آغاز ثبت نام نگهداری نمونه خون بندناف در بانک خصوصی

مدیرعامل بانک خون‌بند ناف رویان گفت: آغاز ثبت نام نگهداری نمونه خون بندناف در بانک خصوصی در مرکز رویان ایجاد شده و ۳۱ دفتر در سراسر کشور ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ دکتر مرتضی ضرابی مدیر عامل بانک سلول‌های بنیادی کشور در جمع اصحاب رسانه قم با اشاره به فعالیت ۳۱ نمایندگی شرکت رویان در کشور و دو نمایندگی در اربیل عراق و مسقط عمان گفت: در نمایندگی قم که از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده تا کنون ۱۰۰ نمونه خون بند ناف ذخیره شده است.

وی هزینه ثبت نام برای نگهداری نمونه خون بند ناف را در بانک خصوصی (خانوادگی)، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هزینه نگهداری سالانه این نمونه نیز ۱۶۰ هزار تومان است.

ضرابی گفت: خانواده‌های دارای شرایط خاص می‌توانند به صورت اقساط یا وام این مبالغ را بپردازند.

وی با بیان اینکه سلول‌های بنیادی بند ناف برای درمان و بهبودی بیش از ۷۰ بیماری کاربرد ویژه دارند افزود: در حال حاضر فقط درمان چند بیماری معدود از جمله سرطان خون، تالاسمی، و برخی بیماری‌ها عصبی از این مسیر صورت می‌گیرد.

مدیر عامل بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان افزود: خانواده‌هایی که فرزندشان این بیماری‌ها را دارد و در آستانة بچه دارشدن هستند می‌توانند با حضور در یکی از نمایندگی‌های این مرکز و یا ثبت نام در تارنمای رویان، خون بند ناف نوزاد خود را ذخیره کنند.

وی سلول‌های بنیادی را ثروت ارزشمند انسانی دانست وبا اشاره به تعطیلی بانک عمومی خون بند ناف کشور به علت کمبود اعتبارات، از خیران سلامت خواست حمایت از این ظرفیت درمانی را جدی بگیرند.

ضرابی پالپ دندان شیری کودکان را نیز دارای سلول‌های بنیادی خواند و گفت: شرکت رویان به دنبال ایجاد ظرفیت‌هایی است تا در آینده بتواند از این عضو نیز سلول‌های بنیادی استخراج و ذخیره کند.

وی به استقبال کمتر از یک و نیم در صدی والدین نوزادان کشور از ذخیره سازی خون بند ناف اشاره کرد و افزود: به دنبال ارائه راهکار‌هایی هستیم تا این عدد را به بالای دو درصد برسانیم.

ضرابی خاطرنشان کرد: مادران بارداری که در ۳۶ هفتگی بارداری به سر می‌برند با اعلام آمادگی برای اهدا در بانک عمومی و یا ذخیره سازی در بانک خصوصی، می‌توانند از مشاوره کارشناسان مرکز رویان بهره ببرند و با شرایط این ذخیره سازی سازی آشنا شوند.

شرکت رویان با ذخیرة بیش از ۱۱۰ هزار نمونة خون بند ناف بزرگترین ذخیرة سلولی را در غرب آسیا دارد.

این مرکز از سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده و تا اکنون ۱۱۰ هزار نمونه در بانک خون خصوصی و ۱۵ هزار نمونه در بانک عمومی خون بند ناف ذخیره کرده است.

انتهای پیام/الف

ذخیره ۱۰۰ نمونه خون بند ناف در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.