کنگره در انتظار خورشید در قم برگزار شد

کنگره در انتظار خورشید به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس هیئت منتظران لنجان استان اصفهان در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،کنگره در انتظار خورشید به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس هیئت منتظران شهرستان لنجان اصفهان روز پنجشنبه در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد.

در این کنگره که اعضای هیئت منتظران خورشید و مسئولان شهرستان لنجان حضور داشتند، اولویت‌ها و برنامه‌های این هیات برای تعمیق فرهنگ مهدوی و استفاده از ظرفیت جوانان در خنثی کردن نقشه‌های فرهنگی دشمنان تبیین شد.

حجت الاسلام سالک عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این کنگره، تربیت جوانان مومن، ولایی، با بصیرت و دارای روحیه جهادی را مهمترین ثمره فعالیت هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور دانست و گفت: امروز به برکت تربیت این جوانان که دوستداران و عاشقان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) و ادامه دهندگان راه شهدا هستند، نقشه‌های فرهنگی دشمنان بی اثر خواهند ماند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۶۰ مرکز بزرگ ضد فرهنگی در سراسر جهان با هدف پوساندن ریشه فرهنگ ملت ایران فعالیت‌های چشمگیری می‌کنند افزود: گسترش تهاجم فرهنگی و بی حجابی در جامعه از اهداف اصلی دشمنان است که حفظ انسجام و اتحاد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در هیئت‌های مذهبی از راه‌های مقابله با این تهاجم فرهنگی است.

آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت در این کنگره، محبت، معرفت و عمل مخلصانه را از مهمترین وظایف منتظران حضرت مهدی (عج) برشمرد و خدمت در مسیر ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و تبلیغ مفاهیم دینی و قرآنی را مهم، ارزشمند و تاثیرگذار دانست.

وی تاکید کرد: تلاش همه اعضای هیئت‌های مذهبی باید ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران نیز در این کنگره، از فعالین هیئت‌های مذهبی به عنوان نگهبانان خون شهدا یاد کرد و گفت: شهدا با خون خود صداقت در انتظار واقعی خود را نشان دادند که این رفتار صادقانه شان باید الگوی نسل امروز باشد.

همچنین در این کنگره، ضمن تجلیل از خانواده معظم شهدای مدافع حرم از کشور‌های ایران، افغانستان، سوریه، لبنان، عراق و پاکستان، پرچم حرم مطهر حضرت معصومه (س) و قالیچه اهدایی مسجد مقدس جمکران به هیئت منتظران خورشید شهرستان لنجان اصفهان اهدا و از تمبر بیستمین سالگرد تاسیس این هیئت رونمایی شد.

انتهای پیام/ش

کنگره در انتظار خورشید در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار