آذری جهرمی در مشهد:

شبکه‌های مجازی ظرفیت مغتنمی جهت توسعه گردشگری هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه‌های مجازی ظرفیت بسیار مهم و مغتنمی برای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار هستند و باید با هم افزایی همه مسئولان و دست اندرکاران از این ظرفیت بیشترین بهره را گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست شورای اداری گناباد، گفت: شبکه‌های مجازی ظرفیت بسیار مهم و مغتنمی برای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار هستند و باید با هم افزایی همه مسئولان و دست اندرکاران از این ظرفیت بیشترین بهره را گرفت.

او ادامه داد: امروز اقتصاد گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است و شبکه‌های مجازی ظرفیت مهمی برای رشد و بالندگی این بخش هستند و هر اندازه به اقتصاد این بخش بیشتر توجه شود در توسعه و رونق کشور گام‌های اساسی برداشته شده است و من پس از بازدید از قنات جهانی قصبه گناباد تصویر آن را در شبکه مجازی و اینستاگرام خودم برای معرفی منتشرکردم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گناباد با برخورداری از این آثار تاریخی و به خصوص قنات قصبه می‌تواند به عنوان قطب بزرگ گردشگری مطرح باشد و باید با بهره گیری بیشتر از این ظرفیت برای افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران در این منطقه اقدام کرد.
 
آذری جهرمی خواستار چاپ تمبر ملی قنات جهانی قصبه گناباد برای معرفی این اثر تاریخی در سطح ملی شد و افزود: در مشهد با ایجاد مراکزی مانند سرزمین موج‌های آبی ماندگاری گردشگران را یک روز افزایش داده اند که این خود در رونق اقتصادی شهر تاثیر زیادی دارد که این نشان می‌دهد اقتصاد گردشگری ظرفیت مهمی برای توسعه و رونق است.

او با اشاره به اینکه ایجاد شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک دغدغه مهم در کشور مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: وزارت ارتباطات به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه اقدام موثر و پایداری انجام دهد و باید از ظرفیت مسئولان و دست اندرکاران و فعالان عرصه فرهنگی برای جریان سازی و تولید محتوا در این شبکه بهره گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضعف در زیرساخت‌های اینترنتی در مسیر مشهد تا گناباد، گفت: با توجه به حجم تردد مسافران و کالا در این مسیر ترانزیتی باید حداکثر تا مهرماه کنونی با ارتقای سایت‌های اینترنت نسل سه و چهار و ایجاد زیرساخت‌های لازم این مشکل برطرف شود و با برطرف شدن این تنگنا و تکمیل سایت‌های بین جاده‌ای بخش عمده مشکلات اینترنتی و مخابراتی مناطق شهری و روستایی گناباد و بجستان هم کاهش می‌یابد.
 
انتهای پیام//ج.ر

ایجاد شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک دغدغه مهم در کشور مورد توجه قرار دارد

برچسب ها: اشتغال ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.