نقش شرکت‌های دانش بنیان برای کمک به رونق تولیدات داخل کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان برای کمک به رونق تولیدات داخل کشور، گفت : جهاددانشگاهی باید بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان تمرکز کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به شکل‌گیری جهاددانشگاهی در کشور، گفت : این نهاد در سال‌های اول پیروزی انقلاب، بر اساس نیاز جامعه برای بر عهده گرفتن برخی مسئولیت‌ها شکل گرفت.

او گفت : عمده این مسئولیت‌ها در زمینه شکل دادن حلقه‌های واسط بین بخش‌های مختلف و یا ورود به حوزه‌هایی بود که سایر بخش‌ها مانند صنعت و یا دانشگاه‌ها نتوانستند، انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، جهاد دانشگاهی را سرآغازی برای بسیاری از حرکت‌های روبه جلو در کشور و ورود به جبهبه‌های کاری جدید دانست.

به گفته حاتمی، فعالیت‌های پزشکی، حوزه نانو، آموزش و حوزه تکنولوژی و فناوری از مهمترین زمینه‌هایی است که جهاددانشگاهی در آن‌ها به خوبی مسئولیت پذیرفته است.

او با اشاره به تاکیدی که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر حوزه دانش بنیان و اتکا به تولیدات داخلی دارند، افزود: جهاد دانشگاهی باید با جدیت به این بخش ورود کند، زیرا جای کار زیادی در حوزه دانش بنیان در کشور داریم.

حاتمی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی محدودیت‌های قانونی بسیاری از نهاد‌های دیگر را ندارد، گفت: از همین رو جهاد دانشگاهی می‌تواند برای مشارکت با افرادی که فعالیت‌ها نوآورانه دارند پای کار بیاید و مرز‌ها را برای آن‌ها باز کند.

او در ادامه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در استان کرمانشاه نیز اقدامات قابل توجه و مثبتی داشته، افزود: مرکز درمان ناباروری، اشتغالزایی در حوزه مشاغل خانگی، کمک به اجرایی کردن ایده‌های فناورانه و... از جمله این اقدامات خوب است.

حاتمی از پارک علم و فناوری نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های موفق جهاد دانشگاهی یاد کرد و با تاکید بر استفاده از پتانسیل قابل توجه پارک علم و فناوری در زمینه شرکت‌های دانش بنیان و لزوم استفاده از ظرفیت این شرکت‌ها گفت: باید تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کرمانشاه به ۱۰۰ مورد برسد.

حاتمی بر لزوم شکل‌گیری اکوسیستم دانش بنیان نیز در داخل استان تاکید کرد .

 

 

انتهای پیام/د

جهاد کشاورزی بر اساس نیاز جامعه برای بر عهده گرفتن برخی مسئولیت‌ها شکل گرفت

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار