معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد؛

رایزنی وزارت راه و ارتباطات برای راه اندازی اینترنت در پروازها

آدم نژاد گفت: به جهت امکان سنجی فناوری های ارتباطی ماهواره ای در ایرلاین‌های کشور، رایزنی‌ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درحال انجام است.

رایزنی وزارت راه با وزارت ارتباطات برای راه اندازی اینترنت در پروازهابه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهر سازی در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه هم اکنون  نیاز مسافران به وجود اینترنت ماهواره‌ای در حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی احساس می‌شود ،گفت: امروز به علت توسعه تلفن‌های هوشمند یکی از مواردی که مورد نیاز جدی مسافران است، دسترسی به اینترنت پر سرعت است.

وی افزود: این نیاز باعث شده تا شرکت‌های حمل و نقلی از جمله شرکت‌های هواپیمایی سرویس اینترنتی را حتی از طریق وای فای به مسافرین در حین پرواز ارائه دهند.

آدم نژاد در ادامه امکان اتصال اینترنتی در حین سفر را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های جهانی را در کسب رضایت مسافرین دانست و گفت: از مزایای این فناوری می‌توان به پهنای باند وسیع آن، امکان اتصال لحظه‌ای و پوشش فراگیر جمعیت در نواحی فاقد سرویس تلفن همراه اشاره کرد.


بیشتر بخوانید:توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی حوزه حمل و نقل


به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، به دلیل شرایط خاص مسیر حرکت قطار، هواپیما و یا کشتی، امکان وجود سرویس تلفن همراه میسر نیست.

آدم نژاد تصریح کرد: ارتباطات ماهواره‌ای به منظور برقراری سرویس ارتباطات داده در این مد‌های حمل و نقلی راهکار مهمی برای این خلع محسوب می‌شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهر سازی در ادامه امکان سنجی تکوین فناوری‌های ارتباطی ماهواره‌ای در مد‌های مختلف حمل و نقل یکی از برنامه‌های اصلی این معاونت دانست و گفت: هم اکنون  شرکت‌های خصوصی داخلی ارائه کننده خدمات ماهواره‌ای، امکان ارائه خدمات از طریق‌های هاب داخل کشور و ماهوراه‌های بین المللی را دارا هستند و به جهت امکان سنجی این موضوع در ایرلاین‌های کشور، رایزنی‌ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درحال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار