دیدار رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با فرماندار خرمشهر

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با فرماندار خرمشهر دیدار و گفتگو کردند.

زبیدی نیا رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان در دیدار با فرماندار خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،با اشاره به اهمیت امر صلح و سازش در دین مبین اسلام گفت: در دین اسلام آیات و روایات متعدد و تاکیدات زیادی بر امر صلح وسازش در بین مردم شده است و حتی بزرگان دین هم به این امر تاکید داشتند.

او افزود: هدف از تشکیل شورای حل اختلاف توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه است و شوراهای حل اختلاف در پیشگیری از وقوع جرم ، ایجاد صلح و سازش ، آرامش و امنیت در جامعه نقش بسزایی دارند و لازم است از این نهاد مردمی حمایتهای معنوی و مادی صورت بگیرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه گفت: از ظرفیت سران عشایر، معتمدین، بزرگان و جوانان نخبه که در بین مردم این شهرستان مقبولیت دارند در کاهش رسومات غلط مثل تیراندازی ، انتقام گیری و غیره استفاده و بهره برد.

دیدار رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با فرماندار خرمشهر

رئیس شورای حل اختلاف خوزستان در این دیدار بر تعامل و همکاری بین دستگاه قضایی و اجرایی این شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: ایجاد فضای مناسب برای پیگیری کارهای قضایی مردم  در دادگستری و شورای حل اختلاف خرمشهر در بحث تجهیز ، تعمیر و تأمین امکانات مستلزم مساعدت و همکاری فرمانداری و دستگاه اجرایی این شهرستان می باشد.

در این دیدار مودت فرماندار شهرستان خرمشهر ضمن تقدیر از حضور زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان در این شهرستان بر ضرورت همکاریها و مساعدتهای لازم با دادگستری و شورای حل اختلاف خرمشهر تاکید کرد و گفت: در اولین فرصت در خصوص بحث تجهیز ، تعمیرات و تامین امکانات لازم برای دادگستری و شورای حل اختلاف این شهرستان جلسه ی برگزار و امیدواریم در این جلسه مساعدتهای خوبی تصویب و ارائه شود.

او افزود: تلاش داریم برای پیشگیری از وقوع جرم ، حل و فصل دعاوی و اختلافات بین مردم و کاهش رسومات غلط از ظرفیت بزرگان ، سران عشایر ، معتمدین ، متنفذین ، روحانیون و نخبگان این شهرستان استفاده و بهره ببریم.

عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان به همراه روشن روان رئیس دادگستری و مرانی پور دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر با مودت فرماندار ویژه این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام/ د

دیدار زبیدی نیا با فرماندار خرمشهر

برچسب ها: دادگاه ، تیراندازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.