رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خبر داد:

اجرای هزار برنامه فرهنگی خاطرات ادبیات دفاع مقدس در هزار مدرسه کشور

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از اجرای هزار برنامه فرهنگی خاطرات و ادبیات دفاع مقدس در هزار مدرسه کشور از مهر ماه امسال در کشور خبر داد.

اجرای هزار برنامه فرهنگی خاطرات ادبیات دفاع مقدس در هزار مدرسه کشورسرتیپ داود عامری رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت:

از اجرای هزار برنامه فرهنگی در حوزه خاطرات و ادبیات دفاع مقدس در هزار مدرسه کشور از مهر ماه امسال در کشور خبر داد و گفت: ادبیات دفاع مقدس یکی از مهمترین موضوعات فرهنگی است که امروزه جامعه اسلامی باید به آن توجه کند.

سرتیپ عامری  اشاره کرد: قرار است با همکاری آموزش و پرورش، خاطرات و ادبیات دفاع مقدس برای نسل جهارم انقلاب بیان شود تا دانش آموزان با رشادت‌ها و از خود گذشتگی شهدا ورزمندگان ایران اسلامی آشنا شوند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: بیان خاطرات بازمانده از روز‌های پر حماسه جنگ، کلیدی برای باز کردن گنجینه پر ارزش فرهنگ ملت ایران است.

او دفاع مقدس را دفاع شرافتمندانه از کشور دانست و ادامه داد: رزمندگان ایران در جنگ تحمیلی تلاش کردند با عالی‌ترین صفات انسانی در جبهه‌ها حاضر شوند.

رئیس سازمان ادبیات و دفاع مقدس افزود: خاطرات و ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس همچنان در جوامع انسانی و مسلمان ادامه دارد و دفاع مقدس را نمی‌توان به سال‌ها و صحنه‌های نبرد سلاح با سلاح محدود کرد، بلکه با وسعت دادن آن ارزش‌های انسانی متبلور می‌شود.

سرتیپ عامری کار خاطره نویسی در حوزه دفاع مقدس را تخصصی و حرفه‌ای دانست و گفت: تخصص داشتن در نشر و نوشتن خاطرات رزمندگان و شهدای دفاع مقدی ذره‌ای از ارزش‌دست نوشته‌های ساده و خاک آلوده رزمندگان و شهدا راکم نخواهد کرد.

او به برگزاری ۲ جشنواره برای سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: علاوه بر جشنواره کتاب سال دفاع مقدس، جشنواره جایزه یوسف نیز پیش بینی شده است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: کار شناسایی و ساماندهی چهار هزار نویسنده و ۲۰۰ ناشر فعال هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران برای فعالیت در راستای ترویج ادبیات و فرهنگ پایداری در کشور آغاز شده است.

سرتیپ عامری با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تلاش است در این زمینه به یک سازماندهی جدید برسد، ادامه داد: در سازماندهی جدید ضمن فعال کردن همه بستر‌ها و زمینه‌ها سعی داریم با شناسایی ظرفیت‌ها و استعداد‌های کشور و با همکاری سازمان‌های مختلف  با یک هم افزایی کار بزرگی را سامان دهیم.

اجرای طرح جامع ادبیات پایدار

او از اجرای طرح جامع ادبیات پایدار خبر داد و گفت: این طرح برای کیفیت بخشی ادبیات دفاع مقدس توجه می‌شود در تلاشیم در سراسر کشور شاهد آثار با کیفیت و با ارزشی در حوزه ادبیات پایدار باشیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: در تلاشیم مترجمین و علاقمند پیشکسوت را در کنار نویسندگان جوان قرار دهیم در این حوزه آثاری که قابلیت دارند ترجمه شوند و به خارج از کشور منتل کنیم و برای  راه اندازی این برنامه نیازمند همکاری نسل جدید هستیم تا  ادبیات پایدار را پویا‌تر کنیم تا یک جریان بزرگتری را راه اندازی شود.

فعال شدن نشر دیجیتال ادبیات دفاع مقدس

سرتیپ عامری از  فعال شدن نشر دیجیتال ادبیات دفاع مقدس  در آینده نزدیک در کشور خبر داد و گفت:علاوه بر توسعه نشر دیجیتال، سالانه یک هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب منتشر می‌شود

او افزود: ده‌ها برنامه برنامه برای توسعه و ادبیات پایداری تدارک دیده شده که امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های گا به گام به آن‌ها نزدیک شویم واین کار فرهنگی بزرگ به سامان بهتری برسد.

در سال گذشته با توجه به تلاش‌های بسیار چشمگیر و خاطرات فروان از رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها که ذخیره بزرگی است این بخش کوچکی از خاطرات سال‌های دفاع مقدس است و کار بسیار بزرگی به زمین مانده است.

امیدواریم با ورود نسل جوان به این صحنه شرایطی فراهم شود تا خاطراتی جمع آوری، تولید و در دسترس عموم قرار دهیم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار