یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از عشایر و روستائیان بیمه شده اند

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از عشایر و روستائیان بیمه شده‌اند ،گفت:در سال جاری هم ۲۵۰ هزارنفر از روستائیان و عشایر بیمه می‌شوند.

۲۵۰ هزار روستایی و عشایر امسال بیمه می‌شوندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،اسدالله رازانی رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان در حاشیه سفر به قزوین برای بررسی وضعیت بیمه روستاییان و عشایر استان اظهارداشت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر کار تامین آتیه و بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی و پرداخت مستمری ناشی از فوت روستاییان و عشایر را مطابق نظام جامع تامین اجتماعی بر عهده دارد.

وی افزود: این صندوق از سطوح درآمدی که هر سال تامین می‌شود حدود یک سوم از حق بیمه را روستاییان می‌پردازد و دو سوم را دولت تامین می‌کند.

۱۸۰۰ کارگزاری فعال در کشور داریم

رازانی تصریح کرد: کار جلب و جذب روستائیان و دعوت از آن‌ها توسط کارگزاری‌ها انجام می‌شود و ۱۸۰۰ کارگزاری فعال در کشور داریم که ۲۵ کارگزاری در استان قزوین راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: هر میزان که حق بیمه سهم بیمه گزار روستایی تعیین می‌شود حدود ۵ درصد به کارگزار داده می‌شود، اما این میزان بسیار ناچیز است و کافی نیست و ما باید مقداری کمک کنیم تا فعالیت کارگزاری‌ها توجیه پذیر باشد.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه عشایر، روستائیان و کشاورزان کشور یادآورشد: امسال هیئت امنای صندوق تصویب کرد تا تسهیلاتی برای تجهیز کارگزاری‌ها پرداخت شود و حمایت‌های دیگری در چارچوب بودجه صندوق صورت گیرد تا حق الزحمه‌ها بهتر شود و از محل حق بیمه مقداری کمک می‌کنیم تا کارگزاری‌ها تقویت شود.

رازانی افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۵ در حال حاضر حدود ۶ میلیون خانوار در روستا‌ها زندگی می‌کنند و سرپرستان آن‌ها جامعه هدف صندوق است که البته بخشی از آن‌ها از پوشش خارج هستند، زیرا یا تحت پوشش سایر بیمه‌ها هستند و از خدمات بیمه تامین اجتماعی و نهاد‌های لشکری و نظامی استفاده می‌کنند یا به صورت موقت با ما ارتباط داشته اند.

وی گفت: جمعیت سرپرست خانوار در آخرین سرشماری بالغ بر ۳ میلیون نفر است که از این تعداد حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال هستند.

رازانی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۵۰ هزار نفر هم هستند که یک بار نزد صندوق بیمه شده اند، ولی در سال بعد با ما قطع رابطه کرده اند و زیر پوشش سایر بیمه‌ها قرار گرفته اند.

وی اظهارداشت: افرادی که به صورت مستمر با ما رابطه دارند حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هستند که دو میلیون نفر باقی مانده اند که باید بیمه شوند.

یک سوم راه را رفته ایم

رازانی افزود: ما یک سوم راه را رفته ایم و دو سوم باقی مانده است که با کمک کشاورزان، روستاییان و عشایر باید طی شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه عشایر، روستاییان و کشاورزان در خصوص سقف سنی بیمه شدگان و بیمه تکمیلی یادآورشد: سقف سنی و بیمه تکمیلی از مسائل این حوزه به شمار می‌رود، چون موضوع سنگین و پیچیده است فعلا آن را مورد توجه قرار نداده ایم هرچند در آیین نامه و ضوابط صندوق این موضوع پیش بینی شده که با گرفتن فرانشیز بتوانیم روستاییان را بیمه درمان کنیم، اما فعلا شرایط برای این کار فراهم نیست و صلاح ندیدیم این کار صورت گیرد، چون مسائل زیادی دارد و شاید ما را از محور اصلی باز دارد، اما وزارت بهداشت بیمه تکمیلی را پیگیری می‌کند.

وی بیان کرد: محدودیت سنی را مجلس و دولت تعیین کردند، چون این مقدار بودجه کشور و تامین منابع جوابگوی بیش از این را ندارد اگر بی دقتی کنیم و بی محابا بخواهیم همه سنین و افراد را تحت پوشش قرار دهیم با چالش‌های جدی دیگری روبرو خواهیم شد.

رازانی در مورد اصلاح طرح پارامتریک هم گفت: الان در یک کارگروه بیمه‌ای این موضوع در حال بررسی است و در حال حاضر از سطوح درامدی حدود ۵ درصد از روستاییان دریافت می‌شود و حدود ۱۰ درصد را دولت تامین می‌کند و با اصلاح طرح پارامتریک باید سهم روستایی به ۷ درصد و سهم دولت تا ۱۴ درصد افزایش یابد که این کار در حال بررسی است که تعهد دولت را تا ۴۰ درصد بالا می‌برد و اگر دولت بپذیرد اجرا می‌شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه عشایر، روستاییان و کشاورزان تصریح کرد: سال قبل ۱۵۰ هزار نفر به افراد بیمه شده اضافه شد و امسال هم ۲۵۰ هزار نفر به افراد تحت پوشش صندوق افزوده خواهد شد تا از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

منبع مهر

انتهای پیام/ف

برچسب ها: بیمه ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار