صعود قیمت نفت/ طلا ارزان شد

احتمال کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا باعث افزایش قیمت نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال امیدواری درباره احتمال کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا برای اولین بار در ۱۰ سال اخیر، بهای نفت امروز (سه شنبه) برای چهارمین روز متوالی روند صعودی را طی کرد. این کاهش نرخ بهره می‌تواند به رشد اقتصادی و افزایش تقاضا برای نفت کمک کند.

بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۳۳ سنت افزایش (معادل ۰.۵ درصد) به ۶۴ دلار و ۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۳۰ سنت افزایش (معادل ۰.۵ درصد)، ۵۷ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه معامله شد.

مقامات بانک مرکزی آمریکا قرار است نشست دو روزه خود را اواخر امروز آغاز کنند و در این نشست درباره کاهش نرخ بهره برای نخستین بار در یک دهه گذشته گفتگو کنند.

اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که کاهش اندک نرخ بهره «کافی» نیست. وی از جمله مخالفان سرسخت افزایش نرخ بهره بوده و تاکنون بار‌ها بانک مرکزی آمریکا را به دلیل بالا بردن نرخ بهره مورد انتقاد قرار داده است.

بهای طلا هم در پی افزایش قیمت دلار به بالاترین سطح در دو ماه اخیر، با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۴۲۲.۸۵ دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار