حمیدی: مطرح شدن پاداش‌ها در سایت خارجی نشانه ضعف فدراسیون والیبال است/ حرف‌های نا امید کننده از جانب سرمربی جای تاسف دارد

کارشناس والیبال کشورمان در خصوص مسائل مختلف اظهاراتی ارائه کرد.

جمشید حمیدی کارشناس والیبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،درباره شرایط تیم ملی والیبال ایران در آستانه رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ گفت: تیم ملی قرار است در مهم‌ترین آوردگاه چند سال گذشته اش شرکت کند. این که سرمربی تیم ملی در آستانه چنین رویدادی حرف‌های دلسرد و ناامید کننده‌ای می‌زند جای تاسف دارد، تیم ما احتیاج به روحیه دارد و این که بازیکنان مصدوم هستند نتیجه فشار غیر متعارف کولاکوویچ در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال است، این اخطار را  ما بار‌ها دادیم که  بازیکنان ملی و ستارگان تیم را خسته نکنید.  

مطرح شدن پاداش‌ها در سایت خارجی نشانه ضعف فدراسیون است

او افزود: بحث دیگر ملی پوشان، پاداش‌های تیم ملی است. این که چگونه این مسائل از سایت خارجی سر در می‌آورد نتیجه ضعف فدراسیون بوده که نمی‌تواند مسائل داخلی اش را حل کند و سایت خارجی باید بیاید بگوید ملی پوشان ایرانی سر پاداش‌ها مشکل دارند. این پاداش‌ها حق ملی پوشان است نه تنها این ۲۰۰ هزار دلار امسال بلکه مقادیر سال‌های قبل، اما چرا کاری می‌کنیم که فکر و ذکر ملی پوشان را به این سمت سوق داده شود؟ باید این را دانست که مردم با شور و اشتیاق بسیار مشکلاتشان را فراموش می‌کنند و چشمشان به موفقیت و نتیجه گرفتن تیم ملی می‌دوزند.  

کسانی که با شرط پاداش تیم ملی را تجهیز می‌کنند خودشان هم باید راهکاری پیدا کنند

کارشناس والیبال کشورمان اضافه کرد: حالا جای آن بود که وزیر ورزش جلسه‌ای بگذارد و با ملی پوشان صحبت کند، حضور در تمرینات تنها کافی نیست، مگر مسئولان ورزشی کشور ما مسائل فنی می‌دانند در این زمان‌ها است که تیم ملی نیاز به حمایت روحی و معنوی دارد و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید وارد شوند و حتی پاداش بدهند، من هرگز در تیم ملی مسائل مالی را بر نمی‌تابم، اما وقتی خودشان تیم‌های ملی را با شرط پاداش و جایزه تجهیز می‌کنند خودشان هم باید برای این اتفاق راهکار پیدا کنند.

کوبایی‌ها ستاره ندارند، اما یکپارچه هستند

حمیدی درباره مسائل فنی حریفان ایران بیان داشت:  کوبایی‌ها ۱۰ سال است که شاهد جدا شدن ستارگانشان به دلیل  شرایط سیاسی و اقتصادی  هستند و حالا هم بازیکن درجه یکی ندارند با این حال تیم یکپارچه و یک دستی بوده و با انرژی بالایی بازی می‌کنند.  

او افزود: کوبایی‌ها زمانی که ستارگانی همچون سیمون، لعل، لئن و .. را داشتند سال گذشته هم  ۵ بازیکن اصلیشان را به دلیل کار خلاف در هلند به دلیل محرومیت از دست دادند با این حال کوبا همیشه بازیکنان خوبی دارد، بازیکنانی که به خوبی سرویس می‌زنند و خوب حمله می‌کنند.

کارمان در روسیه مشکل است، اما هیچ کاری نشد ندارد 

کارشناس بسکتبال کشورمان درباره شرایط مکزیک و روسیه هم عنوان داشت: مکزیک تیم متوسطی است اما تجربه خوبی دارد، روسیه هم که به تازگی با جوان هایش قهرمان لیگ ملت‌های والیبال  ۲۰۱۹ شد و حالا هم بازیکنان اصلیش را به این تیم اضافه کرده است، بازیکنانی مانند موزرسکی، ولویچ، میخایلف، پاکوب را برگردانده است، روسیه هم خوب سرویس می‌زند و هم خوب دفاع می‌کند، اما این دلیل نمی‌شود که ما نمی‌توانیم این تیم را ببریم این تنها در شرایطی امکان پذیر است که خودمان از پیش باخته نباشیم، کار ما در روسیه بسیار دشوار است، اما هیچ کار نشد ندارد. والیبال مثل فوتبال نیست که یک گل بخوریم  و به طور مثال آن روی بدشانسی باشد و یا این که جبرانش سخت باشد، در والیبال باید تلاش کرد و همه باید با هم کارکنند.

اگر قرار است با مربی خارجی هم بازنده باشیم چرا دلار هزینه می‌کنیم

جمشید حمیدی کارشناس والیبال کشورمان در پایان تصریح کرد: تشریح روانی  بازیکنان و کادر فنی تیم با سرمربی تیم ملی (ایگور کولاکوویچ) است، اگر قرار باشد ما با مربی خارجی هم بازنده باشیم نیازی نیست ماهی چند هزار دلار برای او هزینه کنیم، مربیان بزرگ در شرایط خطر می‌آیند و دست بازیکن و تیم را می‌گیرند. ما بازیکنی به نام سعید معروف داریم که حالا باید آرام باشد، معروف باید معطوف به این مسابقات باشد اگر او آرام باشد کل تیم آرامش پیدا می‌کند و به امید خدا مشکلی نخواهیم داشت.


بیشتر بخوانید:

برنامه کامل مسابقات انتخابی والیبال المپیک ۲۰۲۰

اسامی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰

شهرام‌ محمودی از ترکیب تیم‌ ملی والیبال کنار رفت


انتهای پیام/  

آخرین اخبار از والیبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.