فعالیت ۴۹ خانه هلال در روستا‌های استان مرکزی

معاون داوطلبان هلال احمر استان مرکزی از فعالیت ۴۹ خانه هلال در روستا‌های استان مرکزی خبرداد.

فعالیت ۴۹ خانه هلال در روستا‌های استان مرکزیعلیرضا محمودی معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه دیدار با فرماندار شهرستان دلیجان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  از ازفعالیت ۴۹ خانه هلال در روستا‌های استان مرکزی و پیگیری و برگزاری جلسات توجیهی برای تأسیس خانه‌های هلال احمر توسط دهیاران در روستا‌های استان خبر داد.

محمودی افزود: در راستای اجرای تفاهم‌نامه همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور، جلسه توجیهی با موضوع تشریح وظایف خانه‌های هلال ویژه دهیاران، با حضور فرماندار دلیجان همه دهیاران و اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی دلیجان برگزار شد.

او اضافه کرد: این جلسه پس از بومی‌سازی تفاهم‌نامه در استان مرکزی بین جمعیت هلال احمر و دفاتر امور روستایی و شورا‌ها مبنی بر جذب دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا‌ها به عنوان نیروی داوطلب برگزارشد.

ایجاد فرهنگ داوطلب محوری یکی از اهداف راه‌اندازی خانه هلال

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی ایجاد فرهنگ داوطلب محوری در جمعیت هلال احمر استان مرکزی را یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی خانه هلال بیان کرد و افزود: آشنایی با خدمات در مواقع بحرانی، نحوه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در شرایط بحرانی و امدادرسانی را از مهمترین برنامه‌های آموزشی برشمرد.

او بیان کرد: این مهم در راستای تحقق برنامه‌های پنج ساله جمعیت هلال احمر و ارتقای شاخص مشارکت‌های مردمی و تامین منابع داوطلبی با ایجاد خانه‌های هلال در مناطق شهری و روستایی انجام می‌شود.

سلیمانی فرمانداردلیجان هم با اشاره به اهمیت شهرستان دلیجان ازنظر ترانزیت وگردشگری ایجاد خانه‌های هلال را گام موثری درتقویت گردشگری وارائه خدمات به گردشگران دانست و تعداد خانه‌های هلال را ۴ واحد درروستا‌های خاوه جاسب راوه وهستیجان اعلام وافزایش این دفاتر تاکیدکرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.