همدان و بم خواهر خوانده شدند

شهر‌های همدان و بم با انعقاد تفاهم نامه توسط شورا و شهردار ۲ شهر خواهرخوانده شدند.

همدان و بم خواهر خوانده شدندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی شهر‌های همدان و بم در هفت بند تنظیم و به امضای رییس شورا و شهردار ۲ شهر رسید که با انعقاد این تفاهم‌نامه، ظرفیت‌های تبلیغاتی در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گرفت.

کامران گردان رئیس شورای اسلامی شهر همدان، در این آیین گفت: شهر بم مسیر توسعه گردشگری همدان را هموار می‌کند و تاثیر بسزایی در معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های تاریخی و تفریحی دارد.

او اظهار داشت: تعامل دو سویه با این شهر در حوزه گردشگری و فرهنگی به عمل آورده ایم و تبلیغ جاذبه‌های شهر همدان در بم شروع شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: شهر بم آثار ثبت جهانی گسترده‌ای دارد و به همین منظور تبلیغات همدان را در این دیار داریم تا گردشگرانی که به این شهر می‌روند به سمت همدان سوق داده شوند.

گردان خاطرنشان کرد: تعامل دوسویه با شورای اسلامی شهر بم صورت گرفته و با توجه به برنامه ریزی انجام شده قطع به یقین کمک شایانی به جذب گردشگر به همدان خواهد داشت.

این مسئول بیان کرد: هم اینک بیشترین مسافران نوروزی همدان از استان‌های تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و خوزستان به این منطقه سفر می‌کنند و برای ساکنان این استان‌ها هدف گردشگری به ویژه در تعطیلات نوروزی و تابستان بشمار می‌رویم.

گردان ادامه داد: تاکنون با چهار شهر جهان تفاهم نامه خواهرخواندگی منعقد شده و بم نخستین شهر کشور است که با همدان خواهرخوانده می‌شود.

او اظهار داشت: خواهرخواندگی‌های گذشته شهر‌های کشور‌های خارجی آورده خوبی نداشته اند، اما انتظار می‌رود روند تفاهم‌نامه همکاری دو شهر به خوبی پیش برود، هرچند تبلیغات محیطی شهر بم برای معرفی همدان آغاز شده است و مدیریت شهری همدان نیز مسائل فرهنگی را در پیش خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: امیدواریم اشتراک‌های بین دو شهر گسترده‌تر شود و بهره لازم را ببریم و در نتیجه این تعاملات همراه با کسب تجربیات و پتانسیل‌های خوب، روند رو به توسعه را پیش گیریم.

گردان اظهار داشت: پیشنهادات خواهرخواندگی شهر تبریز و سایر شهر‌ها هم در دست بررسی است تا حداکثر بهره‌برداری را برای شهر همدان به دست آوریم.

همچنین قرار است امروز تالاری در نگارخانه پرواز به نام زنده یاد ایرج بسطامی خواننده ترانه‌های عرفانی و آواز‌های اصیل بم نامگذاری شد.

نامگذاری خیابان منتهی به تپه تاریخی هگمتانه همدان به نام بم نیز امروز در مراسمی با حضور شهرداران و اعضای شورای ۲ شهر انجام می‌شود.
انتهای پیام/ج

همدان و بم خواهر خوانده شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.