جلوگیری از توزیع برنج وارداتی در بازار خواسته شالیکاران گیلانی از دولت است

نماینده، ولی فقیه در گیلان گفت: امروز جوانان ما در همین استان کشتی‌هایی می‌سازند که مایه شعف و شگفتی است ضمن اینکه ارتفاع آن نشان دهنده بلندی همت و اراده ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی تصریح کرد: امروز مصادف با سالروز شهادت امام جواد (ع) است.
وی به ولادت امام جواد (ع) در سال ۱۹۵ هجری قمری اشاره کرد و افزود: سال ۲۲۰ هجری قمری امام محمد تقی (ع) در سن ۲۵ سالگی به وسیله سم به شهادت رسید.
امام جمعه رشت با بیان اینکه امام جواد (ع) در دوران امامت خود با ۲ ظالم مامون و معتصم مواجه بود، خاطرنشان کرد: مامون و معتصم واقف بودند حقانیت در سایه اهل بیت (ع) است بنابراین ۳ اقدام علیه امام (ع) انجام دادند.
آیت الله فلاحتی به کاهش رابطه امام معصوم با مردم توسط مامون و معتصم اشاره کرد و گفت: دومین اقدام آن‌ها این بود که بیشتر از دیگران اظهار مسلمان بودن می‌کردند و تظاهر به دینداری داشتند و رضاخان نیز در ابتدا با پای برهنه در مراسم عزاداری می‌آمد و روش ظالمان را انجام می‌داد.
وی با اشاره به اینکه مامون و معصتم به وسیله ازدواج نزدیکان خود با امامان و فرزندان امامان (ع) می‌خواستند خود را به امامان نزدیک کرده تا بتوانند در خانه اهل بیت (ع) نفوذ کنند، تصریح کرد: خطر انسان‌های منافق و دو چهره از خطر کفار و ملحدین بیشتر است.
نماینده، ولی فقیه در گیلان، نخستین کار امام جواد (ع) را مقابله با فرقه‌های انحرافی دانست و بیان کرد: از دوره معاویه نحله‌های انحرافی شکل گرفت و امام جواد (ع) با برگزاری مناظره‌های آزاد توانست این نحله‌های انحرافی را به حاشیه براند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امام جواد (ع) در دوره کوتاه عمر خود نسلی مبارز را تربیت کرد، یادآور شد: سومین اقدام امام جواد (ع) ایجاد ارتباط شبکه‌ای با مسلمانان دنیا بود.
وی، چهارمین اقدام امام جواد (ع) را ترویج و تبلیغ معارف دین به ویژه سبک زندگی اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اقدام مذکور می‌تواند امروز برای ما مبنایی برای مقابله با دشمنان خدا باشد.
امام جمعه رشت با اشاره به فرا رسیدن زمان برداشت برنج در گیلان، بیان کرد: قیمت برنج به دلیل عوامل اجتماعی و اقتصادی بالا رفته البته هزینه کشاورزان نیز افزایش پیدا کرده و مسئولان جهاد کشاورزی با استفاده از ابزار‌های مختلف به دنبال کاهش هزینه‌های کشت برنج هستند.
آیت الله فلاحتی، خواسته شالیکاران از دولت به ویژه وزیر جهاد کشاورزی را دست نگه داشتن در واردات برنج عنوان کرد و افزود: اگر دولت برنج وارد کرده و ما می‌دانیم وارد کردند حداقل چند ماهی دست نگه دارند و توزیع نکنند تا کشاورزان بتوانند برنج خود را به فروش برسانند، زیرا برنج با رنج به دست می‌آید.
وی به بازدید از صنایع دریایی شهید تمجیدی در بندر انزلی اشاره کرد و گفت: امروز جوانان ما در همین استان کشتی‌هایی می‌سازند که مایه شعف و شگفتی است ضمن اینکه ارتفاع آن نشان دهنده بلندی همت و اراده ملت ایران است.
نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به بازدید از تالاب انزلی، یادآور شد: وضعیت تالاب انزلی گریه آور است در صورتی که این تالاب می‌تواند پذیرای گردشگران بسیاری باشد.
آیت الله فلاحتی اظهار کرد: تالاب انزلی به غیر از نگاه اشک آلود برای ما باقی نگذاشته و امیدوارم مسئولان استان در احیای آن تلاش کنند.
وی ادامه داد: تالاب انزلی می‌تواند راندمان اقتصادی و ایجاد شغل برای جوانان داشته باشد و سبب درآمدزایی برای منطقه است.
امام جمعه رشت بر رسیدگی به وضعیت دو رودخانه گوهررود و زرجوب و پسماند شهر رشت تاکید کرد و افزود: حرف نخست مسئولان شهر رشت باید احیای رودخانه‌های منذکور و پسماند سراوان باشد.
آیت الله فلاحتی در ادامه با تبریک روز خبرنگار به مناسبت ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی در افغانستان، بیان کرد: به همه اهالی رسانه عرض می‌کنم واقعا امین مردم هستند و این امانت را برای خود افتخار بدانند و تا اینکه یقین پیدا نکردند خبر‌ها را به مردم نرسانند.
وی همچنین به روش‌های تربیتی از نگاه اسلام و قرآن اشاره کرد و گفت: محبت و الگوسازی از روش‌های تربیتی است.
نماینده، ولی فقیه در گیلان، با اشاره به اینکه انسان براساس خلقت و آفرینش الهی طالب خواسته‌های بلند و کمال جو است، خاطرنشان کرد: داشتن روحیه و خاستگاه کمال می‌طلبد انسان الگو داشته باشد.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: از نگاه اسلام و روایات دو مجموعه خانواده و جامعه می‌تواند الگوی کمال برای انسان باشد و به همان میزان می‌تواند موجب انحطاط و سقوط برای فرد شود.
وی تصریح کرد: پدر و مادر بهترین و جامع‌ترین الگو در ابعاد مختلف رفتاری برای فرزندان هستند.

گفتنی است قبل از خطبه‌های نماز جمعه یادواره شهدای گمنام مصلی رشت با سخنرانی سردار حمید اباذری جانشین فرماندهی دانشگاه افسری امام حسین (ع) برگزار شد.

انتهای پیام/آ

جوانان ما در همین استان کشتی‌هایی می‌سازند که مایه شگفتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.