مدیر شعب بانک کشاورزی فارس اعلام کرد:

افزایش ۶۹ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی به کشاورزان

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس اعلام کرد که چهارماه اول امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۶۹ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی به بهره‌برداران حوزه کشاورزی در فارس بودیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدحسن رزاق منش در نشست خبری، گفت: تامین منابع مالی توسعه علمی بخش کشاورزی تفکر اصلی در تاسیس این بانک بوده که تا حدود زیادی این هدف محقق شده است.

او بانک کشاورزی را تنها بانک تخصصی در این زمینه دانست و گفت: این بانک از معدود بانک‌هایی است که بیش از ۹۸ درصد از منابع، هزینه و در زمینه تامین تسهیلات مورد نیاز بخش کشاورزی هزینه شده است.

این مقام مسئول گفت: سال گذشته بانک کشاورزی در استان فارس ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۷۹ هزار بهره بردار بخش کشاورزی پرداخت شد که نسبت به سال ۹۶ بالغ بر ۳۶ درصد رشد داشت.

او گفت: امسال تا پایان تیرماه ۵ هزار و ۹۰۸ ریال تسهیلات به ۱۴ هزار و ۶۱۸ نفر از بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی پرداخت شده که نسبت به سال ۹۷ به لحاظ مبلغ ۶۹ درصد رشد داشته است.

رزاق منش تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی را شامل زراعت، اشتغال روستایی، ماشین آلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی اعلام و خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال روستایی بیش از ۲۳۸۶ میلیارد به ۱۲۲۰ طرح جدید پرداخت و زمینه ساز اشتغال ۲۰۱۸ نفر شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس با بیان اینکه سال قبل ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه توسعه و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی پرداخت شده است، گفت: سال گذشته پرداخت تسهیلات ازدواج تا حدودی به روز شد، اما امسال شاهد افزایش میزان تسهیلات ازدواج بودیم و به تبع آن افزایش متقاضی را داریم.

رزاق منش همچنین گفت: تاکنون ۹۲ درصد از کل بهای گندم خریداری شده به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده که نسبت به سال قبل از آن به لحاظ مبلغ، ۳۷ درصد افزایش داشته است.

او بیمه کشاورزی را از مهمترین خدمات این بانک اعلام و خاطرنشان کرد که در این زمینه ۱۰۵ محصول کشاورزی شامل محصولات باغی، تاسیساتی، زراعی، دام و طیور و ... بیمه میشود.

رزاق منش با یادآوری اینکه ۱۹۷ هزار بیمه گزار از خدمات بیمه‌ای استفاده می کنند، این عدد را در هفت سال اخیر بی سابقه اعلام کرد و گفت: سال زراعی ۹۷-۹۸ بالغ بر ۱۰۷ هزار هکتار محصولات زراعی، ۹۵ هزار هکتار باغ و تنه درخت، ۴۴۰ هزار راس دام، ۵۷ میلیون قطعه طیور و ۲۵ هزار هکتار از منابع طبیعی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس همچنین گفت: طی پنج سال اخیر بالغ بر ۵۱۰۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان در بخش‌های مختلف پرداخت شده است.
رزاق منش با اشاره به تخصیص ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار یارانه‌ای به استان فارس، گفت: از این عدد ۲۵۰۰ میلیارد ریال به بانک کشاورزی تعلق گرفت.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس با بیان اینکه این یارانه برای تمدید تسهیلات کشاورزانی است که سررسید پرداخت آن‌ها سال زراعی ۹۶-۹۷ بوده، گفت: در فارس ۶۰ هزار نفر مشمول این یارانه تمدید تسهیلات هستند که تاکنون ۲۴ هزار نفر مراجعه کرده و ۱۵۰۰ میلیارد ریال از یارانه را مصرف کرده‌اند.

انتهای پیام/ب

جزییات افزایش تسهیلات پرداختی به کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار