برگزاری مانور مشترک زلزله استان‌های کرمان و یزد

معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: مانور مشترک زلزله استان‌های کرمان و یزد امروز در منطقه بیاض از توابع شهرستان انار بمنظور هماهنگی و انسجام لازم میان نیرو‌های عمل کننده دو استان همجوار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سید مصطفی آیت اللهی موسوی معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: مانور زلزله با هدف هماهنگی و انسجام بین نیرو‌های ۲ استان همجوار یزد و کرمان انجام شد تا آمادگی دستگاه‌ها سنجیده و ارزیابی شود.

موسوی افزود: ۳۰ دستگاه و حدود یک هزار نفر از استان‌های یزد و کرمان در اجرای مانور اعم از دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های نظامی و انتطامی، نیرو‌های امداد و نجات، مردم محلی و ... شرکت داشتند.

او با اشاره به رضایت از عملکرد عوامل دخیل در مانور تصریح کرد: این مانور فرضی در پی زلزله ۶.۵ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در منطقه بیاض برنامه ریزی شده بود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان اظهار داشت: با توجه به شبیه سازی مانور در ابعاد واقعی تجربه بسیار خوبی در بحث امداد و کمک رسانی بین دستگاه‌های ۲ استان انجام شد.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: نیرو‌های نظامی و انتطامی همکاری و هماهنگی بسیار خوبی در انجام مانور زلزله داشتند و نتایج عملکرد دستگاه‌ها توسط کارشناسان به طور دقیق ارزیابی می‌شود.

آیت اللهی موسوی با اشاره به بحث اسکان موقت زلزله زدگان در اجرای مانور تاکید کرد: اقدامات حمایتی روحی و روانی زلزله زدگان با حضور تیم‌های مشاوره‌ای نیز در دستور کار قرار داشت.

او با اشاره به همکاری خوب مردم در انجام مانور زلزله گفت: افراد باید در مواقع بحرانی مانند وقوع زلزله آموزش ببینند تا آمادگی کامل داشته باشند.

محمد فرید لطیفی معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشورنیز در حاشیه این مانور گفت: اجرای مانور زلزله تقریبا بی‌نقص بود، اما جای حضور مردم در مشارکت اجرای مانور خالی بود، آن‌ها باید آموزش ببینند تا در مواقع بحران توان و آگاهی کار داشته باشند.

لطیفی افزود: باید در مانور‌های بعدی نقش بیشتری به مردم داده شود تا مشارکت بیشتری داشته باشند و در مواقع بحران عملیات امداد رسانی پیشرفت بیشتری داشته باشد.

مانور زلزله مشترک استان‌های کرمان و یزد امروز با مشارکت ۳۰ دستگاه اجرایی درروستای بیاض از توابع شهرستان انار برگزار شد.

انتهای پیام/ی

برگزاری مانور زلزله در بیاض انار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار