کشف مزرعه بیت کوین ۲۰ میلیاردی در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از کشف مزرعه بیت کوین به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در عملیات مشترک پلیس با سربازان گمنام امام زمان (عج) در شهرستان میاندورود خبر داد.

سردارسید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال، طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با مفسدان اقتصادی به عنوان یکی از اولویت‌های پلیس در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این طرح، ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان میاندورود با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق به شناسایی مزرعه استخراج بیت کوین در سوله‌ای بزرگ و انباری یک کارخانه قدیمی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: ماموران با هماهنگی قضائی در بررسی از این سوله و انبار، موفق به کشف ۲۱۰ دستگاه بیت کوین نصب شده روی قفسه ها، چهار دستگاه سرور و لب تاب و سایر متعلقات شدند.

سردار میرفیضی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش تقریبی این تعداد بیت کوین، بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده، افزود: در این ارتباط ۲ متهم پرونده شناسایی و به مرجع قضائی معرفی شدند و این انبار نیز پلمب شد.

او با بیان اینکه شبکه‌های مزرعه بیت کوین برای تولید ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق بسیار بالای دارند، گفت: برابر اعلام کارشناسان، میزان برق مصرفی در یک مزرعه با این حجم، ماهانه ۳۰ میلیون تومان است.

بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک نرم افزار متن باز توسط یک برنامه نویس ناشناس تحت نام مستعار "ساتوشی ناکاموتو" معرفی شد.

با توجه به اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت در حوزه رمز ارز‌ها غیرمجاز است و هرگونه خرید و فروش بیت کوین در ایران ممنوع است.
انتهای پیام/س
 
 

کشف  میلیاردی مزرعه بیت کوین در میاندرود

برچسب ها: بانک مرکزی ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار