فرمانده انتظامی فارس:

ماموریت نیروی انتظامی با رسالت خبرنگاری پیوند خورده است/ قلم و سخن خبرنگار از موشک و سلاح تاثیرگذارتر است

ماموریت نیروی انتظامی با رسالت خبرنگاری پیوند خورده است

فرمانده انتظامی فارس گفت: ماموریت نیروی انتظامی با رسالت خبرنگاری پیوند خورده است و خدمات و اقدامات نیروی انتظامی کمک به مردم و کم کردن آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس در نشست با خبرنگاران با بیان این که ماموریت نیروی انتظامی با رسالت خبرنگاری با هم پیوند خورده است، اظهار کرد: اگر جایی نیروی انتظامی خدماتی به مردم ارائه کند به دلیل انتقال احساس آرامش به مردم و کم کردن آسیب‌های اجتماعی است و اصحاب رسانه نيز همين ماموريت را دارند.

او گفت: اگر بعضی ها از عملکرد خبرنگاران ناراحت هستند بدانید به این علت است که خود مشکل دارند و در پی آزار و اذیت و ناآرامی در مردم هستند.

 فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه خبرنگاران چشم بینا، زبان صادق، صریح و گویای مردم و همیشه پشت صحنه هستند و مردم آن ها را نمی بینند پس در عرصه اجتماع وقتی گروهی چشم بینا و زبان بی پرده مردم باشد نیروی انتظامی به آن ها افتخار می کند.

سردار حبیبی با بیان اینکه خبرنگار هم می‌تواند از قلم و زبان و هم از دوربین استفاده کند، تصریح کرد: اگر اسلحه حریفی را از پای در بیاورد، اما لنز دوربین عکاس و سخن خبرنگار، اثری مطلوب روی مردم می‌گذارد و بدون آنکه اثر منفی داشته باشد هدفی را که به دنبال آن هستیم با زیباترین نگاه و سخن و بهترین نوشتار به شهروندان انتقال می دهد.

او تصریح کرد: قلم و سخن شما از موشک و سلاح ما تاثیرگذارتر است و نیروی انتظامی از توان و فرصتی که شما دارید، استفاده می کند.

فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: در زمان‌های نه چندان دور، ابزار‌ها برای آگاهی افکار عمومی کم و اندک بود و با گذشت زمان به ویدئو تبدیل شد و امروز بیش از ٧٠ درصد از زندگی انسان‌ها را رسانه، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تحت تاثیر قرار داده است.

او اضافه کرد: دسترسی بیشتر به رسانه ها، کار خبرنگار را سنگین‌تر و این شغل را حرفه ای‌تر کرده است.

سردار حبیبی با بیان اینکه به هنرمندی رسانه در مقابل دشمن نیازمند هستیم، تصریح کرد: ضرورت دارد رسانه‌ها در فضای مجازی، موضوعات را مدیریت کند.

او با بیان اینکه امروز خبرنگار انتقال مطالب و دیگری پاسخ به شبهات اشتباه در این فضا را بر عهده دارد، افزود: دشمن هر روز موضوعی را عنوان و ابعاد مختلف را تحت الشعاع قرار می‌دهد. به همین دلیل تا زمانی که من در استان فارس مسئولیت دارم تلاش خواهم کرد که اطلاعات شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

فرمانده انتظامی فارس تاکید کرد: در نظر است اتاق فکری در رابطه با خبررسانی تشکیل دهیم و چند نفر از خبرنگاران موضوعات حوزه نیروی انتظامی فارس را تجزیه و تحلیل و مهندسی کنند.

سردار حبیبی همچنین از یک زورگیری در خیابان زند شیراز خبر داد که در این درگیری یکی از ماموران نیرو‌ی انتظامی مصدوم و فرد زورگیر دستگیر شده است.

در این نشست بین خبرنگاران و فرمانده انتظامی فارس پرسش و پاسخ صورت گرفت و از خبرنگاران فعال در حوزه نیروی انتظامی تقدیر شد.

انتهای پیام/چ

صحبت های فرمانده انتظامی فارس در نشست با خبرنگاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار