عمل نادر "چیوار دوطرفه" برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد

عمل جراحی نادر و پیچیده چیوار (CHEVAR) دوطرفه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

عمل نادر به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  عمل "چیوار دوطرفه" برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، توسط اساتید جراحی  عروق این بیمارستان دکتر هادی مدقق و دکتر غلامحسین کاظم زاده با موفقیت انجام شد.

دکتر مدقق در خصوص این بیمار گفت: بیمار مردی ۶۸ ساله با سابقه ابتلا به آنوریسم آئورت است که چند سال گذشته تحت عمل جراحی EVAR (ایوار) قرار گرفته و اکنون دچار عارضه اندولیک تیپ ۱ بود.

او ادامه داد: درمان اندولیک (ورود خون به محل آنوریسم) از اقدامات پیشرفته در حوزه اینترونشن (آنژیوپلاستی) و عمل‌های اندووسکولار است که با راه اندازی واحد اندووسکولار بیمارستان علوی امکان این خدمت رسانی برای بیماران مقدور شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد انجام این عمل جراحی گفت: برای درمان این بیمار عمل چیوار دوطرفه انجام گرفت و طی عمل که ۶ ساعت به طول انجامید، با استفاده از دستگاه آنژیوگرافی، با ورود از ۴ نقطه بدن بیمار (دو دست و دو پا) و کارگذاری ۲ استنت گرافت در شریان‌های هر دو کلیه و همچنین کارگذاری استنت گرافت آئورت به منظور ترمیم و افزایش کارایی استنت گرافت قبلی، از نشت خون به آنوریسم جلوگیری به عمل آمد.

رییس بیمارستان علوی با موفق خواندن عمل جراحی، بیان کرد: در تصویر برداری‌های انجام گرفته جای استنت‌ها در مسیر مناسب خود تاییده و عارضه اندولیک بیمار نیز مرتفع شده است؛ در حال حاضر نیز بیمار با حال عمومی مناسب در حال سپری کردن دوره نقاهت خود در این مرکز است.

دکتر مدقق یادآور شد: با توجه به هزینه‌های زیاد و عدم تمکین مالی مناسب بیمار، هزینه‌های درمان وی از طریق منابع طرح تحول سلامت و منابع بیمارستانی تامین شده است.
 
انتهای پیام//ف.ح

 

پزشکان متخصص مشهدی موفق به عملی پیچیده و نادر شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.