رئیس اداره بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نظارت ۲ هزار تیم بازرسی بر اماکن بین‌راهی و هتل‌ها در تابستان/ آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها زیر ذره‌بین بازرسان بهداشت محیط

غلامی گفت: افزون بر بازرسی بهداشتی اماکن بین راهی و هتلها، نظارت‌های بهداشتی بر اماکن عرضه مواد غذایی شهرها نیز تشدید میشود.
 
جلیل نژاد/ نظارت ۲ هزار تیم بازرسی بر اماکن بین راهی و هتل‌ها در فصل تابستان/ آب میوه و بستنی فروشی‌ها زیر ذره بین بازرسین بهداشت محیطرضا غلامی، رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نظارت بر رستورانهای بین راهی و هتلها در فصل تابستان به دلیل افزایش میزان سفرها اظهار کرد: وزارت بهداشت هر سال پیش از فصل گرما، برنامه‌ای را به دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز بهداشتی ابلاغ می‌کند.

او ادامه داد: طبق برنامه، نظارتهای بهداشتی بر اماکن بین راهی، سرویسهای بهداشتی و مراکز عرضه مواد غذایی در جاده‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی وزارت بهداشت افزود: در فصل تابستان، افزون بر بازرسی بهداشتی اماکن بین راهی و هتلها، نظارت‌های بهداشتی بر اماکن عرضه مواد غذایی شهرها نیز تشدید می‌شود و بازرسان، نظارت بر آب میوه و بستنی فروشیها را افزایش می‌دهند.

فعالیت ۶ هزار بازرس بهداشتی در کل کشور

غلامی با اشاره به بازرسی شبانه روزی بازرسان بهداشتی اظهار کرد: ۶ هزار بازرس بهداشتی در کل کشور، فرایند بازرسی بر اماکن بین راهی، هتلها و آبمیوه فروشی‌ها را انجام می‌دهند.

او گفت: با توجه به وسعت منطقه، در مراکز بهداشت تیمهای بهداشتی تقسیم می‌شوند و روزانه حدود ۲ هزار تیم بهداشتی بازرسی انجام می‌دهند.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی وزارت بهداشت در پایان یادآوری کرد: بر اساس تفاهم نامه با تعزیرات و سازمان دامپزشکی، بازرسیهای مشترک انجام می‌شود که از سلامت مردم در فصل گرما محافظت بیشتری کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار