توسعه روزافزون فن آوری، بستر مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های علمی

باید از توانمندی‌های مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در تولید هوش مصنوعی بیشتر بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، واکاوی ظرفیت‌های علمی و فنی دانشگاه گیلان در حوزه هوش مصنوعی و توسعه فن آوری‌های دیجیتال، دستور کار امروز نشست مشترک رئیس مرکز فن آوری و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رئیس دانشگاه گیلان بود.

محمدرضا بهمنی رئیس مرکز فن آوری و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با تشریح برنامه‌ها و رسالت‌های محوری این وزارت گفت: توسعه روزافزون فن آوری‌های نوین در حوزه هوش مصنوعی و رسانه‌های دیجیتال، لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های علمی مراکز تحقیقات را در بستر مشارکت‌های فنی ضروری می‌سازد.
 
احمد رضی رییس دانشگاه گیلان نیز ضمن ارائه گزارش از ظرفیت‌های فنی، علمی و انسانی این دانشگاه از آمادگی کامل برای مشارکت با مرکز فناوری و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌ی تولید نرم افزار‌های تولید و پایش محتوا‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی خبر داد.

او افزود: فضای دیجیتال و مجازی، دنیای پیچیده و رو به گسترشی است که پایش مستمر آن برای صیانت از ارزش‌ها و مولفه‌های فرهنگی مستلزم احاطه بر فن آوری‌های نوین و تولید نرم افزار‌ها و سیستم‌های جدید دیجیتالی است.
انتهای پیام/آ

نشست بررسی توانمندی‌های دانشگاه تولید هوش مصنوعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.