجی کشف شد، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های کشف شده، ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد، افزود: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری‌ترین برنامه نیروی انتظامی به شمار می‌آید و این مهم در تحقق مسیر اقتصاد مقاومتی بسیار کارگشا است.

توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت ۲۵۰ سی سی قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ طهماسب سمایی فرمانده انتظامی شهرستان آباده اظهار کرد: در جهت طرح ارتقا امنیت اجتماعی و با هدف برخورد با موتورسواران متخلف و کاهش تصادفات رانندگی، ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق با حجم ۲۵۰ سی سی توسط ماموران در شهرستان آباده توقیف شد.

او با بیان اینکه پیشگیری از جرایم و برخورد با موتورسواران متخلف و جلب رضایت عمومی مردم، از اهداف پلیس در اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی است، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه، ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۷۷ راس گوسفند قاچاق در خنج

فرمانده انتظامی خنج از توقیف ۲ خودرو و کشف ۷۷ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۸۹۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی فرمانده انتظامی خنج گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی ۲ دستگاه خودرو کامیون و وانت نیسان را برای بررسی متوقف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو‌ها ۷۷ رأس گوسفند بدون پروانه بهداشتی و قاچاق کشف و ۲ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خنج با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۸۹۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر و مقتدرانه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد.

۲۹ سارق در دام پلیس مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۲۹ نفر سارق طی ۲ هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت گفت: طرح ضربتی پلیس با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجار شکنان با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در نقاط آلوده و جرم خیز اجرا شد.

او افزود: در همین خصوص ماموران طی ۲ هفته گذشته، با گروه‌های جداگانه و در طرح‌های ضربتی موفق شدند تعداد ۲۹ نفر سارق را دستگیر و بیش از ۲۸ فقره سرقت را کشف کنند.

رئیس پلیس مرودشت تصریح کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی این شهرستان می‌باشد که پلیس در این خصوص به صورت شبانه روزی برای برخورد قاطع با مجرمان و فراهم کردن امنیت و آرامش شهروندان گام خواهد برداشت.

۳ کشته و مصدوم در تصادف شیراز

سوانح رانندگی در شیراز باعث مرگ یک نفر و ۲ مصدوم شد.

عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: شهروندان شیرازی هنگام مشاهده واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ در جاده کمربندی (رو به روی شهرک گل ها)، با سامانه ۱۲۵ تماس تلفنی گرفتند و درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بلافاصله نیرو‌های عملیات ایستگاه ۱۸ را به محل حادثه اعزام کرد.

او ادامه داد: در این حادثه یک دستگاه خودروی سواری پراید پس از برخورد با موانع، واژگون و در فضای حاشیه جاده متوقف شده بود.

عدلو تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله با استفاده از نوار خطر و علائم هدایت مسیر، ایمن سازی‌های لازم را انجام دادند و پس از بازدید و بررسی، با رعایت اصول ایمنی، با استفاده از ابزار مخصوص نجات، فرد محبوس را که مردی ۲۹ ساله بود از داخل خودرو به بیرون منتقل کرده و جهت معاینات اولیه به تیم پزشکی مستقر در محل حادثه تحویل دادند که در بررسی‌ها و معاینات عوامل اورژانس مشخص شد راننده خودرو، در این حادثه جان خود را از دست داده است.

او اضافه کرد: در حادثه دیگری که در میدان دانشجو به وقوع پیوست آتش نشانان تیم امداد و نجات ایستگاه ۲ آتش نشانی به یاری تنها مصدوم این حادثه (مرد ۲۸ ساله) شتافتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بیان کرد: در این سانحه دو خودروی پراید به علت نداشتن کنترل به شدت با یکدیگر برخورد کرده و بعد از واژگونی متوقف شده بودند.

عدلو افزود: آتش نشانان بلافاصله با قطع جریان برق هر دو خودرو، با قراردادن علائم هشدار دهنده و ایجاد ترافیک مصنوعی از بروز حوادث دیگر جلوگیری کرده و مصدوم این حادثه را به عوامل اورژانس تحویل و بعد از انتقال خودرو‌ها به محل امن مسیر را برای تردد خودرو‌های عبوری ایمن کردند.

او گفت: همچنین رانندگان عبوری با دیدن صحنه حادثه برخورد خودرو پراید به درخت حاشیه جاده در بلوار خلیج فارس، با توجه به محبوس شدن یک نفر در داخل خودرو، سراسیمه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و تقاضای کمک کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: آتش نشانان از ایستگاه ۱۳ پس از قطع برق و نصب علائم هشدار دهنده ترافیکی در اطراف محل حادثه، مشغول عملیات آزاد سازی راننده شدند که سرانجام پس از برش قسمتی از خودرو با استفاده از تجهیزات هیدرولیکی و نیز فضاسازی لازم موفق شدند راننده گرفتار را از داخل خودرو خارج کنند.

عدلو افزود: این راننده ۳۰ ساله که به شدت زخمی شده بود برای مداوا توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.

او تصریح کرد: نیرو‌های عملیات پس از حضور عوامل راهور در محل و انتقال خودرو، به منظور ایمن کردن محل حادثه، سطح جاده را پاکسازی کردند.

یک مصدوم در آتش سوزی انباری منزل مسکونی

انفجار و آتش سوزی انباری منزل مسکونی در شیراز، زن ۷۲ ساله را راهی بیمارستان کرد.

عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز گفت: پس از به صدا درآمدن زنگ ایستگاه ۲۱ از سوی ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز، آتش نشانان به همراه تجهیزات نجات برای امدادرسانی، عازم بلوار نارنجستان شدند.

او افزود: پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که در قسمت انباری ساختمان مسکونی به علت غفلت ساکنان، نشتی گاز از پیک نیک و رسیدن منبع جرقه انفجار و در نهایت آتش سوزی رخ داده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: این انفجار آتش سوزی و در نتیجه سوختگی زن ۷۲ ساله را به همراه داشت که قبل از حضور آتش نشانان توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شده بود.

عدلو تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان و کشیدن یک رشته لوله آبدهی به انباری ضمن خاموش کردن شعله آتش، لوازم سوخته را به بیرون از محل انتقال دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز اضافه کرد: آتش نشانان با جداسازی لوازم سوخته به ایمن سازی محل حادثه پرداختند و پس از تحویل محل به عوامل انتظامی و ارائه تذکرات ایمنی به ساکنان، به عملیات خود پایان دادند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار