مبارزه با قاچاق کالا در جهت حمایت از کالای ایرانی

جانشین دبیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان جنوبی گفت: در جهت حمایت از کالای ایرانی به مبارزه با متخلفین خواهیم پرداخت.

یوسفی پور دبیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت:  قاچاق  کالا و ارز  در خراسان جنوبی امسال نسبت به پارسال با افزایش روبه رو بوده است.

او افزود: قاچاق مشروبات الکلی امسال ۴۲۷ هزار لیتر و سال گذشته ۱۶۵ هزار لیتر بوده است که رشد ۵۷ درصدی داشته است.

یوسفی پور با بیان اینکه امسال بیش از ۱۶۸ هزار متر پارچه قاچاق شده است اظهار کرد: این رقم نسبت به آمار سال گذشته با ۲۵۷ هزار متر روندی نزولی داشته است.

دبیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز  در خصوص قاچاق برج  گفت: قاچاق برنج با بیش از ۳۵۰۰ کیلوگرم ،در سه ماهه نخست امسال رشد ۱۳۳ درصدی داشته است .

او با بیان اینکه  نظارت بیشتر بر خرید و فروش اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی، موادخوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و جمع آوری و مبارزه با دخانیات در دستور کار قرار دارد. ادامه داد: قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی امسال رشدی ۳۵۵ درصدی داشته است.

یوسفی پور با بیان این که  قاچاق لوازم خانگی با رشد ۲۵۵ درصدی نسبت به پارسال مواجه بوده ایم گفت: امسال بیش از ۲ هزار عدد و پارسال بیش از ۶۰۰ عدد قاچاق لوازم خانگی داشته ایم.

دبیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به قاچاق مواد خوراکی در استان قاچاق مواد خواکی  را  در سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۳ هزار عدد عنوان کرد.

اوادامه داد: تعداد ۱۴۹۷ دستگاه خودرو توقیف شده که رشد ۱۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته با ۲۳۷ دستگاه خودرو‌ی توقیفی داشته است.

یوسفی پورتصریح کرد: به دلیل رشد قاچاق در سه ماهه نخست امسال طرح ساماندهی واحد‌های فاقد پروانه، پلاک کوبی دام سبک و سنگین، تراکتور و کمباین و همچنین نظارت بر دو کارخانه تولید فرآورده‌های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.

او افزود: علاوه بر این اقدامات به تقویت و تجهیز ایستگاه‌های بازرسی، اتصال پاسگاه به سامانه گمرکی و نصب دوربین و باسکول اقدام شده است.

انتهای پیام / ط آ

اجرای  طرح ساماندهی واحد‌های فاقد پروانه در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار