معاون دبیرکل نجباء در قم خبر داد؛

حوزه علمیه در شهر‌های مختلف عراق ساخته می شود

الشِمَّری از برنامه‌ریزی مقاومت اسلامی نجباء برای ساخت حوزه علمیه در شهر‌های مختلف عراق خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،الشمری،معاون دبیرکل  و سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء روز شنبه دوازدهم مرداد ماه،در نخستین روز سفر به ایران با مدیر حوزه‌های علمیه دیدار و گفت و گو کرد.


بیشتر بخوانید؛نجباء در خط مرجعیت است/احیای تمدن اسلامی نیازمند حرکت جهادی در ابعاد مختلف


او در دیدار با آیت‌الله علیرضا اعرافی به کارنامه مقاومت اسلامی نُجَباء اشاره کرد و گفت: بسیاری از رزمندگان و فرماندهان مقاومت در دوران صدام به زندان افتادند و بلافاصله بعد از سقوط رژیم بعثی، مبارزه با نیرو‌های اشغالگر را آغاز کردند.

الشمری در ادامه، گزارشی از مجاهدت نُجَباء علیه تروریست‌های تکفیری ارائه داد و اظهار داشت: نُجَباء حتی پیش از صدور فتوای جهاد، در مقطعی که داعش با خمپاره حرم امامین کاظمین (علیهما السلام) را تهدید می‌کرد، به مقابله با آن‌ها پرداخت و رزمندگان جنبش در اطراف بغداد حضور یافتند و ۵۲ شهید تقدیم کردند.

معاون دبیرکل نُجَباء افزود: ما در بسیاری از عملیات‌های نظامی علیه داعش در عراق حضور داشتیم، ولی بر خلاف سایر گروه‌های مقاومت وارد عرصه سیاسی نشده و بر فعالیت جهادی و فرهنگی تمرکز کردیم.

الشمری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت مقابله با تهاجم فرهنگی، آمادگی برای جنگ نرم و فعالیت مفید در فضای مجازی، از راه‌اندازی مراکز فرهنگی و اجتماعی توسط این گروه در بسیاری از مناطق عراق خبر داد.

او اظهار کرد: افرادی با حمایت برخی سفارتخانه‌های خارجی به تبلیغات ضد دینی در عراق می‌پردازند. مقاومت اسلامی نُجَباء به‌منظور مقابله با این نقشه دشمن، تدریس دروس حوزوی را جزو برنامه‌های مراکز فرهنگی و مساجد قرار داده است و قصد دارد در شهر‌های مختلف عراق، حوزه علمیه احداث کند.

انتهای پیام/ش

دیدار معاون دبیرکل نُجَباء با آیت الله اعرافی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.