معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم مطرح کرد؛

افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی نداشتیم/ افزایش نرخ بر اساس خطوط متفاوت است

ذاکریان گفت: امسال به‌هیچ‌عنوان افزایش ۵۰ یا ۱۰۰ درصدی کرایه تاکسی را نداشتیم، ممکن است افزایش نرخ بر اساس خطوط متفاوت باشد، ولی میانگین آن حدود ۲۴ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ عباس ذاکریان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال یک‌بار افزایش می‌یابد گفت: فرآیند افزایش قیمت کرایه به این صورت است که کارشناسی آن در سازمان تاکسیرانی انجام می‌شود و در شهرداری تبدیل به لایحه شده و به شورای شهر ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: این لایحه پس از بررسی در کمیسیون‌های شورای شهر به تصویب اعضاء شورا رسیده و پس از تأیید فرمانداری برای اجرا ابلاغ می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه افزایش نرخ تاکسی‌ها به افزایش نرخ تورم بستگی دارد، ابراز کرد: امسال به‌هیچ‌عنوان افزایش ۵۰ یا ۱۰۰ درصدی نداشتیم، ممکن است افزایش نرخ بر اساس خطوط متفاوت باشد، ولی میانگین آن حدود ۲۴ درصد است.

ذاکریان افزود: این افزایش مشکلات نبود پول خرد را به همراه داشته که برای رفع آن سامانه QR کد را طراحی کردیم که امیدواریم ظرف یک ماه آینده عملیاتی شود و مردم به‌وسیله آن کرایه را به‌صورت آنلاین پرداخت کنند و این مشکل نیز رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص کرایه اتوبوس‌ها نیز عدد یک هزار تومان را برای کرایه نقدی پیشنهاد دادیم که هم رند است و هم تفاوت بین نرخ نقدی و کارتی باعث می‌شود مردم از کارت استفاده کنند و در این صورت خرد بودن کرایه مشکلی نخواهد داشت، ولی در شورای شهر نرخ ۸۵۰ تومان برای اتوبوس‌ها تصویب شد که معضلاتی نیز به همراه دارد.

انتهای پیام/الف

پرداخت آنلاین کرایه تاکسی

برچسب ها: حمل و نقل ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.