دیدار آذری جهرمی از مرکز رشد فناوری نیشابور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با حضور در مرکز رشد فناوری نیشابور از شرکت‌های فناور این مجموعه دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نزدیک با فعالیت تعدادی از شرکت‌های فناور فعال در این مجموعه آشنا شد و مدیران این شرکت‌ها نیز با تشریح فعالیت هایشان به بیان مسائل و مشکلاتشان پرداختند.

اکبر امینی معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی بیش از ۷۰۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری و مراکز رشد فعال هستند که از این تعداد بیش از ۱۰ درصد در مرکز رشد نیشابور هستند.

او ادامه داد: برای بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر در این شرکت‌ها اشتغال زایی شده و امسال ۶۰ میلیارد تسهیلات برای این شرکت‌ها اختصاص پیدا کرده است.

معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: این شرکت‌ها از ابتدای امسال بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال فروش محصولات و ارائه خدمات فناوری با ارزش افزوده بالا داشته اند.

امینی افزود: پارسال بیش از یک میلیون دلار از این محصولات و خدمات صادر شده است و خراسان رضوی بعد از تهران و اصفهان سومین استان دانش بنیان کشور است.

او تصریح کرد: شرکت‌های فناور متقاضی از ۱۲۰ میلیون ریال تا یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال از تسهیلات پارک علم و فناوری خراسان برخوردار می‌شوند.
 

بروزرسانی مرکز علم و فناوری نیشابور بیش از یک میلیارد هزینه دارد

 
علیرضا شیرازی مدیر مرکز علم و فناوری نیشابور گفت: با وجود این که شبکه فیبر نوری تا این مرکز رسیده به دلیل به روز نبودن تجهیزات امکان برخورداری از اینترنت پر سرعت را نداریم.

او ادامه داد: برای به روز رسانی تجهیزات مرکز علم و فناوری نیشابور به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

مدیر مرکز علم و فناوری نیشابور گفت: از مجموع بیش از ۷۵ واحد فناوری پذیرش شده در این مرکز تاکنون ۲۲ شرکت فناور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال بودند که از این تعداد هشت شرکت رشد یافته و از این مرکز با موفقیت خارج شده اند و در حال حاضر ۱۰ واحد فناوری در دوره‌های پیش رشد و رشد این مرکز فعال هستند.

شیرازی افزود: عمده فعالیت‌ها و خدمات قابل ارائه این شرکت‌ها در حوزه بستر‌های نوین ارتباطی، سلامت الکترونیک، بیمه و امور مالی الکترونیک، خدمات شهری و امنیت داده است و مجموع فروش این شرکت‌ها از ابتدای امسال بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار