رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد؛

نقش مهم جهاد دانشگاهی در تحقق نهضت داخلی‌سازی و تولید فناورانه

سیجانی گفت: جهاد دانشگاهی سهم مهمی در تحقق نهضت داخلی سازی و تولید فناورانه در مسیر رونق تولید دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد انقلابی در بسیاری از عرصه‌های علمی و پژوهشی، توانایی خود را مطابق با نیاز روز به اثبات رسانده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: امسال سال رونق تولید است و یکی از دغدغه‌های مهم، رفع مشکلات اقتصادی به خصوص در شرایط تحریم است.

او اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره بر تکیه به توانایی‌های داخلی در جهت رفع موانع اقتصادی و دست یافتن به اقتصاد مقاومتی و رسیدن به رشد و شکوفایی تاکید داشته اند. فناوری و پیشرفت علم و پژوهش‌های راهبردی می‌تواند ظرفیت‌های خوبی را در توسعه تولید و افزایش اشتغال ایجاد کند و باید برای تحقق این اهداف از همراهی مراکز علمی و پژوهشی کمک گرفت و انجمن‌های تخصصی را شکل داد.

او خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از نهاد‌های انقلابی و علمی سهم مهمی در تحقق نهضت داخلی سازی و تولید فناورانه در مسیر رونق تولید دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: این نهاد می‌تواند با برنامه‌های فناورانه و علمی و پژوهشی وارد عرصه تولید شود و نیاز‌های امروز از جمله تامین مواد اولیه و ساخت قطعات مورد نیاز بر اساس دانش فنی تامین و این تولیدات را جایگزین محصولات خارجی کند.

او افزود: اگر نهضت داخلی سازی در همه ابعاد شکل بگیرد، به رشد و شکوفایی اقتصادی و قطع وابستگی به کشور‌های خارجی در تامین قطعات و مواد اولیه دست می‌یابیم و چرخه‌های تولید به واسطه تحریم و بدعهدی‌های سیاسی از کار نمی‌افتد.

سیجانی بیان کرد: انتظار داریم نهاد علمی و انقلابی جهاد دانشگاهی در این عرصه ورود جدی داشته باشد و با حضور نخبگان علمی و دانشگاهی و متخصصان و بهره گیری از تجارب و با توجه به نیازسنجی‌های موجود کشور را در رونق تولید و همچنین صادرات همراهی کند.

او تصریح کرد: همچنین از طریق پژوهش‌های علمی برای آسیب شناسی موانع تولید و ارائه راهکار‌های علمی با توجه به تعامل با شرکت‌های دانش بنیان و شناخت عرصه‌های جدید علمی در این راه قدم بردارد.

انتهای پیام/الف

جهاد دانشگاهی سهم مهمی در تحقق نهضت داخلی‌سازی و تولید فناورانه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.