سرقت منابع طبیعی یمن به دست اماراتی‌ها

سرقت منابع طبیعی یمن به دست اماراتی‌ها در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و در آن درختان جزیره سقطری یمن در خانه‌ها و خیابان‌های امارات به چشم می‌خورد واکنش کاربران را در پی داشت.

سرقت منابع طبیعی یمن به دست اماراتی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرقت منابع طبیعی یمن به دست اماراتی‌ها در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و در آن درختان جزیره سقطری یمن در خانه‌ها و خیابان‌های امارات به چشم می‌خورد واکنش کاربران را در پی داشت.

در این ویدیو که به شکل گسترده در توییتر دست‌به دست می‌شود، شهروند اماراتی به اینکه در برابر خانه‌اش درختان کمیاب جزیره سقطری قرار دارد، مباهات می‌کند و می‌گوید این درختان از جزیره معروف سقطری است.

اظهارت این شهروند اماراتی و مباهات او خشم و انتقاد کاربران را در پی داشت؛ به گونه‌ای که برخی با انتشار آن نوشتند که این همان سیاست‌های استعماری ابوظبی در منطقه است.

کاربری به نام «محمد الربع» با ابراز تعجب از این رویداد می‌نویسد: «پناه بر خدا، علم چگونه پیشرفت کرده است؟ درختچه‌ای در جزیره سقطری می‌روید و در ابوظبی شکوفه می‌دهد».

او در ادامه، با اشاره به ادعای واهی ائتلاف سعودی و اماراتی در حمله به یمن می‌نویسد: «جنگ در یمن با هدف ریشه‌کن [انصارالله]حوثی آغاز شد، ولی با ریشه‌کن کردن درختان [سقطری]پایان یافت».

اگر چه جنگ بیش از چهار سال ائتلاف مذکور علیه یمن هنوز تمام نشده است، ولی امارات اخیرا با کاهش نیرو‌های خود در این کشور به دنبال خروج از ائتلاف مشترک خود با عربستان سعودی است.

دست‌درازی اماراتی‌ها به طبیعت و درختان سقطری یمن که جزو گونه‌های نادر گیاهی در کره زمین است و از این جهت مورد توجه گردشگران و طبیعت‌شناسان قرار گرفته، به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد. با این حال، ابوظبی تنها به درختان سقطری اکتفا نکرده و در همین سال، مقدار زیادی از صخره‌های مرجانی و پرندگان نادر این جزیره را نیز به یغما برده است.

ناظران مسائل یمن می‌گویند غارت منابع طبیعی یمن از سوی اماراتی‌ها تحت پوشش بازگرداندن دولت مستعفی عبدربه منصور هادی صورت می‌گیرد.

اما حالا و با نمایش درختان و درختچه‌های سقطری مانند «دم الأخوین» (خون سیاوشان) در خانه‌های و خیابان‌های ابوظبی خشم فعالان و کاربران فضای مجازی یمن را به همراه داشته است.

به گزارش وب‌سایت «وطن»، یمنی‌ها معتقدند «عُقده حقارت» امارات و نبود تاریخ و تمدن در این کشور تازه تأسیس شده، آن را بر آن داشته است تا دست به غارت و سرقت طبیعت و تمدن کشور قدیمی، چون یمن بزند.

نیرو‌های امارات بار‌ها با اقدامات خود در جزیره سقطری واکنش یمنی‌ها را در پی داشته و حتی دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی سال گذشته، تهدید کرد که اگر امارات دست از اقدامات مشکوک خود جنوب یمن و جزیره سقطری نکشد به سازمان ملل شکایت خواهد کرد که این مسئله با وساطت طرف سعودی مسکوت ماند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار