مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

آغاز دور جدیدی از تفحص پیکر شهدای گمنام گیلان در مناطق عملیاتی غرب کشور/ ۶۰۰ نفر از شهدای گیلانی مفقود‌الاثر هستند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از آغاز دور جدید تفحص پیکر شهدای گمنام این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه دور جدید تفحص شهدا گمنام گیلان در مناطق عملیاتی غرب کشور آغاز شده است اظهار داشت: از تمام فرماندهان و رزمندگانی که از محل دقیق شهادت این افراد خبر دارند تقاضا داریم اطلاعات خود را در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان قرار دهند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تأکید بر اینکه تعدادی از شهدای گیلانی هنوز مفقود‌الاثر هستند و پیکر مطهر آنان هنوز به وطن بازنگشته است عنوان کرد: کمیته جست‌وجوی مفقودان و تیم‌های ویژه تفحص برای پیدا کردن سریع‌تر پیکر این شهدا به اطلاعات دقیق‌تری از محل شهادت آنان نیاز دارند.

بایرامی همکاری یگان‌های مسلح گیلان و رزمندگان و فرماندهان قدیمی جنگ را برای تفحص شهدای گمنام مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اگر همکاری مشترک بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و این مجموعه به خوبی شکل بگیرد تا پایان فصل گرما می‌توانیم پیکر بخشی از شهدای گمنام گیلان را پیدا کنیم.

او با اشاره به اینکه پس از گذشت حدود ۳۱ سال از دوران دفاع مقدس تعداد زیادی از پیکر‌های شهدای مفقودالاثر گیلانی پیدا شده است ابراز داشت: در حال حاضر و طبق اطلاعات دقیقی که در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دارد نزدیک به ۶۰۰ نفر از شهدای گیلانی دوران دفاع مقدس همچنان مفقودالاثر هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان یکی از راه‌هایی که می‌تواند به پیدا شدن سریع‌تر پیکر شهدا گمنام کمک کند را دادن اطلاعات دقیق از محل شهادت آنان اعلام کرد و بیان داشت: فراخوان یگان‌های نیرو‌های مسلح و فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس برای مساعدت در این زمینه انجام شده است.

بایرامی روحیه جهادی و ایثارگری را تنها راه برون رفت از شرایط سخت فعلی و جنگ اقتصادی تحمیلی دشمنان دانست و اظهار داشت: همه نسبت به شهدا و جامعه ایثارگری کشورمان مدیون و مسئول هستیم بنابراین باید در این راستا از تمام ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین قشر‌های مختلف جامعه بهره بگیریم.

او با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری در این برهه زمانی حساس زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست خاطرنشان کرد: این روز‌ها دشمن تلاش می‌کند وحدت و همدلی مردم که در دوران انقلاب و جنگ نمود پیدا کرد را کمرنگ کند و ضمن ایجاد ناامیدی، دستاورد‌های انقلاب را زیر سئوال ببرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و روحیه شهادت طلبی را بسیار تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: مطالبه جدی خانواده‌های شهدا و ایثارگران این است که اجازه ندهیم ارزش‌های دوران دفاع مقدس کمرنگ و خون پاک شهدا نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/ب

جزییات جدید از آغاز دور جدید تفحص پیکر شهدای گمنام گیلان در مناطق عملیاتی غرب کشور

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.